videoprilog Ermina Mehanovića (Federacija danas)

Pobjedu na proteklim izborima odnijeli su oni najmoderniji

Tokom protekle izborne kampanje politički subjekti su usmjerili promociju prema glasačima uglavnom putem društvenih mreža. Online oglašavanje uzelo je primat u odnosu na tradicionalne načine promocije koje su podrazumijevale bilborde i izborne plakate.

Protekli izbori nisu se mogli izbjeći ni na internetu. Političare je bilo moguće naći na svakom portalu, skoro svaki dan. Uglavnom je izostala analiza političke realnosti.

„Izvori informacija su bili potpuno zanemareni u ovim izborima. U online medijima samo 1 posto kao izvor informacija su bili građani i građanke. I to nam pokazuje koliko su zanemareni u odnosu na političke koji, vidimo, i da nameću agendu u medijskom izvještavanju“, kazala je Anida Sokol, urednica u Mediacentru Sarajevo.

Skok sa tradicionalnih na moderne metode promocije bio je očigledan. Sve je manje plakata, ali sve više spotova, objava i članaka. Modernizacija promocije kandidata se isplatila, te su stranke koje su najviše ulagale u online prisustvo iz izbora izašle i kao najveći pobjednici. SNSD je osvojio 46 načelničkih pozicija, ali je i stranka koja je uvjerljivo bila najprisutnija na online medijima. Važno je napomenuti i da je korištenje društvenih mreža za širenje političkih poruka mnogo jeftinije od tradicionalnih metoda.

„Brojevi koje je BIRN BiH uočio, pokazuju da korisnici na društvenim mrežama, politički subjekti, predsjednici stranaka, kandidati na lokalnim izborima - koriste više društvene mreže nego što je to bio slučaj ranije. Razlog za to je što su društvene mreže pristupačnije ljudima i jeftinije su za proizvodnju određenog sadržaja, plasiranje tih informacija i dolazak do veće skupine ljudi“, objašnjava Azra Husarić-Omerović, novinarka BIRN-a BiH.

Zabilježena je i etno-nacionalna mržnja, kao i netolerancija prema LGBT populaciji, koji su određenim političkim akterima na proteklim izborima služili kao laka meta za političke poene. Građani Bosne i Hercegovine ne mogu biti zadovoljni ni efikasnošću Centralne izborne komisije koja je spora u objavljivanju rezultata, a istovremeno je kažnjavala isključivo slučajeve žalbi koje su prijavljene u roku od 72 sata.

Pobjedu na proteklim izborima odnijeli su oni najmoderniji. Nažalost, uspjeh novih metoda nagovještava njihovo korištenje i u budućnosti. Tako će građani, ukoliko ne dođe do strožih mjera regulatora, i na sljedećim parlamentarnim izborima biti izloženi jednostranim objavama, spotovima i online propagandi koja je očito i efikasnija od one tradicionalne.

federalna.ba

izbori