• (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
×
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)
  • (Izvor: Udruženje "Strings Attached Sinfonietta"/Behudin Alimanović)

Zvuk i svetost: Drugi koncert u okviru projekta „Muzikom kroz izložbu“

U izuzetnom ambijentu crkve sv. Ivana Krstitelja u Kraljevoj Sutjesci, jučer je održan koncert u okviru drugog serijala projekta Muzikom kroz izložbu, u organizaciji Udruženja za razvoj muzičke umjetnosti i pedagogije Strings Attached Sinfonietta, uz podršku Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine te u saradnji s Franjevačkim samostanom.

Ovaj koncert, smješten u srce jednog od najznačajnijih franjevačkih kompleksa u Bosni i Hercegovini, pružio je publici snažno iskustvo kroz spoj duhovnosti, umjetnosti i historijskog naslijeđa. Crkva sv. Ivana Krstitelja, jedan od ključnih sakralnih objekata u zemlji, svoj kontinuitet vuče još iz 14. stoljeća, dok današnji izgled duguje obnovi iz 1906–1908. godine, izvedenoj prema nacrtima arhitekta Josipa Vancaša, u neorenesansnom stilu. Unutrašnjost crkve oslikana je 1908. godine, a u apsidi se ističe freska "Krštenje na rijeci Jordanu", rad slikara Marka Antoninija, dok se u kripti nalazi kameni sarkofag iz 15. stoljeća, koji svjedoči o bogatoj prošlosti prostora. Crkva, kao sastavni dio franjevačkog samostanskog kompleksa, simbol je višestoljetne prisutnosti, čuvar izuzetne baštine i idealan ambijent za susret muzike i naslijeđa.

Muzički program pažljivo je osmišljen kao interpretativni dijalog sa sakralnim prostorom i izložbom "Blago sutješkog samostana", čime se dodatno afirmiše uloga muzike kao mosta između kulturne baštine i savremene umjetničke interpretacije.

Koncert je otvoren djelom Camillea Saint-Saënsa, Prière, op. 158, koje svojom introspektivnom atmosferom i plemenitom jednostavnošću priziva kontemplativni duh prostora. Uslijedilo je djelo In Croce Sofije Gubaiduline, u kojem se kroz snažan kontrapunktalni dijalog dva instrumenta otvara prostor za duboku duhovnu refleksiju. Kompozicija Tutto è bianco Corrada Rojaca dodatno je proširila izražajne mogućnosti akordeona, dok je Fratres Arva Pärta, jedno od najizvođenijih djela duhovnog minimalizma, zaokružilo koncert snažnim osjećajem unutrašnjeg spokoja i smirenja.

Posebno značenje koncertu dala je prezentacija izložbe Blago sutješkog samostana, koju je predstavio fra Bono Tomić, gvardijan samostana. Ova izložba obuhvata izuzetno vrijedne predmete liturgijske i umjetničke baštine, uključujući kaleže iz 15. stoljeća, barokne monstrance, tekstilna djela iz evropskih centara, te slike Stjepana Dragojlovića i venecijanskih majstora, među kojima se ističe gotička slika Poklon kraljeva – Krist pada pod križem iz 15. stoljeća.

Ovakvi susreti muzike i kulturnog naslijeđa pokazuju koliko je važno otvarati prostore za živa umjetnička iskustva unutar historijskih ambijenata.

Sljedeći koncert u okviru projekta „Muzikom kroz izložbu“ planiran je za 4. april 2025. godine u Zavičajnom muzeju u Travniku-navodi se u saopćenju Udruženja "Strings Attached Sinfonietta".

federalna.ba

Koncert Zvuk i svetost