videoprilog Alema Dedića (Dnevnik 2)

Opasan trend - neodgovorna vožnja 'radi lajka' sve popularnija

Na bosanskohercegovačkim cestama sve češće se dešavaju saobraćajne nesreće koje često imaju tragične posljedice. Unsko-sanski kanton bilježi pad broja saobraćajnih nesreća, ali je njihov broj na godišnjem nivou i dalje visok. Najčešći uzrok je ljudski faktor, odnosno nesavjesna vožnja.

Saobraćajne nesreće u 2022. godini odnijele su deset ljudskih života u Unsko-sanskom kantonu, a godinu prije – 24. Iako se trend, nasreću, smanjio, opreza nikad dosta – pogotovo kad je neodgovorna vožnja "radi lajka" danas sve popularnija.

“Nakon te lude vožnje on neće dobiti nikakvu nagradu, nikakvu satisfakciju izuzev satisfakcije što će dobiti ogroman broj komentara. Pa čak ni ti negativni komentari njima ništa ne predstavljaju. Bitno da se o njima priča – dan, dva, tri, mjesec – da dokažu da imaju pregleda i onda se vraćamo na početak - da zato neće biti sankcionisani”, ističe Aladin Žunić, predstavnik Udruženja za promociju bezbjednosti u saobraćaju.

Upravo zato potrebna je prevencija i edukacija. No, radi li se išta o tom pitanju?

“Nažalost, sve se svede na mjesec polaganja vozačkog ispita i to je to. Gdje smo mi kao zajednica da radimo s tom djecom od 5-6 godina pa do 18, da stvorimo kvalitetnog vozača”, dodaje Žunić.

Među najčešćim uzrocima nesreća su neprilagođena brzina i vožnja pod dejstvom alkohola, međutim, povećanju broja doprinose vozila čija je prosječna starost u Unsko-sanskom kantonu između 16 i 17 godina, kao i loša putna infrastruktura.

“Ako se dođe do brzih cesta, doći će do rasterećenja saobraćaja u naseljenim mjestima i sigurno da bi to smanjilo udese na području USK-a, a do tada je zadatak policije da bude prisutna što više na terenu i da se pokuša što više preventivno djelovati”, naglašava Nermin Kljajić, ministar unutrašnjih poslova USK-a (NES).

Policajci u USK-u se godinama suočavaju s brojnim sigurnosnim izazovima, a posebno s teretom migrantske krize. Iako je broj migranata u posljednje vrijeme znatno smanjen, obim posla za policijske službenike nije. Na terenu su svakodnevno. Iako ih određen broj u službi nedostaje, uspijevaju odgovoriti na sve zadatke koji u mnogo slučajeva nisu nimalo jednostavni – niti za rješavanje niti za gledanje.

“Prvenstveno su to saobraćajne nezgode s teškim posljedicama, kad susrećemo teško povrijeđene građane, to nam najteže pada u službi”, navodi policijski službenik u PS Bihać Anes Samardžić.

Na policijskoj akademiji trenutno je 67 kadeta koji će se Upravi policije priključiti u martu na probni rad. Povećanjem broja policajaca, sigurnosna situacija na cestama, ali i općenito će biti na višem nivou – kažu u resornom ministarstvu.

federalna.ba

USK policija saobraćajna nesreća saobraćajna nezgoda