Singapurska aviokompanija osigurala odštetu putnicima iz aviona kojeg su pogodile jake turbulencije
Singapurska aviokompanija Singapore Airlines poslala je odštetne ponude putnicima na letu iz maja ove godine kada se njen avion našao u teškim turbulencijama, a u kojima su desetine putnika pretrpile ozlijede, a jedna osoba preminula, saopćio je ovaj avioprevoznik, prenosi CNN.
Putnicima s lakšim ozljedama ponuđeno je 10.000 dolara, a oni s ozbiljnijim ozljedama mogu razgovarati o ponudi koja će zadovoljiti njihove specifične potrebe, kažu iz uprave kompanije.
- Putnicima koji su medicinski procijenjeni kao osobe s teškim povredama, koje zahtijevaju dugoročnu medicinsku njegu, i koji traže finansijsku pomoć, nudi se avansno plaćanje od 25.000 dolara za zadovoljenje njihovih hitnih potreba, što će činiti dio svake konačne nagodbe - navodi se u saopćenju aviokompanije.
Tri sedmice nakon leta koji se dogodio 20. maja, 11 putnika još uvijek je pod medicinskom njegom u bolnicama u Bangkoku, navodi aviokompanija.
Jedan putnik, 73-godišnjak, preminuo je vjerovatno od srčaog udara, a desetine su povrijeđene nakon što je let SQ321 naišao na neočekivane, ekstremne turbulencije dok je letio iznad Mijanmara.
Aviokompanija je preusmjerila let za Bangkok, glavni grad Tajlanda.
Putnici su rekli da su se članovi posade i putnici koji nisu bili vezani odvojili od poda ili svojih sjedala i udarili u strop kabine, koji je na mjestima napukao. Bolnica u Bangkoku, koja je primila putnike na liječenje, saopćila je da je riječ o povredama kičmene moždine, mozga i lubanje.
Singapore Airlines je rekao da će refundirati avionske karte putnicima i nadoknaditi im kašnjenje u skladu s propisima Evropske unije ili britanskim propisima koji pokrivaju njihove karte.
Međunarodni sporazum, Konvencija iz Montreala, čini aviokompanije odgovornim za fizičke povrede nastale uslijed nesreća na međunarodnim letovima, što može uključivati turbulencije, bez obzira na to da li je bilo nemara od strane kompanije.
Ako putnici podnesu tužbu, aviokompanija ne može osporiti štetu do otprilike 175.000 dolara, ali ako se bude tražila veća odšteta, Singapore Airlines može pokušati ograničiti odgovornost dokazujući da je poduzeo sve potrebne mjere kako bi izbjegao turbulencije, navode advokati.
Ovaj incident je stavio aktuelnu praksu vezanja sigurnosnih pojaseva u središte pažnje, pri čemu aviokompanije obično dopuštaju putnicima da otkopčaju pojaseve tokom normalnih uslova letenja, iako preporuka stoji da putnici trebaju ostati vezani tokom cijelog leta.
federalna.ba/Fena