MoParking bilježi rast prihoda u 2024. godini

MoParking bilježi rast prihoda u 2024. godini

Od 2022. godine, kada je počela naplata parkiranja u Mostaru, Javno poduzeće MoParking bilježi rast prihoda, a tako je bilo i protekle godine.

Iako završni račun još nije gotov, po riječima direktora MoParkinga Ivana Barbarića, 2024. godina financijski će biti uspješnija od 2023. godine kada je uprihodovano 2,5 milijuna maraka.

- To pokazuje da dobro radimo svoj posao, ali i da su građani polako prihvatili ono što je normalna stvar u svim gradovima Europe i svijeta - ocijenio je Barbarić u razgovoru za Fenu.

Kako je naveo, stanovnici Mostara su se nakon početnih problema navikli na plaćanje parkinga. Problem ostaje stupanj naplate izdanih kazni, ali Barabarić očekuje da će se i tu situacija popraviti.

- Sve ono što se kroz medijski prostor događalo zadnje dvije godine malo je utjecalo na smanjenje naplate kazni. Pokušavala se stvoriti nekakva atmosfera da smo mi kao poduzeće nelegalni. Mislim da će sve to ići svojim tijekom, kao što je išlo i privikavanje na samu naplatu, da će se isto tako i dnevne karte podmirivati. Sve ono što ljudi ne plate mi ćemo biti u obavezi slati u obliku opomeni pred tužbe, a ako se nakon toga ne podmire obaveze, bit ćemo primorani pred nadležnim sudovima pokrenuti postupke za naplatu potraživanja - kazao je Barbarić.

Na početku naplate parkiranja pritužbe građana bile su brojne, a direktor MoParkinga ističe kako se situacija sada promijenila.

- Već neko duže vrijeme nemamo nekakvih posebnih pritužbi od građana. Ono obično na što se žale je svakodnevno ponašanje ljudi u kontekstu parkiranja ljudi na površinama koje za to nisu predviđene. Mi tu ne možemo djelovati jer nemamo ovlasti u tom segmentu, to je posao policije. Također, nemamo žalbi na cijene što se često spominjalo. Ono što je ljudima bitno je da su parking površine dobre, čiste i pristupačne - rekao je Barbarić.

Proširenje zona naplate

On ističe da je u tijeku proces nabavke dodatnih parking aparata koji će biti potrebni za dodatna proširenja zona naplate.

- Što se tiče same pokrivenosti Mostara parkiralištima trenutno imamo oko 4.000 parking mjesta. Je li dovoljno? Kad se vidi broj automobila, nije, ali radimo sa sanacijom postojećih i izgradnji novih parkirnih površina – naglasio je Barbarić.

Trenutno se radi na uređenju velikog parkirališta u naselju Centar 2, kod Osnovne škole Ilije Jakovljevića, koje će imati stotinjak mjesta. Barbarić je nabrojao još neka mjesta gdje se uređuju dodatna parkirališna mjesta, a to su Zagrebačka ulica, lokacija kod željezničkog kolodvora i nekoliko manjih lokacija u užoj gradskoj zoni.

- Iz iskustva mogu slobodno reći da postoje područja u Mostaru gdje mi imamo sasvim dovoljno parking mjesta. Ima puno područja gdje su parkinzi poluprazni, a auta su parkirana na zelenim površinama, prolazima, prilazima. Kada bi se taj dio malo bolje i sustavnije kontrolirao, onda bi se ti parkinzi popunili i imali bi stvarniju sliku stvarnih potreba. Naravno, svjesni smo i područja gdje ima manjak parkirnih mjesta, a na tim područjima se radi i još će se raditi - poručio je direktor MoParkinga.

Projekt izgradnje javnih garaža

Prije nešto više od godinu dana na sjednici Gradskog vijeća Mostara prezentiran je Program razmještaja javnih garaža, kojim je predviđena gradnja devet podzemno-nadzemnih garaža s ukupnim kapacitetom od 3.500 parkirališnih mjesta do 2030. godine.

- Plan izgradnja javnih garaža radio je Zavod za prostorno planiranje i u formi nacrtu je bio na jednoj od sjednica Gradskog vijeća. On bi sada trebao ići u formi konačnog prijedloga i trebao bi nam dati smjernice za njegovu realizaciju - kazao je Barabarić.

Planom je predviđena gradnja devet takvih objekata na lokacijama: željeznički kolodvor, tržnica, Sveučilište u Mostaru, Ćiro, Razvitak, Kosača, Franjevačka, Konak i Luka.

Izgradnjom tih garaža gotovo bi se udvostručio broj raspoloživih parkirališnih mjesta i otvorila bi se mogućnost prometnog rasterećenja pojedinih dijelova grada, no taj projekt za sada nije odmaknuo dalje od ideje.

- Jedna od opcija za izgradnju garaža je javno-privatno partnerstvo. To je opcija koja se pokazala dobrom i uspješnom u drugim sredinama i ne vidim razloga zašto to ne bi bilo moguće i u našem gradu - istaknuo je direktor MoParkinga.

Po njegovim riječima, u ovom trenutku veći problem predstavljaju administrativne prepreke nego financije potrebne za izgradnju.

- Mogu reći da je manji problem pronaći novac i isprojektirati samu garažu nego krenuti u izgradnju. Nadam se da ćemo na tome raditi u ovoj godini, nije problem banaka i nekoga tko bi nas kreditno pratio, već je problem rješavanje administrativnih podloga - zaključio je direktora MoParkinga Ivan Barbarić.

federalna.ba/Fena

MoParking Mostar parking