Šteta: Javnom prevozu u KS-u potrebna ozbiljna transformacija
Gost Federacije danas bio je Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo.
Nakon što je Damir Mašić podnio ostavku na mjesto predsjednika Kantonalnog odbora SDP-a Sarajevo, kao mogući kandidati za ovu poziciju najavljeni su Igor Stojanović, šef Kluba zastupnika SDP-a u Skupštini KS-a, i Adnan Šteta.
Šteta kaže da je za srijedu zakazana sjednica Predsjedništva SDP-a BiH na kojoj će biti razmatrani rezultati prethodnih izbora.
Kaže da se u novom mandatu nije puno toga promijenilo.
"Nastavili smo rad na projektima započetim 2019. godine, javni prevoz je jedan od najbitnijih projekata u Kantonu Sarajevu. Prošli petak sam potpisao nabavku 25 novih trolejbusa za 15 miliona eura i to je prva nabavka novih trolejbusa u Sarajevu od Olimpijade do danas. Novac je osiguran preko EBRD-a, a te kredite otplaćujemo svi mi građani. U naredna tri-četiri mjeseca će se desiti isto tako bitne stvari. Očekujem da ćemo u maju imati potpisan ugovor za rekonstrukciju kompletne pruge od Marin Dvora do Ilidže, nabavit ćemo nove tramvaje, a do kraja godine ćemo imati potpisan ugovor za proširenje pruge od Ilidže do Hrasnice i za proširenje trolejbuske mreže do Vogošće, što bi se implementiralo 2022. godine."
Ističe da prva stvar koja će konkretno biti vidljiva građanima su prvi novi trolejbusi u decembru ove godine.
Sarajevska transverzala je strateški projekat cijele BiH
O problemima GRAS-a koje je među najvećim poreznim dužnicima u Federaciji, svako malo sa blokadom računa, u protestima, pod prijetnjama likvidacijom firme, ministar kaže da javni prevoz u Kantonu Sarajevu mora doživjeti ozbiljnu transformaciju.
"U Kantonu Sarajevu nemamo Zakon o javnom prevozu, to je jedini grad u BiH koji ima i tramvaj i trolejbus i jasno ćemo definisati ponašanja svih učesnika i kakva vozila moraju biti. Sarajevo želimo vratiti tamo gdje je bilo 1984. godine. I znamo da to možemo. Ne želimo da se Sarajevo poredi sa gradovima unutar regije, već sa gradovima u Austriji, Njemačkoj, Italiji, sa metropolama."
Sarajevska transverzala je strateški projekat ne samo Sarajeva, nego Federacije BiH.
"Cesta koja spaja Sarajevo sa Zenicom, Tuzlom, Mostarom je najfrekventnija u Federaciji i Prva transverzala je interes i Kantona i Federacije. Trenutno su otvorena dva gradilišta. Krenut ćemo u izgradnju tunela Kobilja Glava, radovi će biti intenzivirani."
Implementirat ćemo novi tarifni sistem
O problemu naplate javnog prevoza Šteta kaže da imamo tarifni sistem neadekvatan bilo čemu.
"Tramvajska karta košta isto vozili se od Ilidže do Baščaršije ili od Skenderije do Baščaršije i nema apsolutno smisla. Dvije stvari su bitne a to je prije svega implementacija novog tarifnog sistema gdje će dužina vožnje uslovljavati cijenu karte. Druga stvar je da idemo na beskontaktne karte i ograđivanje stajališta. Do kraja januara ćemo imati znato jasniju sliku GRAS-a. Građani su naša prva tri prioriteta."
Ističe da u Kantonu Sarajevo nije jasno definisano ni ko upravlja parkinzima.
"Nije se odustalo od projekta holdinga preduzeća zaduženih za komunalne usluge."
federalna.ba