Reklamna kampanja 'Kraša' za keks 'Domaćica' izazvala burne reakcije

Reklamna kampanja 'Kraša' za keks 'Domaćica' izazvala burne reakcije
(Izvor: 24sata.hr)

Kampanja preduzeća "Kraš" koja je na ambalaži svog keksa "Domaćica" dodala nazive čestih zanimanja žena, želeći da ukaže na kompleksnost njihove uloge u društvu, izazvala je burne reakcije javnosti: od odobravanja, do ocjena da je to potpuni promašaj.

Pošto su se društvene mreže "užarile",  "Kraš" je saopštio da mu je cilj da ukaže šta sve žene rade i da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana, a ne samo žena. "Domaćica i umjetnica", "Domaćica i programerka", "Domaćica i menadžerka", "Domaćica i pravnica" - piše na kutijama keksa.

"Kraš" je najavio da će u narednoj fazi reklamne kampanje se podsticati muškarce da preuzmu kućne poslove i ukazati mladima na njihovu odgovornosti prema kućnim obavezama i važnost pravedne raspodjele kućnh poslova među svim članovima porodice.

Preduzeće je najavilo da će u dogovoru s Institutom za hrvatski jezik pokrenuti inicijativu za promjenu definicije domaćice u rječnicima i osavremenjavanje tog pojma.

"Namjere su dobre, a realizacija katastrofalna", smatra novinarka Snježana Pavić.

"Jao, ženama u Hrvatskoj je dopušteno da rade! Kako je to divno, evo, savršena reklama za keks. Devetnaesti vijek vlada mozgovima", napisala je Pavić na Facebooku.

Branko Kuzele, bivši urednik i osnivač televizije Z1, ocjenio je da "sveznajući mladi marketingaši misle da uspostavljaju nove standarde temeljeći ih na pogrešnim premisama" jer keks "Domaćica", kako piše, "nikad nije ni imao veze s domaćicom! Sada kada su ga povezali, više nikada neće biti 'Domaćica', već uvijek sinonim za domaćicu!".

Aktivistkinja za ljudska prava Sanja Sarnavka rekla je da "ovo mali Perica i mala Perica zovu genijalnom kampanjom. Jer jadni, oboje, ništa ne razumiju".

"U situaciji kad žene, bez obzira na nivo obrazovanja, i dalje obavljaju preko 80 posto kućnih poslova, raditi kampanju kojom tu situaciju još i slaviš i promovišeš, totalno je nazadnjaštvo", napisala je Sarnavka dodavši da nju "Kraš može zaboraviti".

S druge strane Matija Babić, osnivač portala Index.hr, kaže da mu je reklamna kampanja "baš fora, kao i još ,mnogo stvari koje radi 'Kraš' ". "Nekad pogode, nekad fulaju, ali u moru beskarakternih dosadnih korporacija koje paze da se nikom ne zamjere, 'Kraš' radi nestandardne stvari, riskiraju, imaju karakter i za to im svaka čast", napisao je on.

federalna.ba/Beta

Kraš reklamna kampanja Domaćica