Jedna učiteljica u jednoj učionici, dvije školske ploče, četiri generacije i puno volje za učenje
Pad nataliteta i migracije stanovništva su u područnim školama rezultirali kombinovanim odjeljenjima, gdje djeca različite dobne skupine i razreda uče u jednoj učionici. Unatoč ustaljenom mišljenju kako su kombinacije lošijeg kvaliteta od čistih odjeljenja, u Bihaću područne škole dokazuju suprotno.
U sredinama gdje je sve manje djece postoje škole s kombinovanim odjeljenjima, gdje se istovremeno nastava odvija s dva, tri ili četiri razreda u istoj učionici. Roditelji se često boje i pomisliti na takvu vrstu učenja, pa izbjegavaju upisivati djecu u manju, bližu školu. Ipak, u Područnoj školi Golubić u Bihaću nastava ne trpi, bar tako kaže direktorica škole. Učenici četiri različite generacije dijele klupe.
„Trebamo posmatrati kombinovana odjeljenja i škole u kojima su kombinovana odjeljenja kao priliku da damo obrazovanju na značaju - najlakše je ugasiti školu, ali šta smo tim postigli? Dakle - jednostavno smo saučesnici u raseljavanju stanovništva“, kaže Nermina Delić, direktorica Osnovne škole Harmani 2.
U maloj školi učenici stvaraju nove navike učenja, pa se lakše usvajaju znanja i razredna disciplina. Učenik samostalnije obavlja zadatke, a za to vrijeme učitelj ima vremena posvetiti se učeniku drugog razreda, kaže učiteljica Jasna Zeljković: „Djeca koja uče u kombinovanim odjeljenjima su dokazano samostalnija u radu. Oni imaju više ponavljanja u radu. Stariji razredi, dok radimo sa manjimam ponavljaju ono već naučeno, a ovi mali dobiju mogućnost da unaprijed čuju neku lekciju“.
Kako se malo zna o ovim odjeljenjima, važno je isticati njegove pozitivne strane, kaže ova učiteljica i dodaje da je odgajati dijete i njegove potrebe u kombinovanim odjeljenjima – jednostavnije.
„To je u jednom kombinovanom odjeljenju puno jednostavnije i lakše. Znači, sljediti interes djeteta, biti u prilici da se radi individualno i da se djeci pruži više pažnje i brige nego u brojnijim odjeljenjima“.
Dječije ambicije to i pokazuju.
Željko kaže da želi biti policajac - omiljeni predmet mu je tjelesni. I Anel bi voli biti policajac kad poraste – uči, kaže, po dva sata. Mija ističe kako joj učiteljica lijepo objašnjava i uvijek pokaže kad joj nešto nije jasno.
U jednom razredu dvije školske ploče, puno volje za učenje, ali i četiri generacije. Oni dijele jednu učiteljicu koja radi u fleksibilnom radnom vremenu. Uprkos ovakvim uslovima i kombinovanim odjeljenjima, ova područna škola je iznjedrila mnoge uspješne ljude. Kako kaže učiteljica, ali i đaci - oni uče i ne pomišljaju na odustajanje.
federalna.ba