Od ideje do uspjeha kroz priče žena poduzetnica
Drugi dan sajma obrta u Travniku u znaku je ženskih poduzetničkih priča ispričanih kroz panel diskusiju „Od ideje do uspjeha“. Poduzetništvo ne poznaje podjele na muško i žensko, ali je činjenica da bi poduzetnici od poduzetnica mogli preuzeti emociju u saradnji, da bi svima bilo bolje. Poruka je ovo panelistica, koje su se dokazale u svom poslu.
Kada se sada već davne 1999. godine Gabrijela Rijić vratila iz Njemačke i u Novom Travniku odlučila započeti privatni biznis, u kojem je danas zaposleno više od 40 radnika, a najveći dio proizvodnje plasira na tržište EU, kaže, nije uopće imala viziju šta je čeka. Ali, uz ogroman trud, stalnu edukaciju i umrežavanje sa ženama poput nje, zajedno s biznisom, stasavala je i sama u poduzetničkim vodama.
„To je bio čisti pokušaji i kad uđete u posao, on vas sam vodi, s tim što u jednom momentu morate preuzeti kormilo. To se desi nakon pet do sedam godina kada, tjeli-ne htjeli, dopustiti da vas ta rijeka nosi“, priča ona.
Za razliku od nje, Sandra Vukadin odrastala je u okviru uspješnog porodičnog biznisa, za čije je preuzimanje odgajana i obrazovana od malih nogu. I to je, kaže, uz ogromnu odgovornost i jedini način da porodični biznis raste i razvija se, ali to traži rad i odricanje. Ali kada bi krenula ispočetka, ponovo bi, kaže, sve ponovila uz malo više hrabrosti.
„Iako i dalje puno ovisimo o mudrostima i iskustvima starijih generacija koje nam još stoje u pozadini da nas nadgledaju i drže u pravcu, treba raditi i na novim metodama, modernijim načinima izlaska na tržište“, poručuje Sandra.
Najmlađa među njima, vlasnica obrta iz Bugojna Amela Iskrić-Hadžić, na drugačiji bi način uspostavljala partnerske veze i komunikaciju s ljudima, jer u biznisu nema isključivosti i, jednostavno, treba pronaći balans između srca i glave.
„Bitan je balans, jer ako idete 100% mozgom, onda ne pronalazite užitak u tome što radite“, zaključuje Iskrić-Hadžić.
I naravno, uz hrabrost i komunikaciju, bitno je, kažu, otvorenih očiju posmatrati svijet oko sebe i tržište izvan granice zemlje u kojoj živimo. Jer samo tako ideje će rezultirati uspjehom.
federalna.ba