Pandemija katapultirala Googleove prihode od digitalnog oglašavanja
Google je izvijestio o skoku prihoda i dobiti u četvrtom tromjesečju 2020. zahvaljujući snažnom rastu prihoda od digitalnog oglašavanja u doba pandemije koronavirusa.
Kompanije u sektorima putovanja i zabave smanjile su potrošnju na oglašavanje u pandemijskoj 2020. godini, ali taj je pad gotovo u potpunosti nadoknadila potrošnja u maloprodajnom i drugim sektorima koji su više koristili internet zbog ograničenja povezanih s covidom-19.
Rekordnih 56,9 milijardi dolara
Googleova krovna tvrtka Alphabet povećala je prihode u posljednja tri prošlogodišnja mjeseca 23 posto, na rekordnih 56,9 milijardi dolara. Neto dobit poskočila joj je 43 posto, na 15,2 milijarde dolara. Googleovo poslovanje s oglašavanjem, uključujući YouTube, činilo je 81 posto Alphabetovih prihoda u posljednja tri mjeseca 2020.
Google generira veće prihode od internetskog oglašavanja od svih ostalih svjetskih tvrtki, ali Amazon mu postaje sve veća prijetnja, a kompanije usmjerene na Kinu, poput Alibabe, brže se oporavljaju od pandemije.
Američki div zato pokušava usmjeriti novac zarađen oglašavanjem u novi profitabilni pothvat, ali poslovno izvješće objavljeno u utorak pokazuje da će taj cilj možda još godinama ostati izvan njegova dosega.
I Cloud je imao koristi od pandemije
Googleov odjel za računalstvo u oblaku Cloud imao je koristi od pandemije. Njegovi su prihodi u posljednja tri mjeseca 2020. poskočili 47 posto, na 3,83 milijarde dolara. Isti postotni rast bilježili su i u cijeloj 2020., poskočivši na 13,1 milijardu dolara.
Odjel je ipak zaključio tromjesečje s operativnim gubitkom od 1,24 milijarde dolara, većim 4,1 posto nego u istom razdoblju godine ranije. U cijeloj 2020. operativni gubitak poskočio je 21 posto, na 5,6 milijardi dolara.
federalna.ba/Hina