Lukavačka Koksara u stečaju, bez posla bi moglo ostati 200 radnika

videoprilog Omera Hasanovića (Dnevnik 2)

Predstečajni postupak i finansijska analiza katastrofalnog stanja u Koksari d.o.o. Lukavac su završeni. Općinski sud u Tuzli otvorio je stečajni postupak i imenovao stečajnog upravnika, koji bi u narednom periodu trebao sačuvati proizvodnju i pronaći novog strateškog partnera. Dosadašnje finansijske analize pokazale su da je lukavačka Koksara u ogromnoj finansijskoj dubiozi, zbog čega će biti smanjen broj radnika.

Ono što smo najavljivali se i dogodilo. Zbog ogromnih višemilionskih dugovanja i gubitaka lukavačka Koksara je otišla u stečaj.

“Bit će prva firma koja će preći u Federaciji preko pola milijarde svojih obaveza i u tom smjeru taj iznos će se namirivati iz konačno unovčene stečajne mase“, kaže Almir Bajrić, stečajni upravnik u Koksari d.o.o. Lukavac.

U Koksari je do sada bilo zaposleno 789 radnika, a nakon otvaranja stečaja dio radnika će dobiti otkaze.

“Oko 550-560 ljudi u ovom momentu će nastaviti proizvodnju da bi se održao tehnološki proces rada u minimumu tehnološkog procesa“, dodaje Bajrić.

“Težak je ovo momenat, bez obzira na to koliko mi pričali sve vrijeme, ali je neminovan. I toga smo bili svjesni. Ispod 200 radnika bi trebalo da dobije otkaz. Ali moramo gledati u budućnost s nadom i optimizmom da Koksara mora da radi, da ne smije da stane“, kaže Ilvana Smajlović, predsjednica Samostalnog sindikata hemije i nemetala FBiH.

Već se nazire i novi strateški partner, a to je Pavgord Group Gordana Pavlovića, koji je blizak Miloradu Dodiku. Međutim, zbog problema s transportom koksa, odnosno restrikcija koje su Koksari uvele Željeznice Federacije, koje insistiranju na naplati svih ranijih dugovanja, mogla bi biti dovedena u pitanje i minimalna proizvodnja u ovoj kompaniji.

“Sada je evidentno da i jedini zainteresovani Pavgord Group, odnosno, nova Željezara Zenica, koja ima povezanu prodaju i proizvodnju Koksa, trenutno razmišlja o odustajanju i povlačenju iz svega jer cijene koje bi, eventualno, Željeznice FBIH povećale prema njima u pogledu prijevoza ne bi mogle biti konkurentne jer ionako je sada proizvodnja koksa za sve strane s gubitkom“, ističe Bajrić.

“Pavgord je ušao u momentu kad nam je bilo značajno da ne nestane Koksara. Avansno plaća svaki transport. On ima interesa u novoj Željezari Zenica, tako da je on bio dobar u ovom momentu. Šta će se dalje desiti, ne znamo“, dodaje Smajlović.

Na potezu su federalna i kantonalna vlast, koje svojim konkretnim mjerama mogu spasiti proizvodnju u lukavačkoj Koksari i sačuvati radna mjesta za oko 600 radnika, dok oni koji su dobili otkaze mogu očekivati pomoć vlasti u povezivanju staža i eventualnog angažmana u pojedinim privatnim kompanijama.

federalna.ba

Koksara Lukavac stečaj