Zaštita i promocija autohtonih proizvoda jača turističku ponudu Mostara - okrugli stol

Zaštita i promocija autohtonih proizvoda jača turističku ponudu Mostara - okrugli stol
(Izvor: Fena/Turistička zajednica Grada Mostara)

Turistička zajednica (TZ) Grada Mostara, u saradnji s Gradom Mostarom i organizacijom People in Need, organizirala je u petak okrugli stol "Okus Mostara“, posvećen zaštiti i promociji autohtonih proizvoda radi jačanja turističke ponude najvećeg hercegovačkog grada.

Događaj je povezao temu zaštite i standardizacije autohtonih proizvoda s razvojem turističke ponude, posebno u segmentima gastronomije, ruralnog turizma i eno-gastro ruta.

Govoreći o dostupnosti tih proizvoda i značaju njihovog 'povezivanja' s turistima, stručni saradnik za projekte TZ Grada Mostara Nikica Čerkez istaknuo je kako se već neko vrijeme razmišljaju i o otvaranju "hercegovačke kuće".

- Turistička zajednica konstantno promišlja o planiranju "hercegovačke kuće" gdje bismo ponudili jednu platformu za sve te neke male proizvođače, bilo da se radi o vinima, maslinovom ulju, sirevima i slično. To planiramo postaviti na nekoj od ruta, odnosno tačaka interesa svih turista. Sama Turistička zajednica Grada Mostara to trenutno finansijski ne može iznijeti, ali konstantno smo u potrazi za partnerima te se nadam da će u jednom trenutku doći i do realizacije jednog takvog projekta - kazao je Čerkez.

Kako je dodao, večeras će se posebno analizirati potencijal hercegovačkih autohtonih proizvoda poput žilavke, blatine, smokvenjaka, sira iz mijeha, hercegovačkog meda, raštike i šipka, te definirati prioriteti za daljnje brendiranje i certifikaciju.

Govoreći o brendiranju proizvoda, Čerkez ističe kako je prvi korak njihova registracija, bilo da se radi o izvornosti ili o geografskom porijeklu.

- Na festivalu Vinske ceste istaknuta je jedna preporuka kako bi definitivno prvi korak trebao biti taj da zaštitimo žilavku i blatinu, čak možda i trnjak, jer trnjak dijelimo s Dalmacijom i onog trena kada bi se desilo da trnjak zaštiti Dalmacija mi više ne bismo mogli koristiti taj naziv "trnjak", iako ta sorta više raste u Hercegovini nego u Dalmaciji, i iz tog razloga je potrebno zaštititi namirnice i autohtone biljke i proizvode - ocijenio je.

Direktorica TZ Grada Mostara Elvira Dilberović kazala je kako je dio večerašnje priče zaštita autohtonijih proizvoda Mostara i Hercegovine, a sve u cilju jačanja turističke ponude.

- Ukoliko ne proširujete turističku ponudu, vi nećete biti prepoznatljiva i održiva turistička destinacija. Prateći trendove za 2026. godinu, istražujući sam uvidjela da ono što turist želi da ponese više nije magnet iz neke zemlje, iz nekog mjesta, nego upravo nešto što je autohtono, vrlo autentično za određeni lokalitet. Ovdje govorimo o Mostaru i Hercegovini, tako da gastro-eno ponuda koju mi imamo i svi ostali proizvodi koji nisu dio gastro-eno ponude su zaista široki, zaista prepoznatljivi i mislim da u različitim oblicima i formatima vrlo kreativno mogu biti dostupni na prodaju da bi turisti to ponijeli kao nekakav suvenir, jer oni danas žele nešto okusiti, pomirisati - izjavila je Dilberović.

Okrugli stol je okupio dvadesetak sudionika, među kojima su lokalni proizvođači hrane i pića, predstavnici ugostiteljskog sektora, turističke agencije, predstavnici Grada Mostara, akademske zajednice te nadležnih institucija.

Kako su istaknuli organizatori, današnji okrugli stol predstavlja jedan od prvih koraka u provedbi preporuka Građanske skupštine Grada Mostara 2024., koje se odnose na jačanje turističke infrastrukture, produženje boravka posjetitelja i unapređenje informiranja putem digitalnih alata i sadržaja.

Aktivnost je potpomognuta kroz projekat „Jačanje demokratskih inovacija i unapređenje ljudskih prava na lokalnoj razini u Bosni i Hercegovini" kojeg provodi Kongres lokalnih i regionalnih vlasti Vijeća Europe u okviru Akcijskog plana Vijeća Europe za Bosnu i Hercegovinu za period 2022-2025.

Fena/federalna.ba

Mostar