Trka za Oscare 2026: Favoriti, iznenađenja i skriveni dragulji filmske sezone

Trka za Oscare 2026: Favoriti, iznenađenja i skriveni dragulji filmske sezone
(Izvor: Battle: Warner Bros. , Hamnet: Focus Features/Everett Collection)

Postoji samo jedna stvar koju treba zapamtiti kada pokušavate predvidjeti sezonu Oscara: ne postoji sigurna stvar.

Nepredvidiva sezona Oscara

Statistika je besmislena-piše za Variety Jenelle Riley. Pomama na festivalima ne mora uvijek značiti uspjeh u stvarnom svijetu, a nemoguće je govoriti o Američkoj akademiji filmskih umjetnosti i nauka kao o jedinstvenom kolektivu. Ipak, to neće spriječiti ljude da traže rane naznake i pokušavaju predviđati kad su u pitanju nagrade. Ali evo jednog pogleda: u ovo vrijeme prošle godine, mnogi su već otpisali „Anoru“ smatrajući da je dostigla svoj vrhunac previše rano i da više nije ozbiljan kandidat za glavnu nagradu. Nekoliko mjeseci kasnije, film je ušao u istoriju osiguravši reditelju Seanu Bakeru četiri Oscara, uključujući i najbolji film.

Glavni favoriti u ranoj fazi trke

Dakle, dok trenutno imamo prilično dobar uvid šta je u konkurenciji ove godine, postoji i dosta filmova koji se vjerovatno potcjenjuju. Trenutno se trka percipira prvenstveno između Chloé Zhao i njene drame „Hamnet“ te epskog, historijski relevantnog filma Paula Thomasa Andersona „One Battle After Another“ (Jedna bitka za drugom). Pažnja je također usmjerena na „Sentimental Value“ (Sentimentalna vrijendnost) i film „Marty Supreme“/Vrhovni Marty) u kojem glavnu ulogu igra Timothée Chalamet. A ako bilo koji film može nadmašiti stereotipe horora, to je Ryan Cooglerov „Sinners“ (Griješnici), koji se pokazao mnogo više od običnog vampirskog filma. U tom smislu, ne bi bilo mudro kladiti se protiv saradnje Yorgosa Lanthimosa i Emme Stone u njihovom najnovijem psihološkom filmu „Bugonia“. Tu su i dva nadolazeća nastavka — „Wicked: For Good“ (Zlica: Za dobro) i „Avatar: Fire and Ash“ (Avatar: Vatra i pepo) — koja su veliki kandidati, iako ih još nismo vidjeli. Također, ostaje da se vidi 20th Century Studiosov „Ella McCay“ — reditelj James L. Brooks ima prilično dobru evidenciju na Oscarima.

Netflix i njegova oskarovska strategija

Osim toga, postoji nekoliko jakih filmova koji još uvijek imaju vremena da izgrade svoj „buzz“, i mnogo onih koje široka publika još nije vidjela. Netflix ove sezone ima pregršt sadržaja, počevši sa par filmova visokog kalibra: Guillermo del Toroov „Frankenstein“ i Noah Baumbachov „Jay Kelly“. Oba filma su prvobitno dobro prihvaćena na festivalima, ali nedostatak hiperbole mogao je mnoge navesti da ih podcijene. Razlika od nekoliko sedmica je ogromna. Uvijek je bilo neoprezno kladiti se protiv Del Tora — čak je i „Nightmare Alley“ (Aleja noćnih mora) dobio nominaciju za najbolji film. Tehnička izvedba filma je besprijekorna, što će privući ogromnu podršku iza kulisa, a glumačka postava, uključujući Jacob Elordija kao Kreaturu, je fantastična.

„Jay Kelly“ i moć glumačke postave

„Jay Kelly“ u glavnim ulogama ima Georgea Clooneyja kao poznatog glumca koji razmišlja o izborima koji su ga doveli do profesionalnog uspjeha i ličnih neuspjeha. Film je smješten u industriji — što glasači vole — ali je također i lijepa meditacija o putevima koji nisu odabrani, koja se bolje razumije pri ponovnom gledanju, što će vjerovatno biti slučaj kada film bude dostupan na Netflixu u decembru. Glavne zvijezde filma — Clooney, Adam Sandler i Laura Dern — tek su započele promotivnu kampanju, a već osvajaju simpatije publike. Ako ikada postoji film stvoren za SAG nominaciju za najbolju glumačku ekipu, to je „Jay Kelly“.

