Transparentne liste čekanja
Centri civilnih inicijativa (CCI) i Dom zdravlja Tomislavgrad predstavili su transparentne liste čekanja
pacijenata za zdravstvene usluge. U cilju poboljšanja zdravstvene usluge i prava na zdravlje svih
građana te poboljšanja pristupa zdravstvenim uslugama, automatizovane transparentne liste čekanja
su od sada u funkciji i u Domu zdravlja Tomislavgrad.
Pacijenti, korisnici javnih zdravstvenih usluga, najčešće ne razumiju interne procedure zdravstvenih
ustanova za kreiranje listi čekanja, kao i kapacitete i prioritete ustanova. Nemajući predstavu o
načinu na koji se liste formiraju i bez uvida u same liste čekanja dolazi do nepovjerenja pacijenata
prema sistemu javne zdravstvene zaštite i do nezadovoljstva zdravstvenim uslugama.
Kreiranje transparentnih listi čekanja obezbjeđuje pacijentima kvalitetniji
pristup informacijama, a zdravstvenim radnicima olakšava rad i unapređuje i pojednostavljuje
komunikaciju sa pacijentima.
„Uvođenjem transparentnih listi čekanja u Dom zdravlja Tomislavgrad se želi doprinijeti poboljšanju
kvaliteta usluga za pacijente, smanjiti proces čekanja, povećati nivo transparentnosti te uticati na
preveniranje korupcije u sektoru zdravstva u BiH. Dakle, unaprijeđenjem transparentnosti,
odgovornosti i integriteta, zdravstvene ustanove širom BiH će biti primjeri dobre prakse za dalje
uspostavljanje sistemskih preventivnih rješenja. CCI pozdravlja sve zdravstvene ustanove koje su
uvele ovaj sistem u svoj rad i pozivamo druge zdravstvene ustanove da slijede dobre prakse i uvedu
transparentne liste čekanja pacijenata u cilju poboljšanja zdravstvenog sistema i jednostavnijeg i
lakšeg pristupa zdravstvenim uslugama“, istakao je Asmir Ćilimković, projekt menadžer Centara
civilnih inicijativa.
Domu zdravlja Tomislavgrad osigurano je prikladno programsko rješenje, kompatibilno njihovom
postojećem softveru, za javno objavljivanje listi čekanja pacijenata za najznačajnije medicinske
preglede i intervencije. Trenutno se objavljuju liste čekanja gdje postoji veće opterećenje sa
mogućnošću proširenja i na druge preglede i operacije. Prikaz elektonskih listi čekanja je dostupan
na web stranici: lc.dz-tomislavgrad.com.
“Naš cilj je oduvijek bio pružanje kvalitetne, pravovremene i dostupne zdravstvene usluge svim
našim pacijentima. Transparentnost nam omogućava da zajedno radimo na rješavanju problema -
obavezuje nas na odgovornost, ali i daje pacijentima pravo da budu informirani. Upravo zbog toga,
transparentne liste čekanja predstavljaju značajan korak naprijed ka povećanju povjerenja u naš rad i
boljoj organizaciji ustanove. Trenutno smo krenuli sa transparentnim elektronskim listama čekanja u
Službi za interne bolesti i Službi za radiološku dijagnostiku, a u skorije vrijeme planira se primjena
elektronske liste i u drugim službama Doma zdravlja”, navela je dr.med. spec. ginekologije i
opstetricije Ivanka Živković, direktorica Doma zdravlja Tomislavgrad.
Kroz ovaj sistem, pacijenti u svakom momentu imaju mogućnost praćenja svog zakazanog pregleda,
da li se dešavaju velike promjene u pomjeranju termina, a Domu zdravlja Tomislavgrad je
omogućeno bolje upravljanje listama, praćenje kretanja pacijenata, analitičko i statističko praćenje
pružanja usluga.
“Izradili smo softver za automatsko kreiranje i javno objavljivanje listi čekanja koji je nakon dodatnih
dogovora i obuke uposlenika, operacionalizovan i otpočelo je njegovo korištenje. Kroz ovaj sistem
znatno je unaprijeđena transparentnost - građanima, tj. pacijentima Tomislavgrada, ali i
predstavnicima civilnog sektora i medijima su sada liste čekanja javno dostupne na web stranici
ustanove. Važno je istaći i da je sama procedura zakazivanja jednostavna i prilagođena svim
građanima”, istakao je Mersad Avdić, direktor Creativo centra.
Jedan od dokazano najboljih načina za poboljšanje kvalitete usluga i preveniranje korupcije je
uvođenje što većeg stepena transparentnosti. U skladu sa tim, uspostavljanje transparentnih listi
čekanja za pacijente u Domu zdravlja Tomislavgrad kao i ostalim zdravstvenim ustanovama širom BiH
je važno za unapređenje zdravstvene zaštite i vraćanje povjerenja građana u sistem javnog zdravstva.
Za Federalni radio govori Dijana Ban, menadžer za odnose sa javnostima i medijima:
( Dunja Jelovac )