videoprilog Đenite Huseinbegović (Dnevnik 2)

Više novca izdvojili su za vozni park nego za vakcine

BiH je u najtežem periodu razdoblju poslije rata. Pandemija koronavirusa odrazila se na sve segmente društva. Ekonomija na koljenima i godine će proći prije nego se vrati tamo gdje je bila barem prije pandemije. O napretku nema govora, barem u idućih nekoliko godina. Za to su vrijeme građani BiH na ivici siromaštva, prepušteni sami sebi u potrazi za lijekovima, ali i vakcinama. I ne mogu ni zamisliti kako je to voziti automobil od, recimo, 70.000 maraka. Vlasti u BiH znaju kako, a znaju i odakle. O trošku građana, iz državnih jasli.

U prošloj godini u BiH na svim nivoima vlasti, od kantona do Vijeća ministara BiH, raspisani su tenderi za nabavku gotovo 900 službenih automobila. Za te namjene predvidjeli su 44 miliona maraka. Na svu sreću, do ovog momenta nisu svi tenderi završeni pa je kupljeno vozila za svega pola od ovog iznosa - 22 miliona maraka.

“Institucije, javna preduzeća u BiH su potrošili gotovo 5 miliona maraka na ukupno 150 službenih putničkih automobila. Bitno je napomenuti da ovdje govorimo samo o službenim putničkim automobilima te da je broj vozila svih vrsta zapravo 478 i da je novac izdvojen za ta vozila otprilike 22 miliona maraka”, navodi  novinar BIRN-a Irvin Pekmez.

Fedracija BiH, u mandatu Fadila Novalića, zabilježila je budžetski deficit, i to od gotovo 800 miliona maraka. I to nije prepreka obnovi voznog parka. Jer ako para za nove limuzine ima, kako onda uopće pričamo o deficitu? Pitao se ovo i SBB-ov zastupnik Parlamentu FBiH Adis Arapović, a kroz pitanje došao do odgovora mutnijih od onih kojima se nadao. Federacija, da se ne povjeruje, uopće nema registar službenih automobila. Zato odgovore skuplja od 120 javnih institucija i tek je na pola puta: ”Nakon mjesec i po, iako su probili sve rokove, odgovorilo mi je tek pola - na tih 60-ak ukupni broj je preko 1.800 službenih vozila, što je frapantno”

Parlament je na prošloj sjednici usvojio zaključak o obavezi obilježavanja službenih automobila čime će se barem pokušati spriječiti njihova zloupotreba. Ali to neće spriječiti bahatost da se nabavljaju butomobili najskuplji na tržištu, bez obzira na to što određena institucija za tom vrstom nema potrebu.

“Agencija za vodno područje rijeke Save, recimo, nabavljala je u 2020. luksuzno terensko vozilo kodijk - njegova osnova cijena je oko 70 hiljada maraka. Arhiv Federacije BiH u pandemijskoj godini od Službe za zajedničke poslove dobija na korištenje luksuznu limuzinu audi A3. Regulatorna agencija za energiju Ferk raspolaže masom službenih vozila – u pandemijskoj godini nabavljaju određena vozila, a raspolažu s nekoliko luksuznih terenskih vozila tiguan, kojim je osnovna cijena 60-70 hiljada”, navodi Arapović.

I nije građanima nepoznato da se milioni godišnje troše na vozne parkove poznatih i nepoznatih institucija. Naviknuti godinama da finansiramo luksuz za kojim naši političari pate, očekivali smo barem mrvu empatije u godini kada nam ljudski životi nestaju pred pošasti zvanoj COVID-19. 22 miliona maraka dobro bi došla za kupovinu vakcina umjesto preskupih limuzina.

federalna.ba

limuzine vozni park