play video
videoprilog Azre Delmanović (Federacija danas)

Kako je javni prijevoz u Tuzli postao luksuz

Usluga javnog prijevoza u Tuzlanskom kantonu - za neke od relacija mjesečna karta ide i do 200 maraka. Dvostruko skuplje nego što košta jedan semestar na tamošnjem sveučilištu. Smije li javni prijevoz postati luksuz i imaju li vlasti ikakvo rješenje?

Zahtjevi mladih su jasni: potrebne su subvencije učenicima i ranjivim kategorijama, ali ko je za to nadležan? Na vanrednoj sjednici Gradskog vijeća Tuzla bit će predloženo rješenje za socijalne kategorije, a, kako kažu, subvencije đacima su nadležnost kantona.

„Da sufinansiramo cijene karata za socijalne kategorije, koje su naša ustavna nadležnost, ali i za penzionere, za koje nismo nadležni, ali za koje smatramo da trebamo da ih podržimo. Sufinansiranje cijene karata javnog prijevoza za učenike osnovnih i srednjih škola i studente na fakultetima jeste ustavna obaveza i nadležnost Tuzlanskog kantona i on treba da subvencionira ove cijene“, poručio je Zijad Lugavić, gradonačelnik Tuzle (SDP).

Ima li kanton u budžetu novac za jednu ovakvu stavku, koja bi bila rješenje za ovu kriznu situaciju?

„Moramo pripremiti odluke, rebalanse budžeta. Trebamo naći model kako da dođemo do tih subvencija. Na kraju, aktivno radimo na analitici da vidimo o kojem iznosu se radi. Kolike su te grupacije? Trenutno raspolažemo nekim brojevima oko 19.000 učenika srednjih škola i oko 5.000 studenata“, navodi Irfan Halilagić, premijera Tuzlanskog kantona (SDA).

Tuzlanski kanton već ima subvencije za učenike osnovnih škola. Ako se u obzir uzmu brojevi učenika u srednjim školama, pa i studenata na fakultetima, kojih je iz godine u godinu sve manje, dolazi se do pretpostavke da subvencije i ne bi trebale biti neki naročit problem za kantonalni budžet, koji je svake godine sve veći.

„Spremni smo razgovarati o svakom obliku subvencije, ali smatramo da se u ovo moraju aktivno uključiti, tj. viziju trajnog rješavanja problema javnog prijevoza moraju ponuditi gradovi i općine, čija je to komunalna nadležnost“, istakao je Halilagić.

A gradovi poput Tuzle i Lukavca ponudili su trajnija rješenja. Lukavac, kao i Tuzla, zagovara osnivanje novog preduzeća na kantonalnom nivou. Tuzla je već poduzela korake ka osnivanju svog gradskog preduzeća za prijevoz. No, dok to ne bude realizirano, za prevazilaženje trenutnog problema imaju druge prijedloge.

„Idemo sa raspisivanjem javnog poziva za sve linije na području Grada Tuzle, da ga što prije okončamo. Da shodno Zakonu o komunalnim djelatnostima povjerimo ovu djelatnost i sklopimo ugovore s onima koji budu aplicirali, te na takav način stvorimo zakonske preduslove da možemo na osnovu Zakona o komunalnim djelatnostima sufinansirati cijene karata“, pojasnio je Lugavić.

U vrijeme enormnih poskupljenja, ovakav udarac na budžete roditelja dovodi u pitanje mogućnost nastavka školovanja.

„Tražimo subvencioniranje od lokalnih nadležnih vlasti do početka školske nove godine u procentu od 45 posto. Tražimo vraćanje saobraćaja nedjeljom“, poručio je Eldin Osmanović, student Medicinskog fakulteta UNTZ-a.

Sutra počinje novo polugodište, a mnogi roditelji nisu u mogućnosti djeci priuštiti prijevoz po trenutnim cijenama. Ko će preuzeti odgovornost?

federalna.ba

Grad Tuzla Tuzla javni prijevoz
grijanje sezona grijanja Grad Tuzla
0 21.02.2025 13:40
hraniteljske porodice hraniteljstvo Tuzla
0 17.02.2025 18:30
Tuzla saobraćajna nesreća
0 14.02.2025 11:32
Majke Srebrenice Tuzla okupljanje
0 11.02.2025 12:35