Nema više korištenja „obmanjujućih“ filtera u reklamama za kozmetičke proizvode

Nema više korištenja „obmanjujućih“ filtera u reklamama za kozmetičke proizvode

Agencija za standarde oglašavanja zabranila je upotrebu filtera koji preuveličavaju efekte kozmetičkih proizvoda prilikom njihovog oglašavanja na društvenoj mreži Instagram.

Pošto su obavili analizu primjera kako promoteri pomoću raznih filtera na web-siteovima i društvenim mrežama predstavljaju proizvode za sunčanje, članovi Agencije za standarde oglašavanja donijeli su odluku da se zabrani njihova upotreba. 

Zaključili su da su ovi filteri „obmanuli publiku i preuveličali efekte koji je proizvod mogao da postigne“ i da samo to što u videu stoji napomena da su korišteni filteri nije dovoljno.

Tako će od sada bilo koji britanski kozmetički brend, promoter na društvenim mrežama ili poznate ličnosti koje objavljuju reklame za kozmetičke proizvode koji budu prekršili ovo pravilo, biti uklonjeni sa mreže i biće im zabranjeno ponovno objavljivanje.

Ovaj potez je preduzet poslije višemjesečne kampanje #filterdrop (bacite filtere) na društvenim mrežama koje je u julu prošle godine pokrenula šminkerka Sasha Pallari.

Pokret je apelovao na influenserke da pokažu svoju „pravu kožu“ kada promovišu šminku ili druge kozmetičke proizvode.

Pallari je konačno sa oduševljenjem dočekala ovu zabranu koju je donijela Agencija i dodala da je ovo „veliki korak u pravom smjeru“.

„Osjećam da je štetan uticaj koji ovo ima na korisnike društvenih mreža konačno ozbiljno shvaćen i ovo je ogroman korak u dobrom pravcu u borbi protiv načina na koji se filteri koriste i kako se kozmetika reklamira na mreži“, kaže Pallari.

Portparol Agencije je naglasio da će i u budućnosti pažnja u ovoj oblasti marketinga biti usmjerena ka podizanju svijesti o pravilima ponašanja i da će influenserima obezbijediti smjernice i dodatne alate koji su im potrebni za vjerno predstavljanje proizvoda.

„Takođe blisko sarađujemo sa društvenim mrežama koje mogu i koje će sprovesti u djelo naša pravila i kod onih oglašivača koji ne budu voljni da ih poštuju ili sarađuju sa nama“, dodaje se u saopštenju Agencije.

Uprkos napretku u zakonskoj regulativi, Pallari najavljuje da će nastaviti svoju borbu za uklanjanje filtera koji mijenjaju izgled lica na Instagramu.

„Oni se slažu sa zahtjevom da uklone filtere koji promovišu plastičnu hirurgiju, ali ne i filtere kojim možete da mijenjate oblik lica. Kako da promijenite oblik lica bez plastične hirurgije?“, pita se Pallari.

Mnoge slavne ličnosti, uključujući i pjevačicu benda „Little Mix“ Jessie Nelson, takođe su ohrabrile influenserke da odustanu od korištenja filtera za lice.

Ova 29-godišnjakinja poručuje svojim pratiocima da, mada „voli kada joj filteri na Instagramu pomognu da izgleda kao da je malo preplanula ili da joj je koža svježija“, ipak joj se ne dopada činjenica da su joj ti filteri „istanjili nos i napumpali usta“.

„Ne razumijem zašto Instagram misli da svi treba da imamo tanak nos. Šta nije u redu sa običnim nosevima? Zbunjuje me zašto onaj ko pravi ove filtere misli da je to lijepo?", pita se Jessie.

federalna.ba/ladbible

kozmetički proizvodi Instagram
Ankara Instagram
0 02.08.2024 08:43
Facebook Meta Instagram
0 05.03.2024 17:17
djeca seksualno uznemiravanje Facebook Instagram
0 19.01.2024 14:05
TikTok Facebook Instagram Pinterest
0 27.09.2023 14:26
Donald Trump Instagram Facebook
0 26.01.2023 08:08