videoprilog Fatime Memić (Dnevnik 2)

Vodi li smjena uprave Sarajevskog aerodroma do nove priče o koncesiji?

Na adresu Uprave Sarajevskog aerodroma i zvanično stigla odluka o njenom razrješenju. Vlada Federacije BiH, koja je vlasnik ovog preduzeća, podsjećamo smijenila je direktora aerodroma Alana Bajića, uz obrazloženje da su "izgubili povjerenje". Detalji kako i čije - nepoznati. Sindikat i radnici razočarani, a u prvi plan ponovo izašla priča o koncesiji. Dok iz Vlade Federacije šute, stižu upozorenja. Promjenu su, tvrde, na štetu države.

Vlada Federacije BiH ovih dana je u znaku smjena. Hitne, tajne, a neke, čini se, nelogične. Iako je prema svim statistikama i izvještajima Sarajevski aerodrom pozitivno poslovao, Vlada je naprasno odlučila smijeniti kompletnu upravu ovog preduzeća. Razlog nejasan - direktoru, radnicima stručnjacima.

“Da li se namjerno želi srušiti vrijednost aerodroma jer morate znati da je Bajićeva uprava bila, definitivno, uprava ‘broj jedan’, da nijedan aerodrom nema ni blizu tako velike i jake rezultate. Sad da li se namjerno ruši vrijednost Aerodroma Sarajevo da bi se stvorio stav javnosti da treba doći do koncesije”, pita stručnjak za avijaciju Alen Šćuric.

I, čini se, upravo je u koncesiji stvar. Jer dosadašnja uprava na čelu s Alanom Bajićem bilježila je pozitivne ocjene tokom protekle tri godine. Visok profit i komercijalizacija privukla je pažnju zapadnih kompanija. I američki ambasador u Bosni i Hercegovini Michale Murphy rekao je da Sarajevski aerodrom treba dati pod koncesiju. To je podržao i ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto (NS):

“Ličnog sam stava da treba dati na upravljanje aerodrome zbog povećanja broja putnika i da je u pregovorima kod koncesija potrebno da se pregovara o povećanju broja putnika, jer je to državni interes.”

“Kad se to desilo, rekao sam, čekajte, neće proći tjedan dana već će se naći neki veliki političar u Bosni i Hercegovini koji će zagovarati tu ideju. I u roku od tjedan dana Forto je krenuo zagovarati tu ideju”, podsjeća Šćuric.

Istina, priča o koncesiji nije zvanično potvrđena. Iz Vlade Federacije o smjeni rukovodstva aerodroma ni danas nisu htjeli govoriti, pa je trenutno sve na nivou pretpostavki. Ipak, da nije neosnovana, govori i činjenica da su ranije ponuđena rješenja koja bi mogla dovesti do kompromisa. Federacija BiH zadržala bi većinsko vlasništvo.

“To podrazumjeva da se pronađe investitor za ključne infrastrukturne projekte čiji bi to bio ‘ulog’ u novu kompaniju, procentualno bi se dijelila dobit, te bi se toj novoformiranoj firmi mogla dati koncecija na 25 godina. Na ovaj način obezbjeđujemo da i dalje FBiH i njeni građani imaju najvažniji državni aerodrom”, naveo je Alan Bajić, smijenjeni direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

Vladi Federacije, očigledno, takav model nije odgovarao. Pa ako ne može milom, može silom. Direktora Bajića razrješili su uz kratko obrazloženje da su „izgubili povjerenje”. Pa su imenovali novog v. d. direktora koji ne ispunjava zakonski kriterij da bi obnašao ovu funkciju s obzirom na to da nema pet godina radnog iskustva na rukovodećim pozicijama u civilnom zrakoplovstvu. Kako vlast krši vlastiti zakon?

“Već duže vrijeme se javno govori o namjerama da se Međunarodni aerodrom Sarajevo da pod koncesiju, te smo sigurni da se razlog za smjenu najuspješnije uprave u historiji ovog javnog preduzeća krije upravo u toj namjeri. Jer kako inače opravdati činjenicu da se smjenjuje direktor, odnosno Uprava društva, koji je u samo tri godine ostvario rezultate koje drugi aerodromi i druge Uprave ni za više decenija nisu i ne bi mogle da ostvare?”, pitaju iz Sindikata radnika Aerodroma Sarajevo.

Sindikatu iz Vlade i resornog ministarstva nisu odgovorili, a nisu, naglašavamo, ni na naše upite. Koji je to tačno razlog osim, kako kažu, gubitka povjerenja? Očito je da iza svega stoji više problema i interesa. Samo ne znamo čijih.

federalna.ba

Aerodrom Sarajevo Vlada Federacije BiH