Predizborna kampanja manje-više nikada i ne prestaje
Obećanja, dogovori, politička retorika i nacionalizam. I tako ukrug. Bila izborna godina ili ne. Malo koga čude preuranjena stranačka okupljanja ili međusobna prepucavanja. U RS-u se uveliko krenulo u lov na glasove. I pozicije. Samo još nije službeno.
Promocije i samopromocije. Obraćanja, skupovi, obilazak opština i političke poruke. Iz ovih aktivnosti političara jasno se vidi da je predizborna kampanja uveliko u toku. Sve djeluje kao da će izbori biti sutra, a ne tek za 15 mjeseci. No, bez obećanja i oštrih poruka ne prolazi niti jedan skup.
„Vlast SNSD-a na čelu sa gospodinom Dodikom odbrojava svojih posljednjih 365 dana. Dakle, svaki naredni dan im je jedan dan manje koji im je ostao da, nažalost, devastiraju Republiku Srpsku i vode u jednom negativnom pravcu“, riječi su gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića (PDP).
Letargična opozicija kao da se probudila. No, ni SNSD ne miruje. Od fudbalskih turnira do najave prepoznatljivih masovnih okupljanja.
“Imaćemo jedno veliko okupljanje od nekoliko hiljda naših članova na Manjači i širom RS-a, tako da SNSD je tu. On je najjača i najmoćnija partija“, poručuje predsjednik SNSD-a Milorad Dodik.
Kada su u pitanju budući kandidati, građani kažu kako ne vjeruju da će vidjeti nova lica, a uz to su siti i lažnih obećanja.
Jedni prizivaju novog Tita, drugi smatraju svi svi prijačju jednu te istu priču dvadeset godina - i sa jedne i sa druge i sa treće strane.
Puls građana uveliko se mjeri, ali je i dalje neizvjesno ko će, srazmjerno svojoj moći, imati pravo da imenuje kandidata za pojedinačne funkcije. Sve to biće poznato u oktobru. A do tada, građani će gledati...
„Mislim da ćemo gledati tu borbu, odnosno nadmetanje, ko će organizovati veći skup, na kojem skupu će se bolje pjevati, gdje će biti kvalitetnije pečenje... Tako da je to, rekla bih, nadmetanje u tome ko će posalti bolju sliku druženja i komunikacije i neposrednog kontakta sa biračima“, kaže politička analitičarka Tanja Topić.
Politikolog Velizar Antić navodi kako političari i političke partije ulaze u novu predizbornu kampanju i spremaju se za sljedeće izbore - čim završe izbori: „To se upravo radi i ovoga puta. Kod nas predizborna kampanja manje-više nikada i ne prestaje“.
Između političkih partija ne postoje suštinske ideološke razlike, ali postoje konkurentni odnosi, što praktično znači nastavak rijaliti programa i sveprisutnog populizma.
federalna.ba