Velida Kulenović

Pivić za FR: Mišljenje struke je dugoročno dobro za građane BiH

Zastupnik u Federalnom parlamentu  i član Ustavne komisije ovog doma prof dr. Nezir Pivić za Radio Federacije BiH govori o mogućim rješenjima za izbor Federalne Vlade posljedicama  privremenih rješenja visokog predstavnika u pravnom smislu, ustavnim  promjenama, ali i o dekriminalizaciji klevete u entitetu Republika Srpska te  procesu pridruživanja Evropskoj uniji.

-Svako rješenje koje bi dolazilo isključivo od političkih aktera bi bilo ,pretpostavljam, jednako loše kao što trenutno imamo ako to  bude zadovoljavanje  određenih  političkih  apetita. Ako hoćemo rješenje koje bi bilo dugoročno dobro i korisno za građane FBiH i BiH onda moramo imati mišljenje struke i da oni vode glavnu riječ u procesu takvih izmjena.Sve drugo će nas odvesti u određena politička prepucavanja u kojima ćejedni  optuživati  druge,svako će ispoljavati određene želje. Smatram ako hoćemo pravo rješenje u njega prije svega  mora biti uključena struka,da oni daju svoj prijedlog, a eventualno, nakon toga političke partije da kažu svoj stav. Ako budemo vođeni principima nauke, demokratskih standarda, onda ćemo doći do riješenja,kaže Pivić.

 Šta u pravnom smislu znače privremena rješenja, sa obzirom da je visoki predstavnik u izbornoj noći donio određene odluke koje su proizvele ovu kompleksnu situaciju?

- U pravnom smislu ne postoje privremena rješenja propisi se upravo kreiraju iz razloga da bi  svi akteri koji će koristiti taj propis, koji će doći u dodir s tim  propisom  moraju biti unaprijed poznati. Ako vi imate propis koji se donosi nakon  određenog događaja ,pa ga onda prilagođavate tom događaju, onda je to  pogodovanje,odnosno,štimanje  određenim akterima koji koriste taj propis. Ovdje ne možemo govoriti o propisu, to bi bilo nešto što u modernoj historiji Evrope nije zabilježeno, tako da govoriti  o određenom privremenom rešenju je neprihvatljivo i kontradiktorno samoj činjenici  da možemo pričati o propisu. Te stvari koji se pojavljuju u javnosti da će neko donijeti određeni propis i to nazivati zakonom takvo nešto ne postoji .To je jednostavno rečeno pogodovanje, odnosno, štimanje određenim političkim akterima, a to onda može imati određene  posljedice koje bi vjerovatno institucija Bosne i Hercegovine trebale biti  uključene da li je bilo određenih elemenata krivičnog djela, da li neko zloupotrebljava svoj položaj itd.Ovdje visoki predstavnik treba da se vrati na svoju funkciju , svoju ulogu jer, ako bude zloupotrebljavao tu ulogu onda će se obesmisliti institut visokog predstavnika koji je ključan za funkcionisanje u BiH  Jer,mi imamo svakodnevne nasrtaje na ustavni poredak Bosne Hercegovine i moramo imati čuvara u  jednom takvom obliku i Dejtonskog mirovnog sporazuma i Ustava Bosne i Hercegovine i pravnog poretka Bosne i Hercegovine. Ako se on bude u puštao određene procese koji su protivni samim demokratskim principima, standardima, Ustavu onda ćemo imati zaista degradaciju te pozicije a u konačnici i  pitanje i pravnih i političke posljedica koje mogu nastupiti po Bosnu i Hercegovinu.Ovdje bih posebno podsjetio stranke koje dolaze iz Federacije Bosne i Hercegovine i koje se nazivaju probo sanske da svojim učešćem svojim učešćem i moljakanjem da na taj način dođu na vlast  moraju biti svjesni posljedica koje mogu nastupiti iz jedne takve reakcije visokog predstavnika.Podsjetiću da Ustavni sud Bosne i Hercegovine pri razmatranju apelacije  Šefika Džaferović i Željka Komšića u izdvojenom mišljenju sudaca vrlo jasno naznačeno da propis mora biti predvidi.Ako sada govorimo o nekakavom privremenom rješenju koja se donosi i nakon provedbe posrednih izbora kada znamo kakva je situacija kako možemo  govoriti da je taj propis predvidiv, da je unaprijed bio jasan, precizan kako možemo uopšte govoriti o pravnoj sigurnosti. Ja čak smatram da se u javnosti olako prelazi preko tih pitanja.To je nešto što jednostavno ne mogu porediti u modernoj historiji  da se dešavalo nekoj zemlji da ima takav propis, da  nakon što se desi određena stvar, nakon što su poznate činjenice, nakon što su poznati rezultati da onda na osnovu takvih rezultata se mijenjaju propisi kako bi se pogodovalo određenim političkim akterima, kaže Pivić za Radio Federacije BiH.