Ozvaničen nastavak radova na regulaciji korita Željeznice u naselju Otes na području općine Ilidža
Nastavak radova na regulaciji korita Željeznice u naselju Otes na području općine Ilidža, koji podrazumijeva probijanje novog korita Željeznice dužine 300 metara, ozvaničen je danas. U prethodnom periodu, regulirano je 320 metara korita nizvodno od mosta na zapadnom prilazu gradu.
Riječ je o području gdje je propusna moć poprečnog profila znatno manja, što je prilikom velikih voda uzrokovalo plavljenje okolnog terena.
Vrijednost radova koje finansira Agencija za vodno područje rijeke Save je blizu milion i 800.000 KM.
Direktor Agencije za vodno područje rijeke Save Senad Memić je izjavio novinarima da su u prethodnom periodu realizirali dva projekta na uređenju rijeke Željeznice u općini Ilidža.
- Realizacijom projekta zbog kojeg smo se okupili danas i uvođenjem izvođača u posao, nastavljamo regulaciju rijeke Željeznice u dužini od 300 metara novog korita, koje će zaštititi obale od erozije i zaštititi stanovništvo od pojave velikih voda. Ono što u narednom periodu također planiramo na području općine Ilidža, je realizacija projekta zaštite od poplava kroz projekt Svjetske banke, čime ćemo upotpuniti regulaciju kroz čitav urbani dio Ilidže i zaštititi stanovništvo od velikih voda, čime će biti zaštićen čitav urbani dio Ilidže i stanovništvo - kazao je Memić.
Načelnik Općine Ilidža Nermin Muzur je izjavio da rade sve što je u njihovoj moći kada je u pitanju preventiva, kako se više ne bi dešavalo ono što je bilo ranije.
- Mi smo imali neke testove u prethodnom periodu od kako smo uradili regulaciju najkritičnijeg dijela i nismo imali ponovljene scene koje smo imali 2021. godini. Danas ulazimo u novu fazu radova - treću fazu radova uređenja, proširenja korita rijeke Željeznice - kazao je Muzur.
Zahvalio je Agenciji za vodno područje rijeke Save, sa kojom su uspješno realizirali prethodna dva projekta.
- Danas ulazimo u radove za novih 300 metara, odnosno, ovo je dužina koju smo uradili u prethodna dva projekta. Ovaj projekt je duplo veći, odnosno duplo duži u odnosu na prethodna dva - naveo je Muzur.
Prema njegovim riječima, to će značajno promijeniti sliku korita rijeke Željeznice.
- Otprilike, neka širina protoka u prethodnom periodu, prije regulacije, bila je nekih 10 metara, sada je ona između 36 i 38 metara, skoro četiri puta je veća nego što je bila u prethodnom periodu. Imali smo prethodnih godina obimne padavine i nismo imali situaciju ni približno onakvu kakva je bila u prethodnom periodu - kazao je načelnik Općine Ilidža.
Zadovoljan je dobrom saradnjom, te je izrazio nadu da će, kao i prethodnih godina, imati uspješnu saradnju i da će realizirati ovaj vrlo važan projekt kojim će završiti ovaj dio koji je bio veliki problem.
- Za očekivati je da nastavimo radove nakon ovog projekta, da se spojimo sa rijekom Bosnom i da uradimo rekonstrukciju dijela već uređenog korita, koje je oštećeno, da bi imao jednu potpunu sliku i da bi, kada su u pitanju preventivni radovi, mogli reći da smo zaokružili ovu priču kada su u pitanju rijeka Željeznica i rijeka Bosna - kazao je Muzur.
Šef gradilišta na ovom projektu Armin Pašić je kazao da se projekt ogleda u izgradnji novog projekta rijeke Željeznice od profila P16 do profila P23 u dužini od 295 metara.
- Radi se trapezni oblik korita i radi se izmještanje trenutnog toka korita - kazao je Pašić.
federalna.ba/Fena