Trenutno najskuplja dionica na autocesti, iako otvorena, nije u funkciji
Međunarodni autoput koji prolazi kroz BiH dio je panevropskog Koridora definisanog još 1997. godine. Kamen-temeljac za radove u BiH položen je prije 20 godina. Zašto nije u funkciji trenutno najskuplja dionica autoputa koja je promovisana prije više od mjesec dana?
Kako je otvorena za saobraćaj 25. novembra, Zenička zaobilaznica ubrzo je i zatvorena. Iz Federalne uprave za inspekcijske poslove tada su tvrdili da je razlog nepostojanje upotrebne dozvole, dok su iz Autocesta pravdali sigurnosnim razlogom zbog radova na jednom od mostova. Dionica još nije u funkciji, iako su radovi ubrzo bili okončani.
- Izvršili smo testiranje, opteretili najvećim mogućim osovinskim opterećenjem koje je dalo vrlo dobre rezultate – kaže Alen Evlić, predstavnik izvođača radova.
Dosta polemike u javnosti izazvalo je pitanje posjeduje li Zenička zaobilaznica upotrebnu dozvolu i je li ona bila potrebna prilikom prvobitnog puštanja u funkciju ove dionice.
Građevinari koji su uložili ogromne napore u izgradnju ovog projekta tvrde da je zenička zaobilaznica sigurna za saobraćaj, a potvrdu su dobili i od nadzornih organa.
- Naš nadzor je uradio taking-over certifikat, a to potvrđuje da su radovi izvedeni u skladu s normama i glavnim projektom. Nadzorni organ i izvođač daju svoj certifikat kojim potvrđuju da je cesta sigurna za upotrebu – navodi Reuf Kadrić, predstavnik investitora JP Autoceste FbiH.
Građani imaju pravo da znaju zašto se na trenutno najskupljih 11 kilometara u državi, s obzirom na cijenu izgradnje od gotovo pola milijarde maraka i gradnju koja je trajala šest godina, cestom ne mogu voziti.
federlana.ba