videoprilog Adise Alić (Federacija danas)

Uprkos poskupljenjima, neće biti problema u prohodnosti puteva

Polovinom novembra počinje i sezona radova na održavanju cesta u zimskom periodu. Iz firmi koje će ove godine brinuti o prohodnosti puteva kažu da je i ovaj sektor pogođen poskupljenjima goriva i repromaterijala, ali i nedostatkom radne snage, što će ove zime dodatno otežati rad. Provjerili smo kako teku pripreme na području Srednjobosanskog kantona, gdje se nadaju da ove probleme neće osjetiti građani.

U travničkoj firmi koja će ove godine brinuti o prohodnosti lokalnih, ali i planinskih puteva koji vode ka zimskom centru Vlašiću, sve je kažu, spremno za nadolazeću sezonu, a građane uvjeraju da će putevi biti prohodni, uprkos problemima sa kojima se suočavaju.

"Ulazni troškovi su jako, jako visoki. Gorivo, so, posipni materijal. Mi za općinu to sve nabavljamo, sve je otišlo za 50%. Spremamo se evo, al ne znamo kako će to izgledati", navodi Slavko Lovrić, vlasnik firme za održavanje lokalnih puteva.

Općinske službe kažu da je budžetom za narednu godinu, za razliku od prethodnih pola miliona, za ovu stavku predviđeno 100 hiljada više, a izmjene operativnog programa održavanja lokalnih cesta donijele su i niz novina.

"Ove godine, e to je ona značajna novina, preko 35 kilometara novih uvršteno je u operativni plan zimskog održavanja. Drugi važan iskorak je to što ćemo prvi put ove godine pojačati kontrolu nad izvođenjem radova zimskog održavanja komunalnim redarima", pojašnjava pomoćnica načelnika za opće i komunalne poslove Općine Travnik Suada Karajko.

I u Direkciji za ceste SBK, gdje su potpisani ugovori s firmama koje će ove zime brinuti za 260 kilometara regionalnih puteva, nadaju se da će biti ispunjene ugovorom preuzete obaveze. Priznaju, iako je budžet za ovu stavku povećan za 30%, te ove godine iznosi milion i 300 hiljada maraka, bilo je problema u tenderskim procedurama.

"S obzirom na povećanje cijena pojedini izvođači su jedostavno podnijeli zahtjev za raskid ugovora, što je i izvršeno i zatim su ponovo raspisani ugovori, gdje smo mi kao investitori dobili veće ponude", kazao je Elmir Opardija, pomoćnik direktora Direkcije za ceste SBK-a.

Zimu, kažu, spremno dočekuju u firmi za održavanje magistrale u nadležnosti Federalne direkcije za ceste, dionice od Travnika do Jajca, te do prevoja Kupres, u dužini od 130 kilometara. Jedna od najkritičnijih, ona na prijevoju Komar, ove je zime rasterećena izgradnjom treće trake.

"Dionica Komar je specifična upravo po tome što mi nismo imali te spore trake za šlepere i koja je upravo iz tih razloga i problem predstavljala. Međutim ove godine smo mi kao izvođači i radili, tako da mislimo da ove godine ne bi trebali imati nekih većih problema", pojašnjava Selvedin Velagić, šef održavanja firme za održavanje magistralnih puteva.

Nadležni uvjeravaju da će putevi biti čisti, podsjećajući i na obaveze građana, ali i učesnika u saobraćaju. A od kvalitete održavanja, između ostalog, zavisi i zimska sezona od koje živi turistički sektor ovog kantona.

federalna.ba

SBK zima prohodnost puteva