Prijevoznici natjerali vlast na akciju, štete višemilionske - Košarac i Amidžić prvi na potezu

videoprilog Adise Šehić (Dnevnik 2)

Nešto manje od 48 sati je bilo dovoljno da prijevoznici na svojevrstan način natjeraju vlast da sinhronizirano radi. Niz sastanaka je rezultirao dogovorima koji su doveli do deblokade, rješavanja strateških pitanja koja se tiču regulativa i sporazuma, ali, nažalost, i do već načinjene štete. Sudionici priče i danas su radili, a kažu pred njima je još mnogo posla.

Štete prouzrokovane blokadom bh. cesta su ogromne. Egzaktni podaci bit će poznati nakon obračuna saobraćaja registriranog putem fiskalnih uređaja u periodu obustave, no, procjenjuje se da su višemilionske. Na to slute prvi gubici koje zbrajaju poljoprivrednici.

„Znam da par slučajeva laktofriza gdje su prosuta po trista litara mlijeka. Dobar dio kornišona je stradao koji u izvoz trebali ići i veliki se penali tu plaćaju a nije se moglo doći do granice, uglavnom šteta ima i to dobrih šteta“, objasnio je Nedžad Bićo, predsjednik Udruženja poljoprivrednika FBiH.

A 24 sata su bila potrebna da vlast na svim nivoima u BiH shvati da je transportna industrija krvotok privrede, kaže Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija Logistika BiH, i da će već sutra biti riješeno pitanje radnog vremena inspektorata na graničnim prijelazima, što je od strateške važnosti.

„Ako radi GP od 8-20 tako će i inspekcija raditi, do sada je bila situacija ako je praznik, a tržišni inspektor odsutan, mi četiri dana sjedimo čekamo na granici jer je inspektoru državni praznik, pa je došao petak, subota, nedjelja. To je prije svega trošak koji se mora fakturisati našem proizvođaču da li bio uvoznik ili izvoznik“, ističe Peulić.

Naši prijevoznici uskoro će se suočiti i s novim pravilnicima EU, ali prioritet je rješavati pitanje šengenskog viznog režima, rekao je ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto, koji se sastao s članovima delegacije EU i ukazao im na važnost ubrzanja uspostavljanja zakonskih propisa i regulativa.

„Šengen režim teško da ćemo izmijeniti u ovakvoj političkoj klimi, ali mogu se ostvariti određene olakšice za prijevoznike i nakon što smo na regionalnom samitu potpisali izjavu, svi ministri transporata iz regije da želimo da se ovo adresira sa Briselom, mogu reći da smo lider u ovom polju i ne da ću ovo nastaviti nego ću sa ministrom Konakovićem pokušati da ublažimo ono sa čim se suočavaju prijevoznici iz regiona“, poručio je Forto.

Osim problema s kojima se bh. prijevoznici suočavaju na granicama, suočeni su i s unutardržavnim, sporim i mukotrpnim biroktaratskim procedurama. Riješit ćemo to – obećano je nakon sastanaka s entitetskim vladama.

„Šta je to što je do Vlade RS što možemo uraditi podzakonskim aktima, da iservisiramo, što ćemo morati dati neke saglasnosti. Danas sam upoznat s tim, radi se o inicijativama koje će ići na nivo BiH, tako mogu reći da Vlada RS daje podršku i iservisirat ćemo sve one obaveze o kojima smo danas pričali i što ste mogli čuti“, izjavio je Savo Minić, novoizabrani premijer RS na prijedlog Milorada Dodika (SNSD).

„Očekujem da će se ministri u Vijeću ministara pozabaviti ovim poslovima i zadacima koji jesu njihovi i drago mi je da su se svi uključili, a mi ćemo u ovom dijelu sa svoje strane nastaviti ovu saradnju i na rješavanju problema“, istakao je Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP).

Prvi na potezu sutra je ministar trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac koji će imati niz koordinacijskih sastanaka, a nakon toga i njegov kolega Srđan Amidžić, ministar finansija i trezora BiH. Rješavanje problema bi značilo da se političke mogućnosti koriste za isti interes - interes jake domaće privrede; to znači siguran posao za skoro 50.000 prijevoznika, te izlaz i na nova tržišta.

federalna.ba

prijevoznici blokade