videoprilog Adise Smailagić (Federacija danas)

Pandemija i mentalno zdravlje – djeca najranjivija kategorija

Pandemija koronavirusa u potpunosti je promijenila svakodnevni život. Osim velikih posljedica na zdravstveni i ekonomski sistem na globalnom nivou, pandemija je ostavila i značajne posljedice na mentalno zdravlje. Strah, anksioznost, frustracija - samo su neki od osjećaja s kojima se gotovo svaki čovjek na planeti susreće. Najranjivija kategorija svakako su djeca.

Biti tinejdžer ionako je teško, a vanredne okolnosti i pandemija koronavirusa to čine još težim. Nakon zatvaranja škola, mnogi tinejdžeri propuštaju neke od važnijih trenutaka svog života, onih svakodnevnih, poput razgovora sa prijateljima. Pedijatri u Francuskoj upozoravaju na porast broja djece i mladih tinejdžera kojima je potrebna njega nakon pokušaja samoubistva.

- Imamo veliki broj pokušaja samoubistva kod djece uzrasta 15 godina i mlađe. Zabilježen je porast od 100 posto od septembra. COVID-19 ima veoma specifičan utjecaj na mentalno zdravlje djece – ističe Richard Delorme, šef psihijatrijskog odjela za djecu i adolescente.

Psihijatri kažu da imaju slučajeva djece s fobijama, tikovima, poremećajima u ishrani. Neki su opsjednuti zarazom, te ribaju ruke stvarajući rane, prekomjerno koriste sredstva za dezinfekciju. Sve su češći napadi panike, srčane aritmije i drugi simptomi tjeskobe. Mnoga djeca i mladi, postali su ovisni o mobilnim uređajima i kompjuterskim ekranima, koji su im postali dadilje, nastavnici i glavna zabava tokom karantina, policijskih satova i zatvorenih škola.

- Posebno mi je teško održati koncentraciju kada slušam predavanja kući, a najteže mi je, ustvari, naći razlog da ustanem ujutru i radim ono što bi trebala raditi – priča studentica Louise.

- Mislim da je sada najveći problem za učenike i studente taj gubitak smisla njihovog studiranja i generalno uključivanje u društvo – navodi psiholog Laurent Belhomme.

Vlade mnogih zemalja, nakon višemjesečnog karantina, prvi korak vraćanja normalnim životu vide u povrataku učenika u školske klupe.

- Veoma sam uzbuđena zbog povratka u školu. Mislim da će zaista biti zabavno. Mogu opet vidjeti prijatelje, nastavnike, raditi zajedno s ljudima, da ne budem sama u svojoj sobi – priča jedna učenica.

Iz UNICEF-a pozivaju da djeca moraju biti stavljena u centar napora za oporavak, dajući prednost ponovnom otvaranju škola, koje nisu mjesto samo za učenje, već i mjesto za psiho-socijalni razvoj da ne bismo imali izgubljene generacije.

federalna.ba

pandemija koronavirus mentalno zdravlje