Ženske pop zvijezde slave rekordnu godinu
Od Taylor Swift do Charli XCX, žene su imale rekordnu godinu na britanskim ljestvicama, prema novim podacima Britanskog fonografskog instituta (BPI).
Ženske pop umjetnice bile su na vrhu ljestvice singlova rekordne 34 sedmice – što je najveća brojka ikada.
Dvadeset i jedna od tih sedmica pripala je Sabrini Carpenter, čiji su hit singlovi”Espresso”, Taste i “Please, Please, Please” dominirali drugom polovicom godine.
Žene su također bile odgovorne za polovinu najprodavanijih albuma u godini, a na čelu te skupine je Taylor Swift sa albumom “Tortured Poets Department” (Ojdel za izmučene pjesnike).
Taj “Album za raskid” pun zajedljivih poljubaca, priče o rastanku i trezvenog razmišljanja, prodan je u više od 783 000 primjeraka do kraja decembra – više nego što je bilo kojem izvođaču uspjelo u jednoj kalendarskoj godini, još od albuma Eda Sheerana - prodanog u 2,7 miliona primjeraka 2017. godine.
Swift je imala još tri albuma među 20 najvećih naslova godine: “1989” (Taylor's Version), “Lover” i “Folklore”.
Među 20 najboljih na kraju godine bilo je mjesta i za albume “Hit Me Hard And Soft” Billie Eilish, “Short N' Sweet“ Sabrine Carpenter, “The Rise And Fall Of A Midwest Princess” Chappell Roan i “Brat” Charli XCX - svi su bili nominirani za album godine na dodjeli nagrada Grammy 2025.
Top 10 best-selling albums of 2024
Position |
Artist |
Title |
Chart Peak |
Year of Releaae |
1 |
Taylor Swift |
The Tortured Poets Department |
1 |
2024 |
2 |
The Weeknd |
The Highlights |
2 |
2021 |
3 |
Sabrina Carpenter |
Short N' Sweet |
1 |
2024 |
4 |
Noah Kahan |
Stick Season |
1 |
2022 |
5 |
Billie Eilish |
Hit Me Hard And Soft |
1 |
2024 |
6 |
Chappell Roan |
The Rise And Fall Of A Midwest Princess |
1 |
2023 |
7 |
Fleetwood Mac |
50 Years: Don't Stop |
5 |
2018 |
8 |
Charli XCX |
Brat |
1 |
2024 |
9 |
Coldplay |
Moon Music |
1 |
2024 |
10 |
Olivia Rodrigo |
Guts |
1 |
2023 |
(Izvor: Official Charts Company / BPI)
Album „Brat“, čije su drske i agresivne plesne numere postale kulturni fenomen, također je bio jedan od 12 albuma umjetnica koje su bili na vrhu službene ljestvice albuma u 2024-oj godini (što je izjednačilo rekord iz 2023.).
To uključuje „Prelude To Ecstasy“, debitantski album BBC Sounda pobjednika 2024. „The Last Dinner Party“, te nova izdanja Dua Lipe, Ariane Grande i Beyoncé.
Sve u svemu, konzumiranje muzike u Velikoj Britaniji poraslo je za 9,7%, a fanovi su kupili ili streamali 200,5 miliona albuma (BPI računa 1000 streamova kao ekvivalent "prodaje" jednog albuma).
Streaming je dosegao rekordnu razinu, s 199,6 milijardi reproduciranih pjesama tokom godine.
To je jednako tome da svako u zemlji preskuša 2920 pjesama, ili šest kontinuiranih dana muzike, na servisima kao što su Spotify, Apple Music i Amazon Music.
Prodaja vinila obilježila je 17. uzastopnu godinu rasta, sa 6,7 miliona kupljenih ploča. Pad prodaje CD-a pokazao je znakove usporavanja, s kupovinom koja je pala sa samo 2,9% na 10,5 miliona jedinica.
Muzičar Myles Smith rođen u Lutonu imao je najprodavaniji britanski singl godine (Kian Boyle/BBC)
Međutim, dostupnost miliona pjesama na dohvat ruke (pritiskom na gum otežava britanskim muzičarima da se natječu.
Međutim, dostupnost miliona pjesama pritiskom na gumb otežava natjecanje britanskim muzičarima .
Prvi put od početka snimanja 1970. godine, nijedna od 10 najprodavanijih pjesama godine nije bila od izvođača iz Velike Britanije.
Umjesto toga, ljestvicom su dominirali američki pjevači i tekstopisci, uključujući Noaha Kahana, čiji je revolucionarni hit „Stick Season !zabilježio ukupno 1,99 miliona prodaje (uključujući
Drugo mjesto zauzela je pjesma „Beautiful Things“ Bensona Boona, a treće ljetna himna „Espresso“ Sabrine Carpenter.
Najprodavanija pjesma britanskog izvođača bila je “Stargazing” Mylesa Smitha, folk-pop hit koji je zauzeo dvanaesto mjesto.
Izvršni direktor Britanskog fonografskog instituta (BPI-ja), dr. Jo Twist, priznao je da britanskim muzičarima "bez sumnje postaje sve teže" uspjeti u "hiper-konkurentnoj globalnoj muzičkojekonomiji".
"Britanski umetnici su možda imali jače godine u cjelini," rekla je za BBC, "ali mnogi britanski talenti, od Charli XCX, Dua Lipe i Coldplaya, do The Last Dinner Party, Beabadoobee i rastuće zvijezde Mylesa Smitha, imali su sjajne godine."
"Ne trebamo zaboraviti da je muzika ciklična ili da neki od naših velikih umjetnika nisu bili aktivni i da se može očekivati da će se vratiti 2025. s novim materijalom.
Tako da mislim da možemo biti optimistični i za sada na to gledati kao na 'bljesak', ali bez da postanemo samozadovoljni.“
U Britanskom fonografskmg institutu također je ocijenjeno da muzičke velesile u nastajanju u Latinskoj Americi i Južnoj Koreji često dobijaju potporu vlade, te je pozvao Veliku Britaniju da zaštiti i podupre vlastitu muzičku industriju.
Konkretno, izražena je zabrinutost zbog predloženih izmjena britanskog zakona o autorskim pravima, za koje tvrdi da bi mogli „omogućiti međunarodnim tehnološkim divovima da treniraju modele vještačke inteligencije na umjetničkim radovima bez plaćanja ili dopuštenja".
"Velika Britanija ostaje svjetska muzička sila, ali taj se status ne može uzeti zdravo za gotovo", rekao je dr. Twist.
"Trebamo podržavajuće političko okruženje koje stavlja fokus na ljudsko umijeće i omogućava nastavak ulaganja u sljedeću generaciju britanskih talenata."
federalna.ba/BBC