Švedski kompozitor postao Spotify-jev najpoznatiji muzičar za kojeg nikada niste čuli
„Tajni“ kompozitor koji je objavio svoju muziku pod stotinama različitih imena identifikovan je kao najslušaniji švedski izvođač na Spotify-u – privukavši više streamova nego Britney Spears ili Abba.
Johan Röhr, muzičar sa sjedištem u Stockholmu, razotkriven je kao osoba koja stoji iza više od 650 različitih imena umjetnika na streaming servisu koji su streamani 15 milijardi puta, što ga čini trenutno najprodavanijim umjetnikom u Švedskoj.
Prema švedskom listu Dagens Nyheter (DN), koji je identifikovao 47-godišnjaka, Röhr je stvorio više od 2.700 pjesama na platformi pod imenima uključujući "Maya Åström", "Minik Knudsen", "Mingmei Hsueh" i "Csizmazia". Etel”.
Čak i prema međunarodnim standardima, navodi se u novinama, uspjeh Röhrovog mnoštva identiteta stavlja ga među 100 najpopularnijih umjetnika Spotifyja – iznad Michaela Jacksona, Metallice i Mariah Carey. Vjeruje se da je veći dio njegovog uspjeha povezan s njegovim prisustvom na više od 100 Spotifyjevih zvaničnih instrumentalnih lista za reprodukciju, koje kurira sama kompanija.
Uz nazive kao što su "mirni klavir" ili "ublažavanje stresa", takve liste pjesama posebno su popularne među korisnicima koji traže muziku za reprodukciju u pozadini dok rade, večeraju ili se opuštaju. Uvrštavanje na jednu od ovih veoma popularnih lista može napraviti ili prekinuti karijeru muzičara.
Prošle godine Spotify je proslavio isplatu rekordnih 90 milijardi švedskih kruna (oko 18 milijardi KM) muzičkoj industriji. „Mnogi novi i obećavajući umjetnici sada se probijaju na Spotifyju i konačno mogu živjeti od muzike“, rekao je tada Daniel Ek, izvršni direktor Spotifyja. “Veoma smo ponosni na to.”
Ali kritičari kažu da je uspjeh nekoliko anonimnih umjetnika poput Röhra koji tiho dominiraju tržištem protiv obećanja koje je kompanija dala, a to je da će pomoći malim, nezavisnim muzičarima, diskografskim kućama i kompozitorima.
Koliko je Röhr, koji je radio kao tehničar na turnejama pop zvijezda i na TV-u, zaradio od ugovora sa Spotifyjem, nije poznato. Međutim, njegova privatna kompanija je navodno zaradila 32,7 miliona kruna (oko 7 miliona KM) 2022. godine, kada je imala rekordnu godinu.
On je odbio da komentariše za DN i nije odgovorio na zahtjev Guardiana za komentar. Ali Overtone Studios, izdavačka kuća koja je objavila njegovu muziku, rekla je da je Röhr bio "pionir u žanru muzike raspoloženja" i potvrdila da je koristio više imena.
Niklas Brantberg, izvršni direktor Overtone Studios, rekao je: „Johan Röhr je bio prvi umjetnik sa kojim je AP Records (sada Overtone Studios) radio. Röhr je objavio muziku na različitim profilima umjetnika i postao pionir u muzičkom prostoru raspoloženja, koji je danas izuzetno popularan. Mnogi od njih su sada istorijski, neaktivni muzički projekti i već smo značajno smanjili broj profila umjetnika koji aktivno objavljuju muziku. „Mi smatramo da različito talentovani umjetnici treba da budu u mogućnosti da objavljuju muziku pod različitim imenima izvođača – što je uobičajeno u industriji – koja obuhvata različite žanrove, sa različitim saradnicima i na različitim tačkama njihovog muzičkog putovanja. To im omogućava da oslobode cijeli spektar svog kreativnog potencijala, a fokus Overtone Studios-a na pružanje ravnopravnog partnerstva kroz podjelu tantijema 50/50 pomaže našem velikom popisu umjetnika da zahvaljujući svojoj muzici, zarađuju za život.”
Spotify je saopštio da nije komentarisao ugovore koje ima sa distributerima, za koje su tantijeme vezane, ali da je umjetnicima dozvoljeno da koriste pseudonime.
Glasnogovornik Spotifyja rekao je: „Postoji povećan interes za funkcionalnu muziku kreiranu da poboljša svakodnevne aktivnosti kao što su opuštanje, fokus ili učenje, a ove playliste su kreirane tako da odgovaraju zahtjevima slušatelja. Ova vrsta muzike obično postoji u Spotifyjevom Focus čvorištu što ograničava konkurenciju sa umjetnicima iz tradicionalnih žanrova popularne muzike.
„Kako je potražnja slušalaca za funkcionalnom muzikom za opuštanje, fokusiranje ili učenje rasla, sve više umjetnika i izdavačkih kuća također se odlučuje za proizvodnju ove vrste sadržaja. Ova muzika, kao i sva druga muzika na Spotifyju, licencirana je od nosilaca prava, a mi plaćamo autorske naknade u skladu sa ugovorima koje imamo sa distributerom. Svaki ugovor je jedinstven, ali ne komentarišemo nikakve specifičnosti, niti zabranjujemo umjetniku ili bendu da stvara muziku pod svojim imenom ili pod različitim pseudonimima.”
federalna.ba/The Guardian