Reklamna kampanja 'Kraša' za keks 'Domaćica' izazvala burne reakcije
Kampanja preduzeća "Kraš" koja je na ambalaži svog keksa "Domaćica" dodala nazive čestih zanimanja žena, želeći da ukaže na kompleksnost njihove uloge u društvu, izazvala je burne reakcije javnosti: od odobravanja, do ocjena da je to potpuni promašaj.
Pošto su se društvene mreže "užarile", "Kraš" je saopštio da mu je cilj da ukaže šta sve žene rade i da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana, a ne samo žena. "Domaćica i umjetnica", "Domaćica i programerka", "Domaćica i menadžerka", "Domaćica i pravnica" - piše na kutijama keksa.
"Kraš" je najavio da će u narednoj fazi reklamne kampanje se podsticati muškarce da preuzmu kućne poslove i ukazati mladima na njihovu odgovornosti prema kućnim obavezama i važnost pravedne raspodjele kućnh poslova među svim članovima porodice.
Preduzeće je najavilo da će u dogovoru s Institutom za hrvatski jezik pokrenuti inicijativu za promjenu definicije domaćice u rječnicima i osavremenjavanje tog pojma.
"Namjere su dobre, a realizacija katastrofalna", smatra novinarka Snježana Pavić.
"Jao, ženama u Hrvatskoj je dopušteno da rade! Kako je to divno, evo, savršena reklama za keks. Devetnaesti vijek vlada mozgovima", napisala je Pavić na Facebooku.
Branko Kuzele, bivši urednik i osnivač televizije Z1, ocjenio je da "sveznajući mladi marketingaši misle da uspostavljaju nove standarde temeljeći ih na pogrešnim premisama" jer keks "Domaćica", kako piše, "nikad nije ni imao veze s domaćicom! Sada kada su ga povezali, više nikada neće biti 'Domaćica', već uvijek sinonim za domaćicu!".
Aktivistkinja za ljudska prava Sanja Sarnavka rekla je da "ovo mali Perica i mala Perica zovu genijalnom kampanjom. Jer jadni, oboje, ništa ne razumiju".
"U situaciji kad žene, bez obzira na nivo obrazovanja, i dalje obavljaju preko 80 posto kućnih poslova, raditi kampanju kojom tu situaciju još i slaviš i promovišeš, totalno je nazadnjaštvo", napisala je Sarnavka dodavši da nju "Kraš može zaboraviti".
S druge strane Matija Babić, osnivač portala Index.hr, kaže da mu je reklamna kampanja "baš fora, kao i još ,mnogo stvari koje radi 'Kraš' ". "Nekad pogode, nekad fulaju, ali u moru beskarakternih dosadnih korporacija koje paze da se nikom ne zamjere, 'Kraš' radi nestandardne stvari, riskiraju, imaju karakter i za to im svaka čast", napisao je on.
federalna.ba/Beta