Sinergija muzičkog i vizuelnog izraza u izvrsnom projektu "Muzikom kroz izložbu"
(Izvor: Fena/Zlatan Menković)

Sinergija muzičkog i vizuelnog izraza u izvrsnom projektu "Muzikom kroz izložbu"

U Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine održan je treći koncert u okviru Projekta "Muzikom kroz izložbu", koji je naglasio sinergiju između muzičkog i vizualnog izraza u sklopu retrospektivne izložbe "Večito", posvećene stogodišnjici rođenja Bogdana Bogdanovića. Koncert su izvele violinistkinje Alma Dizdar i Tamara Arsovski, uz stručna pojašnjenja historičarke umjetnosti Aide Šarac Berbić o značaju izložbe.

Publika je čula djela Paula Hindemitha i Sergeja Prokofjeva, kompozitora koji su u svojim djelima  reflektirali kompleksne društvene okolnosti u kojima su živjeli i radili. Hindemith, njemački kompozitor, stvarao je u periodu nacističke Njemačke, a njegova muzika često kritizirana zbog disonantnih elemenata. Danas predstavlja simbol estetske postojanosti i humanističkih vrijednosti. Svoju vjeru u muziku, kao univerzalno sredstvo povezivanja ljudi, Hindemith je nastavio razvijati i u emigraciji, naglašavajući njenu moć nadmašivanja političkih granica.

Prokofjev, sa svoje strane, borio se za umjetničku slobodu unutar represivnog sovjetskog režima, vjerujući da umjetnost ima moralnu obavezu prema društvu. Njegova Sonata za dvije violine, op. 56 reflektira inovativnost i hrabrost u suočavanju s ograničenjima, dok su sarkastične i dvosmislene poruke u njegovoj muzici kritikovale režim, ali i izražavale nadu u ljudsku otpornost.

Izvedba violinistkinja Dizdar i Arsovski naglasila je te kompleksne aspekte Hindemithovog i Prokofjevljevog stvaralaštva. Kroz interpretaciju, violinistkinje su istražile kontrast između harmoničnih i disonantnih elemenata, prenoseći publici umjetničku viziju oba kompozitora, kao i njihove poruke o snazi muzike u turbulentnim vremenima.

Dok su violinistkinje govorile o muzičkom programu, Aida Šarac Berbić je publici predstavila koncept Izložbe "Večito", koja prikazuje bogato stvaralaštvo Bogdana Bogdanovića kroz dvostruko čitanje njegovih memorijala.

Bogdanovićev pristup monumentalnoj umjetnosti posvećen je istini o životu, koja se doživljava kroz ornamentne zapise sa zemlje te istini o smrti, viđenoj kroz apstrahovane i mitske znakove s neba.

Šarac Berbić je pojasnila kako je Bogdanović, kroz svoja djela, težio povezivanju zemaljskog i nebeskog svijeta što je ilustrirano specifičnim detaljima iz njegovih djela kao što su spomenici u Novom Travniku, Mostaru i Bihaću.

Ta kombinacija muzičkih i vizualnih interpretacija stvorila je prostor za dublje promišljanje o univerzalnim temama ljudskog dostojanstva, naslijeđa i sjećanja, koje su bile u središtu stvaralaštva Hindemitha, Prokofjeva i Bogdanovića.

Koncert, održan uz podršku Grada Sarajeva i Ministarstva za kulturu i sport Kantona Sarajevo, bio je još jedan uspješan korak u povezivanju muzičkog i vizuelnog stvaralaštva. Naredni koncert, u okviru Projekta, planiran je za 10. decembar u Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine - saopćilo je Udruženje "Strings Attached Sinfonietta".

federalna.ba/Fena

koncert- Muzikom kroz izlođbu