Švicarski izvoz satova potonuo u 2020.
Vrijednost švicarskog izvoza satova pala je u 2020. godini 22 posto, odražavajući urušavanje prodaje u pandemiji na glavnim tržištima, uz izuzetak Kine, objavilo je u četvrtak udruženje švicarskih proizvođača satova.
Švicarski proizvođači prodali su prošle godine satove u vrijednosti 17 milijardi franaka (19 milijardi dolara), pokazuju podaci udruženja.
Pandemijska se godina za švicarske izvoznike satova padom približila razdoblju globalne financijske krize, od 2008. do 2009. godine.
Prodaja satova u Europi i Sjedinjenim Državama lani je pala za 25 odnosno 20 posto, dok je u Kini poskočila za 20 posto.
U Kinu je Švicarska prošle godine izvezla satove u vrijednosti 2,4 milijarde franaka, čime je Kina postala vodeće inozemno odredište za te proizvode, istisnuvši s te pozicije Hong Kong.
Zdravstvena kriza Kinu je manje pogodila nego ostale zemlje i prodaja satova oporavila se u drugoj polovini godine jer su Kinezi satove radije kupovali kod kuće nego na putovanjima u inozemstvo.
Div švicarske industrije satova Swatch odvojeno je u četvrtak izvijestio o padu prihoda u prošloj godini za 28,7 posto, na 5,6 milijardi franaka.
Time je 2020. završio s neto gubitkom, prvi puta otkada je osnovan, od 53 milijuna franaka, nasuprot dobiti od 748 milijuna franaka u godini ranije, pokazalo je poslovno izvješće.
"Izostanak turista i dalje teško pogađa znatno pogađa u prvom redu trgovine Swatch Grupe u zračnim lukama i turističkim odredištima", objavila je kompanija čija široka paleta satova obuhvaća brendove Omegu, Longines i Tissot.
Prošle godine Swatch je trajno zatvorio 384 trgovine i smanjio broj zaposlenih za 10 posto, na 32.400, pokazuju podaci tvrtke.
federalna.ba/Hina