Iz Brčkog upozoravaju na povećan broj prevara prilikom kupovine ogrjeva
Ekonomska kriza donijela je povećan broj prevara prilikom kupovine određenih proizvoda, pogotovo kada je riječ o ogrjevu. Građani iskazuju nezadovoljstvo, iz udruženja upućuju upozorenje i apel da se zaštite potrošači.
Rajfa Junuzović iz Brčkog prije nekoliko dana naručila je pet tona uglja iz Banovića u ukupnom iznosu od 1.000 maraka.
„Kad su dovezli ugalj, to nije bio ugalj, to je bila zemlja i šljunak... Odmah sam rekla da neću, međutim, oni su se bunili i rekli da zovem šefa. Šef je rekao da će on opravdati svoje povjerenje, da mu je stalo do mušterije, poslat će mi ili pare ili drugi ugalj. Čekala sam da to uradi, a on me kasnije napao i nije htio da diskutuje sa mnom. Čim čuje da sam ja, prekida vezu. Neće ni s kim da razgovara ni s drugog telefona", priča Rajfa.
Ova Brčanka sumnja da se u njenom slučaju radi o organizovanoj grupi koja preprodaje ugalj mješajući ga sa drugim materijalima da bi više zaradili i na takav način prevarili građane. To rade i putem društvenih mreža.
„Tako svima radi. Poslije sam čula, došao mi čovjek koji je naručio osam tona, isto tako mu dovezao i neće da se javi. Eto da znaju svi, makar koliko-toliko da ih zaštitim.“
Slučaj je prijavljen institucijama u Brčkom, koje bi to trebale proslijediti nadležnima u Tuzlanskom kantonu.
Građani koje smo anketirali u centru Brčkog susreću se sa konstantnim prevarama prilikom kupovine određenih proizvoda, pogotovo kada je riječ o ogrjevu.
„Kupim nešto i dođem na kasu, druga cijena totalno... Ljudi kradu, ti koji prodaju drva, naravno. Čast izuzecima, ima i onih koji su pošteni. Ali uvijek se krade po metar i po-dva.“
„Prevari te, recimo on računa 2x2 je 6.“
„Ja bih ovim velikanima gore još 500 maraka povećao platu. Političarima. Još bih ja njima dao po 500 da mogu varati i dalje i da nas penzionere unište što prije.“
I upravo najugroženije kategorije stanovništva bivaju češće prevarene, stoga iz Udruženja za zaštitu potrošača Brčko distrikta apeluju na građane da budu oprezni prilikom kupovine, te pozivaju nadležne organe da pojačaju svoje aktivnosti na suzbijanju prevara.
„Ovaj slučaj od prije nekoliko dana je vrhunac. Upućujemo apel potrošačima da ne kupuju robu online putem, da ne kupuju od švercera ogrjev, jer varaju. Mislim da su u ovo vrijeme prevare uzele maha, tako da pozivamo državne organe, inspekciju i policiju da preduzimaju odgovarajuće mjere", istakao je Šukrija Dupčanin, predsjednik Udruženja za zaštitu potrošača Brčko distrikta.
Iz ovog udruženja najavljuju aktivnosti na edukaciji mladih o osnovnim pravima i obavezama iz Zakona o zaštiti potrošača. Državna i lokalne vlasti usvojile su zakonske pretpostavke da reaguju kada je u pitanju regulisanje cijena, ali bi se trebali više angažovati i oko suzbijanja prevara kojima su izloženi potrošači.
federalna.ba