Taylormania se nastavlja premijernim prikazivanjem filma u Los Angelesu
(Izvor: EPA-EFE/SARAH YENESEL)

Taylormania se nastavlja premijernim prikazivanjem filma u Los Angelesu

Od majica za koncerte do ulaznica za NFL, Swift se etablirala kao ekonomski fenomen. Svjetska premijera filma Taylor Swift: The Eras Tour u Los Angelesu nije bila ništa drugačija, upotpunjena ne samo crvenim tepihom, već i preprekama na putu.

Detalji uoči događaja u srijedu bili su obavijeni velom tajne, a odabrani fanovi su dobili ulaznice samo uz pozivnicu za premijeru, putem Spotifyja.

Mjesto održavanja – kino dvorana sa 14 ekrana u luksuznom šoping centru u Hollywoodu – bio je potpuno zatvoren kako bi se primio mnoštvo obožavatelja. Satima do kraja još uvijek nije bilo potvrđeno da li će Swift biti prisutna, a fanovi su oduševljeno klicali kada se zvijezda pojavila samo nekoliko trenutaka prije početka filma.

Film, koji je snimljen tokom tri koncerta na stadionu SoFi u Los Angelesu u augustu, već je oborio rekorde - zaradivši više od 100 miliona dolara od globalne predprodaje karata, a analitičari industrije očekuju da će film dostići nove rekorde na blagajnama, iako će imati manje prikazivanja.

Za razliku od uobičajenih filmskih projekcija, koncertni film će biti prikazan u kinima samo četvrtkom, petkom, subotom i nedjeljom. Zašto?

Jer Tim Swift želi da publika doživi film - gotovo kao da je u pitanju pravi koncert. Ne žele poluprazna kina u samotnim radnim danima popodne.

To je klasična Taylor do kraja – čak kada su u pitanju i cijene karata.

Swiftova je poznata po tome što je ostavila "Uskršnja jaja", male tragove koje bi samo njeni fanovi prepoznali. Cijene kino ulaznica nisu izuzetak. Karte, bez poreza, koštaju 19,89 dolara za odrasle - što je ujedno naziv njenog albuma i godine kada je rođena, i 13,13 dolara za djecu - 13 je njen sretni broj.

Sigurnost na mjestu događaja u srijedu je bila izuzetno stroga, sa višestrukim provjerama ličnih dokumenata i karata, detektorima metala i pretragama torbi. Fanovi Swift koji sa kartama u rukama suočili su se sa dugim čekanjem. Nije da im je to smetalo.

"Tako sam uzbuđena što sam sada ovdje", uzviknula je 21-godišnja Kate McGovern. Rodom iz San Diega, rekla je za BBC da je uzela slobodan dan na poslu i na fakultetu kako bi prešla skoro trosatno putovanje do Los Angelesa.

"Samo sam preplavljena trenutno. Malo se tresem, pomalo anksiozna. Boli me stomak, ali, kao, na najbolji mogući način. Nemam, kao, nikakva očekivanja za večeras. Samo sam uzbuđena."

Caroline Schneider, mještanka Los Angelesa, tek je u ponedjeljak saznala da je osvojila karte. „Ne mogu da vjerujem da se ovo dešava, jer je takođe neobično da muzički umjetnici objavljuju koncertni film ovako, na ovaj način“, rekla je ona za BBC. "A onda imati ovakav događaj na kojem su samo stotine fanova pozvane da dođu i ponovo uživaju u koncertu, jedni s drugima, zaista je cool. Zar ne?"

Sve ono što Swift privlači je gotovo bez presedana - čak i za muziku, industriju naviknutu da privlači odanost najvećim zvijezdama. "Ona predstavlja novu mega zvijezdu", kaže Sanjay Sharma, profesor biznisa na Univerzitetu Južne Kalifornije u Los Angelesu. "Ona nije samo uspješna umjetnica s velikim globalnim sljedbenicima, ona je i vrlo pametna poslovna žena."

Toliko da je i ekonomski velikan koji se kotrlja u grad dok Taylor Swift nastupa ima svoje ime: "Taylornomics".

Sharma procjenjuje da je Swiftovih šest nastupa u Los Angelesu dodalo 1-2% ekonomiji. To je zato što turisti koji je dođu gledati ne plaćaju samo kartu za koncert. Tu su avioni, hotelske sobe, obroci u restoranima i shoping generalno. Lokalna preduzeća se oslanjaju na efekat tako što su domaćini „Taylor ciljanih događaja“ uz pop-up barove i karaoke večeri. I to su samo neki od mnogih primjera.

Ali uspjeh turneje i filma u velikoj mjeri ovisi o njenoj muzici i intenzivnoj bazi vjernih obožavatelja. "Ona ima publiku koji nisu dobili karte za koncert. A onda ima i koji su dobili karte i žele to ponovo proživjeti", rekla je Elizabeth Scala, koja predaje na fakultetu Swift na Univerzitetu Teksas u Austinu.

"I mislim da će to biti oni koji će film i pogledati. Mislim da niko neće gledati film iz puke radoznalosti."

Film - koji traje skoro tri sata - mogao bi lako postati film sa najvećom zaradom 2023. Čak i više od zarade filma Barbie, koji je trenutno film broj jedan godine.

Kao što Taylorini obožavatelji dobro znaju, Taylormania bi mogla trajati zauvijek. Ali za legije navijača koji su u srijedu pohrlili u Los Angeles, stvarni cilj je bio da uhvate letimičan pogled na svoju heroinu. "To bi ostvarilo moje snove", povjerila se Kate McGovern BBC-ju.

"Vjerovatno bih tako umrla sretna."

federalna.ba/BBC

Taylor Swift