Usred negodovanja protiv ChatGPT-a, neki nastavnici pozivaju vještačku inteligenciju na čas
Pod fluorescentnim svjetlima učionice petog razreda u Lexingtonu, u Kentuckyu, SAD, Donnie Piercey je uputio svoja 23 učenika da pokušaju da nadmudre "robota" koji je ispisivao zadatke.
"Robot" je novi alat za vještačku inteligenciju ChatGPT koji može da u roku od nekoliko sekundi generiše sve - od eseja i haiku poezije, do seminarskih radova. Ta tehnologija je uspaničila nastavnike i navela školske vlasti da blokiraju pristup siteu. Ali Piercey ima drugačiji stav prihvatajući je kao nastavno sredstvo, i kaže da je njegov posao da pripremi učenike za svijet u kojem će biti potrebno poznavanje vještačke inteligencije (AI).
"Ovo je budućnost", rekao je Piercey, koji opisuje ChatGPT samo kao najnoviju tehnologiju s kojom se sreće za svojih 17 godina nastavničog staža, mada je ta tehnologija izazvala zabrinutost zbog mogućnosti đačkog varanja. Kalkulator, automatska provjera pravopisa, Google, Wikipedia, Youtube. Sada svi njegovi učenici imaju "Chromebook" na lupama. "Kao edukatori, još nismo smislili najbolji način za korištenje vještačke inteligencije. Ali ona dolazi, htjeli mi to ili ne".
Jedna vježba u njegovom razredu suprotstavila je učenike s mašinom u živoj, interaktivnoj igri pisanja. Piercey je zamolio đake da "nađu bota": "Svaki učenik je imao zadatak da pročita tekst o bokserskom šampionu i ikoni Kentuckya Muhamedu Aliju, a zatim da pokuša da shvati šta je napisao bot za ćaskanje".
Na nivou osnovne škole, Piercey je manje zabrinut zbog đačkog varanja i plagiranja nego profesori u srednjoj školi. Njegove školske vlasti su blokirale pristup učenika ChatGPT-u, a omogućile pristup nastavnicima. Mnogi prosvjetni radnici širom zemlje kažu da je prosvjetnim vlastima potrebno vrijeme da procjene i shvate chat-bot, ali takođe priznaju beskorisnost zabrane koju mogu da zaobiđu đaci iole upućeni u tehnologiju.
"Da budem potpuno iskren, da li bih volio da to nije izmišljeno? Da! Ali desilo se", rekao je Steve Darlow, nastavnik tehnologije u školama okruga Santa Rosa na Floridi, koji je blokirao aplikaciju na uređajima i mrežama koje imaju škole.
On vidi pojavu AI platformi kao "prevratničku i remetilačku" za obrazovanje. On predviđa da će nastavnici tražiti od ChatGPT-a da napravi "umjesto njih nevjerovatne nastavne planove" ili čak da im bude pomoć pri ocjenjivanju đačkih radova. "Znam da je to pridikovanje, ali ovo je prava promjena igre. A, opet, imaćete prednost u životu, poslu i obrazovanju ako to koristite".
ChatGPT je od pokretanja u novembru brzo postigao svjetski uspjeh, a rivalske kompanije, uključujući Google, utrkuju se da izdaju sopstvene verzije chatbota sa vještačkom inteligencijom.
Tema platformi vještačke inteligencije i kako škole treba da reaguju, privukla je prošlog mjeseca stotine nastavnika na konferenciju o tehnologiji budućnosti obrazovanja u New Orleansu, gdje je oduševljena nastavnica matematike u Texasu Heather Brantley održala govor o "Magiji pisanja pomoću vještačke inteligencije za sve predmete".
Brantley je rekla da je zadivljena sposobnošću ChatGPT-a da njene lekcije matematike u šestom razredu učini kreativnijim i primjenljivijim u svakodnevnom životu.
