Radnici s dugom nemaju veze – potreban je mehanizam da dug otplati onaj ko ga je i napravio
Ministar komunikacija i prometa Edin Forto je održao sastanak s predstavnicima Sindikata BHANSA-e kako bi zajedno usaglasili prijedlog za finansiranje ove agencije budući da su joj računi blokirani. Usaglašenu odluku predstavit će Vijeću ministara sljedeće sedmice. Ona podrazumijeva da se iz državnog budžeta izdvoji novac za privremeno finansiranje ove agencije koja je kolateralna šteta duga Vlade RS-a.
Dva su problema BHANSA-e u kojim se našla samo zato što je pogodna državna institucija preko koje se može obračunati sa entitetskim dugom. Prvi je arbitražni postupak i odluka suda u Briselu o oduzimanju državne imovine, a drugi je Eurocontrolova blokada računa zbog duga slovenskoj firmi Viaduct od 110 miliona maraka. Ministar Forto upozorava da je ovo samo vrh ledenog brijega - stoga je donio odluku kojom se zadužuje Ministarstvo finansija da na mjesečnom nivou uplaćuje novac BHANSA-i do deblokrianja računa.
BiH rizikuje gubitak kontrole neba i obustavu letova na aerodromima
Ukoliko blagovremeno ne budu osigurana finansijska sredstva, postoji mogućnost da BHANSA izgubi licencu provajdera kontrole leta, a ta šteta je nemjerljiva. Jednom kada dođe do toga, vraćanje na početno poslovanje praktično bi bilo nemoguće, upozoravaju iz Sindikata. Posljedice već snose: plate radnicima umanjene su za dvadeset posto, koeficijent plate za naredni mjesec također bi mogao biti umanjen. Sve bi moglo rezultirati generalnim štrajkom.
„Kao što smo mi tu kad kontrolišemo nebo da sačuvamo ljudske živote, tako molimo vas iz Vijeća ministara da sačuvate naše živote i egzistencije, ne samo kontrolora letenja nego i svih uposlenika BHANSA-e počevši od higjeničare do kontrolora letenja, jer nismo samo nas 500 u pitanju, u pitanju je između 1500 i 1800 članova naših porodica“, kazao je Vinko Malnar, predsjednik Sindikata kontrolora letenja BiH.
Umjesto što dug snose radnici koji s istim nemaju apsolutno nikakve veze, potrebno je uspostaviti mehanizam da dug otplati onaj ko ga je i napravio. U ovom slučaju to je Vlada Republike Srpske: ona koja je izdavala koncesije, uzimala novac, ignorisala sporazume i sudske presude. S Vijećem ministara jedno potpisano, drugo provedeno. 8 godina kasnije, isti slučaj, ali problem stotinu miliona maraka veći. Između dvije obale interesi koji su spajali Viaduct i Republiku Srpsku, razdvojilo je neodgovorno poslovanje. Ministri iz RS-a dug ne priznaju, rješenja ne prihvataju.
„Imali smo žestoku, neću reći žestoku, žustru raspravu na Vijeću ministara - na jednoj strani smo bili Konaković i ja, na drugoj strani su bili neki drugi ministri. Mi tvrdimo da se mogu preraspodijeliti neutrošena sredstva kapitalnih ulaganja i da je to moguće u trenutku kad jedan projekat nije ni pokrenut, nije stvorena obaveza, nije raspisan tender, ta sredstva stoje i mora biti način da se zakonom o budžetu, koji se donosi svake godine, sredstva preraspodijele“, istakao je Forto
Ipak, svi će prijedlozi morati da sačekaju usvajanje budžeta. Država je još na privremenom finansiranju, a usvajanje budžeta još će potrajati, koji je već zaustavljen u Predsjedništvu. Ima onih koji su ažurni. To je firma Viaduct koja je podnijela prijavu Tužilaštvu BiH protiv Vijeća ministara BiH i Predsjedništva BiH zbog nemarnosti u rješavanju problema.
federalna.ba