Niža cijena cestarine 10 posto za teretna vozila na autocesti A1
Od danas su smanjene cestarine za kombije, kamione i autobuse. Ovu odluku donijela je Uprava Autocesta Federacije. Cijene će biti umanjenje za 10 posto, a odnose se na klasu vozila IV.
Namjera Uprave Autocesta jeste pomoći privrednim subjektima koji koriste ostale ceste, koje nisu predviđene za teški saobraćaj, da poveća broj korisnika autoceste za navedenu kategoriju, a time i uveća ukupne prihode od putarine. Korištenjem regionalnih cesta, koje nisu predviđene za teški saobraćaj, pravi se velika šteta na lokalnim i regionalnim cestama. Mirko Rogić, izvršni direktor za upravljanje i održavanje Javnog preduzeća Autoceste Federacije kaže
„Uz stalno prisutne bonuse od 20 posto na uplatu ACC TAG računa, kao i činjenice da je naplata putarine u BiH jedna od najviših u regionu, donijeli smo ovu odluku o snižavanju cijene za vozila IV kategorije kako bi pokušali, koliko je to u našoj moći, dodatno finansijski rasteretiti korisnike.“
Iz Udruženja poslodavaca navode da su više puta upućivali inicijativu za smanjenje putarina, još od 2020. godine, jer su analize pokazale da je u Federaciji putarina znatno viša nego u zemljama okruženja i zemljama Evropske unije.
Mario Nenadić, direktor Udruženja poslodavaca Federacije BiH :
„U kontekstu svega toga, naša upornost se, evo, isplatila i postigli smo djelimičan uspjeh i rezultat koji nije u potpunosti ono što smo mi tražili.“
Kompanije koje se bave prijevozom putnika i tereta su, naravno, sa zadovoljstvom primili primjenu Odluke Vlade o iznosu putarina na autocesti. Tvrde da su trenutne cestarine izuzetno visoke i posebno pogađaju poslovanje kompanija u oblasti prijevoza robe i putnika.
Safudin Čengić, direktor Centrotransa:
„Ono što je nas posebno zabrinjavalo, a i sada zabrinjava, jeste činjenica da je veliki broj autobuskih linija usmjeren isključivo na autoput. A, imajući u vidu korištenje tog autoputa, ono bitno utječe na rentabilnost održavanja linija.“
Zbog nemilih događaja u svijetu u proteklom periodu svjedoci smo enormnog rasta životnih troškova, inflacije i slično što je rezultat rekordnih cijena energenata, prvenstveno nafte koja je prijevoznicima najvažniji ulazni trošak.
Mirko Rogić Autoceste Federacije:
„Da bi se izborili za svoj dio tržišta u borbi sa konkurencijom, svaki privredni subjekt nastoji biti cjenovno prihvatljiv za svoje korisnike. Tako da bi im ova odluka trebala dijelom pomoći pri formiranju cijena svojih proizvoda i usluga.“
Mario Nenadić, iz Udruženja poslodavaca Federacije, smatra da će ova odluka sigurno doprinijeti većem interesu za korištenje autoceste, te pojeftiniti uvjete poslovanja, iako je to nedovoljno u odnosu na ono što je Udruženje tražilo:
„Naša analiza pokazuje da je, i pored navedenog smanjenja cijene putarine za teretna vozila na autoputevima Federacije, ona i dalje među skupljim, odnosno najskupljim u Evropi.“
Nenadić navodi da još ima prostora za smanjenje cijena putarine. Udruženje poslodavaca Federacije i dalje će raditi na tome da uvjere vlasti da se ceste trebaju koristiti kao infrastruktura, te da trebaju biti u službi povoljnijeg poslovnog ambijenta s ciljem olakšanja poslovanja.