Terzić: Zatvaranje Zeničke obilaznice ima veze s istekom mandata

Zašto nije u funkciji trenutno najskuplja dionica autoputa koja je promovisana prije više od mjesec dana u Federaciji danas razgovarali smo sa direktorom Autocesta FBiH Adnanom Terzićem.

Zenička zaobilaznica otvorena je na Dan državnosti, ali još nije puštena u promet. Terzić navodi da njeno puštanje u promet zavisi od inspektora koji je naložio zatvaranje.

"Isti inspektor je zadužen i za tunel Vranduk. U njegovom je rejonu i nije došao da pita imaju li upotrebnu dozvolu. Naravno, jasni su razlozi zašto se od ovoga pravi ovolika priča. Ispaštaju građani i to je ključna stvar. Mi s inspekcijom i inspektorom Mlaćom nemamo nikakvu koordinaciju, šta više, dva puta je zaustavljao radove u tunelu. Pozadina toga je da u ambijentu kakav imamo u FBiH jedan dio sistema gura investicije, Koridor 5c, sad kad smo ubrzali radove sve to treba staviti u negativan kontekst zato što u petom mjesecu imamo izbor novog direktora Autocesta. Milijardu je razloga."

Trenutno najskuplja dionica na autocesti, iako otvorena, nije u funkciji

Međunarodni autoput koji prolazi kroz BiH dio je panevropskog Koridora definisanog još 1997. godine. Kamen-temeljac za radove u BiH položen je prije 20 godina. Zašto nije u funkciji trenutno najskuplja dionica autoputa koja je promovisana prije više od mjesec dana? Kako je otvor...

Kaže da imaju fantastičnu saradnju sa Ministarstvom prostornog uređenja.

"Ovaj objekt nije otvaran. Nismo pravili halabuku i veliko otvaranje jer smo znali kakva je praksa u BiH. Ovo nije najskuplja dionica autoputa."

O informaciji koju su pojedini mediji objavili da su Autoceste za više od 200 hiljada KM nabavile kosilice Terzić ističe da stoji iza svih nabavki koje su urađene na osnovu plana poslovanja.

"Kosilice su bile u planu poslovanja, u planu javnih nabavki i koriste se za intervencije na naplatnim mjestima i nije mi jasno zašto su ušle u neki fokus. Stojim iza službe koja se bavi nabavkama i koja je sastavljena od eksperata."

UIO treba da nam vrati 50 miliona KM

Navodi da je Autoceste FBiH više pogodio nerad i neaktivnost Uprave u UIO-u nego pandemija. 

"Od pandemije smo izgubili nekih dvadesetak miliona maraka, a 50 miliona maraka stoji na računima UIO-a koje treba da nam vrate po osnovu akcize. U pandemiji smo imali pad koji nije drastičan. Imali smo i pad prihoda od naplate cestarina, ali to ne utječe na finansijsku situaciju u preduzeću."

Na Koridoru 5c trenutno se radi 46 km na deset lotova i za to je angažovano 750 miliona eura.

"Ove godine trebamo dodijeliti još tri ugovora u visini od 250 miliona eura."

Javno-privatno partnerstvo je najskuplja varijanta

O javno-privatnom partnerstvu kaže da je zapelo iz dva razloga.

"Prvi razlog je da nemamo legislativu koja obezbjeđuje da se bilo šta uradi po tom principu, a drugi razlog je što je to ipak skuplji oblik investiranja. Obzirom da imamo mogućnost da se zadužimo nema potrebe razmišljati o tome jer je to za državu najskuplja varijanta."

Prije nekokliko dana ozvaničen je početak izgradnje sarajevske zaobilaznice kao dijela koridora 5c. Ono što javnost s nestrpljenjem očekuje jeste informacija kada će ona biti puštena u promet, a glavni grad BIH spojen na autoput. 

Terzić ističe da je izabran iskusan izvođač koji će tu dionicu završtii u roku i sa predviđenom kvalitetom.

"To je bilo političko pitanje, pitanje odnosa Općine Ilidža prema pristupu građanima ,privrednim subjektima, dio od Vlakova do Mostarskog raskršća. Rok za završetak radova je godinu dana i to će dodatno rasteretiti ljude."

Kaže i da ćemo najveći most na Koridoru 5C dobiti sredinom 2022. godine, a radovi na putu Beograd- Sarajevo su stvar državnog Ministarstva i Vijeća ministara.

 federalna.ba

Adnan Terzić Autoceste FBiH Federacija danas
Federacija danas
0 19.04.2024 17:57
Federacija danas
0 18.04.2024 17:48
Federacija danas
0 17.04.2024 17:26
Federacija danas
0 16.04.2024 18:02
Federacija danas
0 15.04.2024 17:01
Federacija danas
0 12.04.2024 17:49