videoprilog Adise Alić (Federacija danas)

Vlada SBK ponovo traži od osnovnih škola da direktno ugovaraju sporazume o prijevozu učenika

Vlada Srednjobosanskog kantona ponovo je donijela odluku da direktori osnovnih škola zaključuju direktne sporazume o prijevozu učenika sa prijevoznicima, a koji bi važili do kraja godine. Time će problem barem nakratko biti riješen, dok raspisani javni poziv, ne bude okončan.

Kao odgovor na situaciju koja se ponavlja početkom gotovo svake školske godine, da zbog kašnjenja javnih nabavki i žalbi prijevoznika učenici po više sedmica ostaju bez organiziranog prijevoza, Vlada SBK donijela je odluku kojom posao ugovaranja prijevoza i u naredna dva mjeseca, kao i u dva prethodna, prebacuje na direktore škola.

„Nama je želja da se što više učenika prevozi organiziranim prevozom, i postoji jedina zakonska mogućnost da to škole ugovore direktnim sporazumom do završetka ove javne nabave“, rekao je Bojan Domić, ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta SBK.

No ova zakonska mogućnost, kao prijelazno rješenje do okončanja procesa javne nabavke Ureda za javne nabavke i resornog ministarstva, a koja obavezuje direktore škola, dodatni je teret za ionako opterećen sistem obrazovanja, tvrde direktori.

„Za nas je to veliko opterećenje i stvara nam problem, zato što svaka dva mjeseca pravimo javne oglase i većinom se bavimo tom nekom papirologijom, umjesto da se bavimo nastavom i svojim primarnim zadatkom odgojem i obrazovanjem djece“, poručuje Adis Jašarević, predsjednik aktiva direktora Općine Travnik.

Dok resorno ministarstvo tvrdi da je ovakvo stanje uzrokovano kartelskim udruživanjem prijevoznika, koji traže višestruko više cijene od procijenjenih na koje ih obvezuje zakon, direktori su pak stava da su uzrok problema zakašnjele javne nabavke i propusti u tenderskoj dokumentaciji, koje prijevoznici vješto koriste za usporavanje procesa. Od ureda za javne nabavke i resornog ministarstva, očekuju ažurnije djelovanje.

„Nerazumijevanje kod prevoznika. Oni misle čisto da se mi možemo pogađati oko cijene. Ne možemo, tu nas zakon ograničava. Ako je procijenjena vrijednost tri marke, ne možemo mi reći evo može šest“, dodaje ministar Domić.

 „Vidimo da oni nisu u mogućnosti to realizovati. Odnosno na javna oglašavanja uglavnom se ulažu žalbe, koje produživaju ugovore, odnosno produživaju javno oglašavanje ponovo tako da mislim u ovoj školskoj godini to je nemoguće realizovati“, tvrdi Adis Jašarević, predsjednik aktiva direktora Općine Travnik.

Dok  probleme prebacuje s jednih na druge, troškovi prijevoza u ovom kantonu, iako se svake godine broj učenika drastično smanjuje, dostigli su čak 4,5 miliona maraka.  Izgledno je da bi mogli i rasti, jer je zbog stalnog poskupljenja goriva, od Ministarstva privrede zatraženo da ponovo proračuna i procijeni vrijednost troškova prijevoza.

federalna.ba/Adisa Alić

Vlada SBK prijevoz učenika