Xiaomi najavio da će proizvoditi električna vozila
Kineska kompanija koja se bavi tehnološkim rješenjima uložit će u narednih 10 godina čak 10 milijardi američkih dolara u električna vozila, a prije svega naglašavaju da će ona biti "pametna"
Xiaomi je ovih dana održao dvije velike konferencije za medije na kojima je predstavljao svoje nove proizvode, primarno u domeni mobitela i potrošačke elektronike. Stoga je nemalo iznenadila njihova objava kako će uskoro ova kineska tvrtka ući i u segment “pametnih električnih vozila”.
Lei Jun, osnivač, predsjednik i izvršni direktor Xiaomija, izjavio je da će ovaj segment poslovanja biti pod tvrtkom kćeri koja je u potpunom vlasništvu Xiaomija, za što će početno ulaganje iznositi oko 10 milijardi juana. Tijekom sljedećih 10 godina Xiaomi će uložiti ukupno 10 milijardi američkih dolara u ovaj projekt.
Nakon mobitela – automobili
“Odluka je donesena nakon brojnih rundi vijećanja među svim našim partnerima i ovo će biti konačni veliki poslovni projekt mog života. Spreman sam izložiti svoju osobnu reputaciju i boriti se za budućnost našeg pametnog električnog vozila! Odlučan sam u tome da vodim svoj tim u borbi za uspjeh električnog vozila“, rekao je Lei Jun.
Također je otkrio da je svjedočio izazovnom tijeku donošenja odluka od strane Xiaomijevog izvršnog tima, uključujući rigorozno i sveobuhvatno istraživanje industrije električnih vozila. U proteklih 75 dana obavili su 85 sastanaka s preko 200 stručnjaka iz industrije, te uvidjeli i da im kupci, ljubitelji njihove marke, pružaju podršku kad je riječ o iskoraku na tržište automobila.
Xiaomi zapošljava tim za istraživanje i razvoj s više od 10.000 visoko kvalificiranih stručnjaka, uspostavio je opsežni ekosustav IoT uređaja, a s krajem 2020. godine imao je novčanu rezervu od 108 milijardi juana – što ih, smatraju, stavlja u dobru početnu poziciju.
Prednosti koje misle iskoristiti
U internom pismu zaposlenicima, Lei Jun je izjavio da Xiaomi ima posebne i jedinstvene prednosti u proizvodnji automobila:
Pametna električna vozila iz temelja su preobrazila poslovni model tradicionalne automobilske industrije, a Xiaomi razumije poslovni model internetskih usluga zasnovan na hardveru;
Xiaomi ima veliko iskustvo u integraciji softvera i hardvera te proizvodno znanje u internetskoj industriji;
Xiaomi ima velik pametni ekosustav, najraznolikiji u pogledu kategorije proizvoda;
Xiaomi ima brojne tehnologije koje se mogu primijeniti na proizvodnju pametnih električnih vozila;
Xiaomi ima snažan brend i jaku bazu korisnika, uz povjerenje i podršku Mi Fanova širom svijeta;
Xiaomi ima obilne novčane resurse koji omogućuju Xiaomiju ulaganja sa sigurnošću.
“Pametna električna vozila predstavljaju jednu od najvećih poslovnih prilika u sljedećem desetljeću i predstavljaju nezamjenjivu komponentu pametnog življenja. Ulazak u ovaj posao prirodan je izbor za nas jer širimo svoj pametni AIoT ekosustav“, zaključio je Lei Ju.
federalna.ba/autonet.hr