Drame i autorski filmovi koji privlače pažnju

Netflix također ima dva hvaljena dramska filma: Kathryn Bigelow „A House of Dynamite“/Kuća dinamita/ (dostupan za streaming) i „Train Dreams“ (Snovi u vozu), lirska oda običnom životu koja stiže 21. novembra. Oba su besprijekorno urađena i izvedena i imaju strastvene pristalice. Isto važi i za Richard Linklaterov „Nouvelle Vague“ (Novi val), koji prikazuje nastanak Jean-Luca Godarda „Breathless“ (Bez daha). Iako za „Steve“, dramu sa Cillian Murphyjem o školi za problematičnu djecu, još nije bilo mnogo promocije, Varietyjev kritičar Peter Debruge smatra ga „boljim od svega što je streamer dosad predložio za najbolji film“.

Strani filmovi u utrci za najbolji film

Ispod radara, ali kritički pohvaljeni, su i neki strani filmovi. Dok jedan ili dva obično uspiju ući u trku za najbolji film svake godine, ove sezone ih ima dovoljno da zauzmu veći dio liste. Joachim Trierov „Sentimental Value“ djeluje sigurno, ali dobre šanse se pružaju i francuskom dobitniku Palme d’Or „It Was Just an Accident“ (Bio je to samo nesretan slučaj), gdje bivši zatvorenici vjeruju da su uhvatili svog mučitelja. Također se ističu Park Chan-wookov mračni satire „No Other Choice“ (Nema drugog izbora) i dobitnik Velike nagrade žirija u Veneciji „The Voice of Hind Rajab“ (Glas Hind Rajab), o ubistvu palestinske djevojke. Brazilski politički triler „The Secret Agent“ (Tajni agent)ne samo da ima snažan publicitet, već i moćnu glavnu ulogu Wagnera Moure, koji bi mogao ući u trku za najboljeg glumca.

Publika, emocije i blokbasteri

Naravno, kritičari mogu hvaliti film koliko žele, ali ništa ne zamjenjuje film koji publiku stvarno oduševljava. To uključuje Apple Original Filmsovu produkciju s Brad Pittom „F1“, koji bi mogao zauzeti sličnu poziciju kao „Top Gun: Maverick“ jer kombinuje komercijalni i kritički uspjeh. (Također pomaže što su oba filma režirala Joseph Kosinski, koji zaslužuje priznanje.) I dok Warner Bros. već ima dva velika kandidata sa „Battle“(Bitka) i „Sinners“ (Griješnici), tu je i horor hit „Weapons“ (Oružje), jak „dark horse“ kandidat ne samo za najbolji film nego i za originalni scenario Zacha Creggera i sporednu glumicu Amy Madigan.

Focus i Searchlight: skriveni dragulji sezone

Focus Features je siguran sa „Bugonia“ i „Hamnet“, ali još nije objavio „Song Sung Blue“ (Pjesma u plavetnilu) sa Kate Hudson i Hugh Jackmanom, priču o paru koji osniva tribute bend Neila Diamonda. Film je već osvojio publiku i mogao bi postati „sleeperski hit“. Isto važi za Searchlightov „Rental Family“ (Porodica na iznajmljivanje) sa Brendanom Fraserom kao glumcem koji se iznajmljuje za stvarne zadatke. Teško je odoljeti šarmu glumačke postave i još teže ne zaplakati zbog emotivnih scena.

Biografski filmovi i potencijalna iznenađenja

Searchlight je vjerovatno imao velike nade za biografski film o Bruceu Springsteenu „Deliver Me From Nowhere“ (Izvedi me iz ništavila), koji je još uvijek kandidat za glumce Jeremyja Allena Whitea i Jeremyja Stronga. Ali mogli bi imati veći uspjeh sa „Is This Thing On?“ (Radi li ovo) sa Willom Arnettom kao nedavno razvedenim čovjekom koji se bavi stand-up komedijom. Tu je i „The Testament of Ann Lee“ (Testament Ann Lee), sa Amandom Seyfried kao osnivačem Shaker sektora.

Sudska drama, publika i rani favoriti

Još jedan podcijenjeni film mogao bi biti Sony Classicsov „Nuremberg“ (Nirnberg), staromodna sudska drama o suđenju nacističkim oficirima u kojoj glavne uloge igraju Oscarovci Rami Malek i Russell Crowe. Kritičari ga možda neće isticati, ali publika ga obožava. Film također ima odličan ansambl i scenarij koji ne može biti aktuelniji.

Kada govorimo o podcijenjenim filmovima koji oduševljavaju publiku, tu je i film koji je osvojio People’s Choice Award na Toronto Film Festivalu, što je obično siguran znak nominacije za najbolji film. Ne mislimo samo na ovogodišnjeg pobjednika „Hamnet“, već i prošlogodišnjeg — „Life of Chuck“ (Život Chucka). Iako nije objavljen do aprila ove godine, postao je omiljen među publikom, a njegova rani izlazak znači da je široko dostupan gledaocima. Distributer Neon zna kako voditi kampanju za najbolji film.

federalna.ba/variety.com