Roditelji djece iz Zavoda u Tuzli traže smanjenje broja učenika u grupama

videoprilog Dine Durmića (Federacija danas)

Oko dvadesetoro djece koja pohađaju Odjel za autizam u Zavodu za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju Tuzla od prošlog ponedjeljka ne ide na nastavu. Roditelji su se odlučili na bojkot zbog načina na koji su formirane grupe. Prema planu Zavoda u svakoj su po četiri učenika. Oni tvrde da je to, s obzirom na psiho-fizičko stanje djece, previše i da zahtijeva dodatnu stručnu podršku.

Modrice s jednim djetetom kod kuće - zamislite nekoliko takvih učenika u jednoj prostoriji

Pedagoške norme predviđaju do četiri učenika u jednoj grupi, ali to je samo slovo na papiru. U praksi se pokazuje da je to previše, kažu nam roditelji.

„Uvijek se poštovao neki optimalan broj, a to je tri učenika, dok je četiri maksimalno po pedagoškim standardima. Ali ovaj put, ta neka birokratska tabela je napravila rezove i uštede na našoj djeci“, kaže Asim Idrizović.

U ovom Zavodu su djeca s najtežim oblicima autizma, djeca koja u redovnoj školi nisu mogla napredovati ni uz asistente i koja često pokazuju agresivna ponašanja, smatra Amra Brkić: „Ovdje majke koje borave sa jednim djetetom kod kuće dolaze sa modricama u školu, a zamislite po nekoliko takvih učenika u jednoj prostoriji. Zavod je odgojno-obrazovna ustanova, naše učiteljice nisu tete čuvalice nego stručni i obrazovni kadar kome treba obezbijediti normlane uslove za rad“.

„U najboljem interesu učenika je da redovno pohađaju nastavu“

Roditelji su se, kako ističu, obraćali Ministarstvu obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona tražeći hitno rješavanje ovog problema, no odgovor nisu dobili. Ističu, da će bojkot nastave trajati sve dok se ne ispune njihovi zahtjevi. Za Federalnu televiziju iz Ministarstva su istakli da kontinuirano ulažu u Zavod kako bi se poboljšali uslovi rada i boravka djece te ojačali kadrovski kapaciteti.

„Smatramo da je u najboljem interesu učenika da redovno pohađaju nastavu, kako bi se osigurao kontinuitet u njihovom odgoju i obrazovanju. Istovremeno, Ministarstvo ostaje otvoreno za dijalog sa svim relevantnim akterima, kako bi se eventualni problemi rješavali na konstruktivan način, u skladu sa zakonskim i podzakonskim propisima.“

Također, iz Ministarstva podsjećaju i da je u Zavodu osiguran program profesionalnog osposobljavanja polaznika s umjerenim, teškim i težim intelektualnim poteškoćama i autizmom do 27. godine života, što je, ističu, rijetkost u Bosni i Hercegovini.

federalna.ba

autizam