'Porotnik br. 2' mogao bi biti posljednji film Clinta Eastwooda-pa zašto ga Warner Bros. skriva?
AFI Fest, najdugovečniji filmski festival u Los Angelesu, sinoć je završio svoje 38. izdanje svjetskom premijerom filma Clinta Eastwooda „Porotnik #2“ u historijskom TCL Chinese Theatre u Hollywoodu.
Zvijezde Nicholas Hoult, Toni Collette i Zoey Deutch prošle su crvenim tepihom, što označava četvrtu svjetsku premijeru igranog filma koji je režirao Eastwood. Ova sudska drama predstavlja 40. rediteljski poduhvat ovog filmskog stvaratelja — a s obzirom na to da ima 94 godine, potencijalno bi mogla biti i njegova posljednja.
Četiri dana kasnije, Warner Bros. će filmu „Porotnik #2“ pružiti nešto manje uvažen tretman. Studio će film prikazivati u ograničenom izdanju u manje od 50 kina, prema riječima dva izvora koja imaju saznanja o distribuciji filma, bez trenutnih planova za proširenje na više lokacija u narednim nedjeljama.
Dok se tačan broj lokacija još uvijek finalizira, "Porotnik #2" trenutačno navodi rasporede prikazivanja na četiri lokacije u New Yorku, pet u području Los Angelesa i jednu u Chicagu. U 25 najnaseljenijih gradova u zemlji, film prikazuje pretprodaju na manje od 25 lokacija. Zvanična veb stranica filma promoviše raspored prikazivanja u samo 18 tržišta. Cineplex, vodeći lanac kina u Kanadi, otvara film u samo jednoj kino sali u Torontu i 160 bioskopa širom zemlje. Dok mnogi nezavisni filmovi nikada ne izađu izvan nekoliko bioskopa, rijeđi su slučajevi da filmovi velikih holivudskih studija poput Warner Bros. budu tako ograničeni. Trenutno, „Porotnik #2“ će se prikazivati u znatno manjim salama nego drugi filmovi iz sezone nagrada kao što su „Anora“ i „The Brutalist“, koji su snimljeni uz manji budžet, ali će se na kraju prikazivati na hiljadama ekrana.
„Porotnik #2’ se objavljuje u SAD-u, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Španiji, Italiji i Njemačkoj uz punu podršku Warner Bros.,”- rekao je portparol studija. „Film je imao svjetsku premijeru na AFI Filmskom festivalu ovog vikenda.“
Izvori za Variety kažu kažu da Warner Bros. razmišlja o tome da ne prijavljuje zaradu na kino blagajnama za film - što je netipična praksa za tradicionalni hollywoodski studio, iako ne i bez presedana. Ranije ove godine, Disney je postavio biografsku sportsku dramu Daisy Ridley "Young Woman and the Sea" u neobjavljen broj kina i odlučio se da ne objavljuje prihode. Dvije sedmice kasnije, film je debitirao na Disney+. Odluka se činila bizarnom nekolicini onih koji su je primijetili: polovično prikazivanje filma koji je prvotno bio naručen kao ekskluzivno izdanje za streaming, ali je prebačen u kina nakon testiranja. Neki su primijetili da je objavljivanje značilo da je film "Mlada žena i more" ispunio Akademijine kvalifikacije da bude razmatran za nominacije za Oscara, ali to se čini sporednim s obzirom na to da film nije dobio potrebnu promotivnu podršku kao ozbiljan kandidat za nagrade.
Slično tome, „Porotnik #2“ je prvobitno zamišljen kao izdanje za streaming, kako je prvi izvijestio Puck, a potvrdio izvor. Studio je prešao na kino prikazivanje nakon što je film prikazan, a produkcija je bila u budžetskom okviru od oko 30 miliona dolara. Iako će ograničeno prikazivanje sljedeće sedmice poslužiti kao kvalifikacija za nagrade, izvori za Variety kažu da se film interno u Warner Bros. ne doživljava kao značajan kandidat za Oskara. Zanimljivo, „Porotnik #2“ nije ni na kompanijinoj FYC 2024 veb stranici. To nije potpuno iznenađujuće, s obzirom na to da Eastwood nije pokazao da je kandidat za nagrade otkako je „American Sniper“ dobio šest nominacija za Oskara 2015. godine. Od tada su uslijedile samo dvije nominacije: za montažu zvuka za „Sully“ 2017. i za Kathy Bates u kategoriji sporedne glumice za „Richard Jewell“ 2020. godine.
Ipak, tajno predstavljanje filma „Porotnik #2“ ostaje neobičan pristup za filmskog stvaraoca koji i dalje ima komercijalnu privlačnost. „American Sniper“ bio je film s najvećim prihodima u domaćem prikazivanju 2014. godine. Dva Eastwoodova nastavka, „Sully“ i „The Mule,“ zaradila su više od 100 miliona dolara u Severnoj Americi. Međutim, u savremenom bioskopskom pejzažu, koji je ozbiljno uzdrman pandemijom COVID-a, originalne drame koje su usmjerene na odraslu publiku doživljavaju se od strane studija kao mnogo rizičniji projekti nego što su to bile prije pet godina.
Warner Bros., studio s kojim Eastwood sarađuje više od 50 godina, činilo se da preispituje svoj odnos s filmskim aaautorom nakon izlaska njegovog posljednjeg filma „Cry Macho“ 2021. godine. Ova vestern drama, u kojoj je devedesetogodišnji Eastwood režirao sebe kao bivšu rodeo zvijezdu koja pronalazi otkupljenje južno od granice, bila je komercijalni neuspeh, sa globalnom zaradom od 16,5 miliona dolara u poređenju s produkcijskim budžetom od 33 miliona dolara. Film se suočio s izazovima, jer je sniman u prvim mjesecima oporavka od pandemijskih zaključavanja. Takođe je imao simultanu premijeru na streamingu, sa lansiranjem na Maxu (tada nazvanom HBO Max), kao i ostali filmovi Warner Bros. u tom godini.
Podbacivanje filma „Cry Macho,“ koji je imao mlake kritike, navodno je postalo izvor nesuglasica u studiju, usljed promjena strategije nakon spajanja WarnerMedije i Discovery, Inc. U maju 2022, Wall Street Journal je izvjestio da je tada novopostavljeni izvršni direktor David Zaslav postavio pitanje zašto je „Cry Macho“ snimljen nakon što je filmsko rukovodstvo priznalo da sumnja da film može donijeti profit. „To nije šou prijatelja, to je šou biznis,“ citiran je izvršni direktor.
Usprkos tome, Eastwood se vratio u Warner Bros.-ovu milost do aprila 2023., kada je studio dobio zeleno svjetlo za "Juror #2" pod vodstvom Michaela De Luce i Pamele Abdy, koji su odabrani da vode WB filmski odjel. Ali sada se čini da studio nema dovoljno povjerenja u komercijalne izglede filma. Jedan izvor blizak Warner Brosu kaže da odluka da se “Porotnik #2” uopće postavi u kina predstavlja gestu zahvalnosti prema Eastwoodu, koji je tvrtki zaradio milijarde na blagajnama, kao i brojne nagrade, za filmove poput “Unforgiven” i “Million Dollar Baby”. No, kvalificira li se ograničeno predstavljanje na nekoliko mjesta prikladnim planom distribucije za kultnog glumca filmske industrije koji je desetljećima ostao vjernan studiju?
U trenutnom okruženju, to se očigledno smatra najboljim što se može dobiti.
federalna.ba/variety.com