Probuditi svijest građana o kupovini domaćih proizvoda

Nemanja Vasić, potpredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH, i Admir Kapo, predsjednik Udruženja Kupujmo domaće bili su gosti Federacije danas.

Građani su napravili deficit veći od 6 milijardi kupovinom uvoznih proizvoda

Kampanja Kupujmo i koristimo domaće predstavljena je danas s ciljem promocije i osvještavanja građana BiH o važnosti kupovine domaćih proizvoda. Novim promotivnim spotom započela je kampanja, koja već šestu godinu uspješno promovira domaće proizvode i teži širenju svijest...

Najavljena su poskupljenja piletine i jaja, a rast cijena proizvoda na policama već je vidljiv. Usklađivanje sa troškovima života najbolje prati Vijeće ministara BiH koje je glasalo za povećanje plaća zaposlenim u institucijama BiH. Vasić kaže da svaka odluka treba biti pomno razmotrena i ne bi trebala imati štetne posljedice po jednu grupaciju, a korist za drugu.

"Odluka koja je loše pripremljena i nije prošla na Vijeću ministara je da se pomogne primarnim proizvođačima, koji su stvarno ugroženi, ali bi na drugoj strani izazvalo strašno velike posljedice kako na tržištu, gdje bi proizvodi strašno poskupili, bila bi nestašica proizvoda, do potpunog uništenja prerađivačke industrije koja više ne bi bila konkurenta, ne bi imala dovoljno sirovina za rad, te bi se narušili odnosi sa EU. Određenim ugovorima smo prihvatili određene obaveze u tom procesu krenuli u izvozne aranžmane, dosta stidljivo ali u nekim oblastima je već poodmaklo. Izvoz voća, pilećeg mesa, nekih komponenti mlijeka, jaja, pregovaralo se i oko izvoza crvenog mesa i mi sad trebali ovom odlukom da napravimo kontra mjeru koja bi sve to zaustavila. postoje rješenja, ali ono što je sigurno je da ne može jedno rješenje riješiti problem, već treba paket mjera koji će koliko toliko zadovoljiti interese svih. Čak smo došli u razgovor oko zabrane uvoza onog mesa kojeg mi na domaćem tržištu nemamo. Sve govori da je u ovom momentu u RS-u 8.000 svinja, što je dovoljno za 10 dana proizvodnje. I šta dan poslije? Goveđe meso poskupljuje,već je junetina otišla na 4,30 KM. I nema je."

O troškovima trasporta kaže da ih pandemija otežava, ali je vrlo brzo riješeno koridorima, te da to nije utjecalo na cijene proizvoda.

"Zbog pandemije imamo smanjen uvoz i sporu trgovinsku razmjenu, a uspjeli smo da preživimo. Dakle, može se naći zamjena u domaćem, ali ako nema nelojalne konkurencije. Primarnim proizvođačima nije niko branio da izvoze u zemlje CEFTA-e, ali tog izvoza skoro da i nemamo. Dakle nisu konkurentni sa cijenama. Treba se uvesti i sistem podsticaja ali i sve druge mjere da se spriječe određeni lobiji."

Napraviti bolji ambijent u cijeloj zemlji

O novoj akciji Kupujmo domaće Kapo kaže da može donekle probuditi svijest ljudi koji nisu možda imali naviku da gledaju koji će proizvod staviti u korpu.

"Mi i naše firme generalno opstajemo, borimo se da dođemo do tržišta ali situacija je teška. Uslužne djelatnosti, pogotovo hotelijerstvo, pretrpilo najžešće udare pandemije. Kada nije bilo dotoka drugih roba građani su mogli vidjeti šta znači imati domaću proizvodnju koja može, bez ikakvih problema, amortizovati sve te udare  i nije se desilo bilo kakvih nestašica namirnica. Cijelo vrijeme govorim da mi u BiH zaista možemo napraviti puno bolji ambijent, osloboditi ideje ljudi koji žele nešto da rade i da stvaraju, da im se omogući da ležernije ulaze u privatni biznis, da stvaramo nova ekonomska dobra. Raznim poticajima učiniti te ljude, pogotovo one koji se bave primarnom poljoprivrednom proizvodnjom, konkurentnim. Ovako radimo ono što već postoji."

Probuditi svijest građana

Vasić navodi da, kada je u pitanju kupovina domaćih proizvoda, treba analizirati da li Srbi, odnosno Hrvati u BiH, kada kupuju proizvod iz Srbije, odnosno Hrvatske, smatraju da su kupili svoju robu.

"Većina tržnih centara je iz susjednih zemalja i oni prodaju robu iz tih zemalja. Bio je pokušaj u RS-u da se uslovi da 30% proizvoda mora biti domaćeg porijekla. Nikad to nije zaživjelo. Većina naših proizvođača proizvodi robne marke za te tamo kompanije, ali je činjenica da tu ima mnogo problema koje treba rješavati."

U EU vrijedi ekonomski patriotizam. Kapo ističe da kupovina domaćih proizvoda i korištenje način usluga nije više stvar patriotizma, već ekonomskog opstanka.

"Moramo se pozabaviti oko jedne ključne riječi - svijest. Ne možemo praviti barijere u protoku roba i usluga, ali ko god doveze bilo koju robu, a mi imamo to, da građani imaju svijest da kupuju isključivo to naše, svi ti koji su uvoznici oni bi na toj robi izgubili svoj novac. dok smo god mi konzumenti tih proizvoda situacija će biti ovakva. Nije mi jasno kako jedan građanin BiH, bez obzira kako se zove i iz kojeg grada dolazi, nema interes da radi za budućnost svoje djece, a ne za budućnost djece iz drugih zemalja. Protok roba je slobodan, ali kada kupim domaći proizvod taj novac ostaje u BiH. Samo promjena svijesti za jednu malu nijansu može donijeti puno ekonomskog efekta za sve građane u ovoj zemlji."

federalna.ba

Kupujmo domaće Federacija danas
Federacija danas
0 06.09.2024 17:40
Federacija danas
0 05.09.2024 17:53
Federacija danas
0 04.09.2024 17:55
Federacija danas
0 03.09.2024 17:59
Federacija danas
0 02.09.2024 17:57
Federacija danas
0 31.08.2024 16:34