videoprilog Hane Vranac (Federacija danas)

Za novo čitanje klasike Ibsenova 'Hedda Gabler" u Narodnom pozorištu

Na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo premijerno će 18. marta biti izveden jedan od najproslavljenijih Ibsenovih komada "Hedda Gabler", koji se na sceni sarajevske Kuće na Obali postavlja prvi put nakon 58 godina.

Direktor Narodnog pozorišta Sarajevo Dino Mustafić istakao je na današnjoj konferenciji za medije da je rijetkost na scenama pozorišta u Sarajevu vidjeti tako značajnu klasiku, kao što je ovaj Ibsenov komad.

Mustafić je naveo da je riječ o predstavi koja je značajna za pozorište, ne samo zbog teme kojim se bavi Ibsenov komad, nego što su kad je riječ o produkciji Narodnog pozorišta u planu predstave s autorskim pristupom klasičnoj dramskoj književnosti, kao i suvremeni dramski rukopis.

On je ustvrdio da u Narodnom pozorištu žele otvoreni prostor socijalnog dijaloga s publikom, te teme koje su univerzalnog domena i koje su u fokusu i našeg društva.

Umjetnička direktorica Drame Narodnog pozorišta Vedrana Božinović citirala je izjavu jednog švedskog kritičara koji je kazao "da je Ibsen Rim moderne drame. Svi putevi vode od njega i ka njemu".

- Odluka da se Ibsenu i "Heddi Gabler" vratimo nakon 58 godina je uslovljena time što smo odlučili da je vrijeme za neko novo čitanje klasike - kazala je Božinović.

Ona je istakla kako je “Hedda Gabler” važna za vrijeme u kojem živimo.

- Ovo je jednako uzbudljiv komad danas, jednako skandalozan i provokativan kao i onda kada je nastajao. Ovo je komad o tome kako neko u 24 sata može uništiti cijeli svijet oko sebe, svijet ambicija i straha od odbačenosti, svijet prosječnosti i malograđanštine, ali i strašan podsjetnik na to da je jedini bijeg iz zatvora koji sagradimo oko sebe to da ćemo biti uništeni zajedno sa njim - podvukla je ona.

Božinović je naglasila da Narodno pozorište Sarajevo neće pričati o feminizmu, iako se primjera radi Ibsen smatra feminističkim piscem, jer u njegovim komadima žene imaju glas i stav.

- U NPS nećemo pričati o feminizmu. Radit ćemo ga. I to tako da ćemo u vremenu koje dolazi i u sezonama koje su pred nama dati priliku svim veličanstvenim glumicama koje imamo u ansamblu da igraju ženske likove sa stavom i glasom - naglasila je direktorica Drame Narodnog pozorišta Vedrana Božinović.

Dramaturignja Asja Krsmanović rekla je kako se u priči Hedde Gabler i pričama drugih likova u predstavi mogu pronaći svi jer je to i priča o egzistencijalnoj anksioznosti koju svakodnevno i sami kod sebe, ali i jedni kod drugih možemo prepoznati.

Glumica Mona Muratović, koja tumači naslovni lik, kazala je da se u procesu rada trebala uvući kožu “Hedde Gabler”, pokušati saznati kako bi i sama reagovala.

- Shvatila sam da je sila destrukcije Hedde Gabler jednaka njenoj potencijalnoj energiji koju ona ima u sebi. Ona je sigurno jedna nerelizirana umjetnica. Neka velika žena koja ima ogromnu količinu kreativne energije koja je naprosto negdje stala. Nije se realizirala na pravi način i zato postaje jedna tempiranja bomba - smatra Muratović.

Ona je mišljenja da je i za društvo važno da ima žene koje su realizirane, koje su komotne u svojoj koži te kojima ne namećemo uloge koje im nisu bliske.

Scenografiju za predstavu potpisuje Mirna Ler. Kostimografska rješenja povjerena su Irmi Saje i Vanji Ciraj, a na scenskom pokretu radi Thomas Steyaert, koji potpisuje i muziku.

U predstavi, osim Mone Muratović, igraju Aldin Omerović, Jasna Diklić, Belma Salkunić, Vedran Đekić i Ermin Sijamija.

federalna.ba/Fena

Narodno pozorište Sarajevo Hedda Gabler
Seljačka opera Narodno pozorište Sarajevo NPS
0 12.04.2024 19:33
Dino Mustafić Fasada Vlada KS Narodno pozorište Sarajevo
0 16.02.2024 11:09
Narodno pozorište Sarajevo predstava Oslobođeni Mostar
0 08.02.2024 11:46
Bolero Narodno pozorište Sarajevo
0 07.02.2024 11:27