Obrazovanje u BiH: Naša djeca za ostalima u Evropi kasne tri razreda
Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Unsko-sanskog kantona pokrenulo je novu reformu obrazovnog sistema kako bi se nastavni planovi i programi, ali i način rada u školama uskladili sa modernim načinom života razvojem tehnologija i obrazovnim sistemima u Evropi.
Istraživanja su pokazala da naša djeca za ostalima u Evropi kasne tri razreda, a Unsko-sanski kanton još razred i pol. 15-godišnjaci nemaju osnovne elemente funkcionalne pismenosti, a četvrtina učenika četvrtih razreda nije savladala osnovne matematičke računarske radnje. Sve su ovo alarmi koji pozivaju na hitnu reformu obrazovnog sistema.
„Put od hiljadu kilometara počinje prvim korakom. Mi smo danas iz zgrade Vlade USK-a napravili prvi javni korak ka kurikularnoj reformi obrazovanja“, kazao je ministar obrazovanja USK-a Almin Hopovac (SDP).
Relevantne škole u kojima se uči i napreduje te u kojima se predmeti prepliću, a nastavnik prilagođava potrebama svakog djeteta cilj su ove reforme.
„Podrazumijeva škole u kojima nastavnici zajedno planiraju šta će i čemu podučavati djecu, u kojim ne postoji stroga odvojenost predmeta, u kojim nastavnici i učenici ne ulaze deset minuta prije prvog i ne izlaze pet minuta poslije zadnjeg časa. Djeca će uz znanja da razvijaiju i vještine“, poručuje Namir Ibrahimović, predsjednik Ekspertne grupe za reformu obrazovanja USK –a.
Šejla Bjelopoljak predaje na Univerzitetu u Bihaću: „Mi ne govorimo o dvomjesečnom periodu priprema nastavniku nego o periodu u kojem ćemo pripremiti nastavno osoblje - koja podrazumijeva usmjerenost na standarde znanja odgojno obrazovne ishode i na školu kao instituciju“.
Jedan od razloga zašto mladi odlaze iz BiH i USK-a je i loš sistem obrazovanja i zato moramo sve sujete ostaviti po strani i baviti se ovom reformom kao epohalnim projektom, ozbiljno, predano s konkretnim planovima i ciljevima, kazano je, između ostalog, na današnjoj prezentaciji reforme obrazovanja USK-a.
federalna.ba