"Koristim ChatGPT da poboljšam sve svoje lekcije", rekla je ona u intervjuu. Platforma je blokirana za učenike, ali je otvorena za nastavnike u njenoj školi, White Oak Intermediate. "Uzmite bilo koju lekciju koju radite i recite programu: 'Daj mi primjer iz stvarnog svijeta' i dobićete primjere od danas, a ne od prije 20 godina kada su napisani udžbenici koje koristimo".
Za lekciju o nagibu, Chatbot je predložio učenicima da naprave rampe od kartona i drugih predmeta koji se nalaze u učionici, a zatim izmjere nagib. Za podučavanje o površini, Chatbot je primijetio da će učenici šestog razreda vidjeti kako se taj koncept primjenjuje na stvarni život kada umotavaju poklone ili prave kartonsku kutiju, rekao je Brantley.
Ona apeluje na školske vlasti da obuče osoblje da koristi platformu AI za podsticanje kreativnosti učenika i vještine rješavanja problema. "Imamo
priliku da uputimo naše učenike u sljedeću veliku stvar koja će biti dio čitavog njihovog života. Nemojmo to spriječavati i isključivati ih".
Učenici u Pierceyovom odjeljenju rekli su da novine u radu sa chatbotom čine učenje zabavnim.
Poslije nekoliko rundi "Nađi bota", Piercey je pitao svoj razred koje vještine im je to pomoglo da usavrše. Ruke su se podigle. "Kako pravilno rezimirati i pravilno pisati riječi velikim slovom i koristiti zareze", rekao je jedan đak. Uslijedila je živa diskusija o važnosti razvijanja "glasa koji piše" i o tome kako nekim rečenicama Chatbot-a nedostaje živost ili su zvučale neujednačeno.
Trevor James Medley, 11 godina, smatra da rečenice koje su napisali đaci, "imaju malo više osjećaja. Više kičme. Više ukusa".
Zatim se razred okrenuo pisanju pozorišnog komada. Učenici su se podijelili u grupe i koristeći olovke i papir opisali likove kratke predstave sa tri scene uz zaplet s problemom koji treba riješiti.
Piercey je te detalje unio na ChatGPT, zajedno sa uputstvima za postavljanje scena u učionici petog razreda i dodavanjem iznenađenja. Red po red, program je generisao potpuno formiran scenario koji su učenici uređivali, nakratko uvježbavali, a zatim izveli kao predstavu.
Jedna je bila o razrednom računaru koji bježi, a učenici idu u lov da ga nađu. Kreatori predstave su se kikotali nad neočekivanim obrtima zapleta koje je Chatbot uveo, uključujući slanje učenika u avanturu putovanja kroz vrijeme.
"Prije svega, bila sam impresionirana", rekla je Olivia Laksi, 10 godina, jedna od protagonistkinja. Svidjelo joj se kako je Chatbot došao do kreativnih ideja. Ali takođe joj se dopalo kako ih je nastavnik Piercey pozvao da izmjene sve fraze ili uputstva Chatbota koja im se ne dopadaju. "Chatbot je od pomoći u smislu da vam daje početnu tačku. To je dobar izvor ideja".
Ona i njena drugarica iz razreda Katherine McCormick, 10 godina, rekle su da vide prednosti i nedostatke rada sa chat-botovima. Ti programi mogu pomoći učenicima da se snađu u poglavljima teksta i pomognu onima koji imaju problema da napišu svoje misli. Uz to nema ograničenja za kreativnost koju program može dodati u školski rad.
Izgledalo je da učenici petog razreda nisu svjesni uzbuđenja ili kontroverze oko ChatGPT-a. Za tu djecu koja će odrastati kao prvi korisnici vještačke inteligencije na svijetu, njihov pristup je jednostavan: koriste ga za prijedloge, ali djeca obavljaju svoj posao.
"Ne bi se trebalo oslanjati samo na to", kaže učenica McCormick. "Ne naučiš ništa ako upišeš šta želiš, a onda ti to da odgovor".
federalna.ba/Beta