AFP: Sporedni prihodi poput plaćanja prtljaga i izbora sjedišta, ključni za neke aviokompanije
(Izvor: Regis Duvignau/REUTERS)

AFP: Sporedni prihodi poput plaćanja prtljaga i izbora sjedišta, ključni za neke aviokompanije

Mnoge usluge koje su ranije bile uključene u cijenu avionskih karata sada se posebno plaćaju, a određene aviokompanije svoju profitabilnost duguju upravo tim doplatama putnika. Dodatni troškovi za putnike su osim plaćanja prtljaga, postali i izbor sjedišta, obroci, pa čak i kafa i voda.

Prošlosedmično saopštenje o ukidanju besplatnog ručnog prtljaga u Transaviji (Transavia), niskotarifnoj aviokompaniji grupe Air France-KLM poslužilo je kao podsjetnik da ti "sporedni prihodi" leže u srcu ekonomskog modela niskotarifnih aviokompanija, a sve više i svih drugih.

Ta mjera je "već na snazi među svim konkurentima Transavije, kao što su Ryanair, EasyJet i Vizz Air", izjavio je danas generalni direktor Air France-KLM Benjamin Smith, čija je grupa saopštila "promjenljive cijene", počev od 15 eura za ručni prtljag i još više u zavisnosti od vrste usluge.

Niskotarifne aviokompanije igraju na efekat prikazivanja atraktivne osnovne cijene na web-siteovima dok će često "kada se dodaju sve opcije, cijena biti slična cijeni karte tradicionalne kompanije", koja inače uključuje i te dodatne usluge, rekli su stručnjaci za marketing.

Niskotarifne kompanije svoju strategiju predstavljaju kao priliku putniku da sam odredi cijenu svoje karte, u zavisnosti od toga koje će dodatne usluge platiti. Predstavnik jedne neimenovane aviokompanije je rekao da su prihodi od dodatnih usluga dobri, jer mnoge kompanije bez njih ne bi mogle da pokriju troškove.

Neke kompanije cijene pravdaju i drugim razlozima. U konkretnom slučaju ručnog prtljaga, obrazloženje niskotarifnih aviokompanija nije samo finansijsko, već se navodi smanjenje vremena ukrcavanja i iskrcavanja.

Na taj način kompanije mogu dnevno da imaju više letova i zbog toga im je u interesu da prtljag bude ručni i što manji.

federalna.ba/Beta

aviokompanije