Puknuće na mostu otkrilo pukotine procesa
Puknuće na mostu u Počitelju dovelo je do niza informacija o pukotinama samog procesa. Priča vodi sve do izbora izvođača, probijenih rokova i niza nepravilnosti. Od tri firme koje čine konzorcij, ispostavit će se, dvije su diskvalifikovane. Sve poslije toga je historija. Tako je projekt vrijedan 56 miliona maraka dobio novu dimenziju.
Tek što je spojen, na mostu Počitelj problem. Ono što struka pretpostavlja jeste da je uzrok puknuća proces prenaprezanja. Kako do toga dolazi - dobili smo odgovor struke.
“Unošenje naprezanja kako bi konstrukcija i u fazi montaže i u izvedenog stanja bila stabilna. Pitanje je da li je projektant konstruktivne faze korektno uradio, a, svakako, i da li je izvođač radova postupio po tom rješenju”, govori dipl. ing. Mujo Isaković, sudski vještak iz oblasti građevinarstva.
Izvođači radova, od tri firme koje čine konzorcij - dvije su diskvalifikovane. Iz rješenja o diskvalifikaciji, u koji smo imali uvid, riječ je o kompanijama Synohydro i Powerchina. Obje zbog negativnog iskustva na izgradnji poddionice Počitelj - Zvirovići. Diskvalifikacija podrazumijeva zabranu učešća na dvije godine na svim tenderima i poslovima u kojima je JP Autoceste FBiH Mostar investitor, ali ne uzimajući u obzir tekuće ugovore. I to je ono što zbunjuje. Zašto firme koje ne poštuju ugovore imaju zabranu učestvovanja na budućim projektima, a ostaju na poslu čije ugovorne obaveze ne poštuju?
One su diskvalifikovane jer su doslovno varale - angažovale su podizvođača i probile rok”, tvrdi Amil Dučić, novinar Fokusa.
10. maja ove godine Autoceste su zatražile odgovor od nadzornog inžinjera IRD Engineeringa iz Italije da dostavi informacije da li krši izvođač ugovor na način da je te radove podugovorio sa podizvođačem Heringom iz Širokog Brijega, što je protivno ugovoru. Italijanska firma za nadzor Autocestama šalje odgovor - da je radove u potpunosti izvodio podizvođač Hering. Ladislav Bevanda, direktor firme Hering, smatra da snosi odgovornost, ali isto tako da postoji niz odgovornih osoba u hijerahijskom lancu.
Institut Ipsa, koji je projektant, poslao nam je mail da sva pitanja u vezi sa mostom postavimo Autocestama. Direktor Autocesta nam nije odgovarao na pozive. Da prokomentarišu situaciju, nisu željeli ni profesori građevine, kao ni veliki broj sudskih vještaka ove oblasti. Ono što imamo za sada jeste uvjeravanje direktora Autocesta Denisa Lasić, koje saznajemo iz medija, da napuknoća nisu strašna, ali napuknuće povjerenja građana u institucije koje šute - jeste.
federalna.ba