Oscari 2024: Predviđanja za nominacije naredne sedmice
(Izvor: Universal Pictures/Focus Features/Warner Bros)

Oscari 2024: Predviđanja za nominacije naredne sedmice

U utorak, 23. januara, sezona dodjele nagrada ulazi u najveću brzinu jer se objavljuju nominacije za Oscara. Dva filmska kritičara za BBC Culture otkrivaju favorite u utrci za nagrade.

Killers of the Flower Moon/Ubice cvijetnog mjeseca (Izvor: Apple TV)

Najbolja slika

Caryn James: Samo su četiri filma sa stvarnim izgledima za pobjedu: Oppenheimer i Ubice cvjetnog mjeseca, koji će se vjerojatno boriti za nagradu, zajedno s odvažnim Jadnicima i pametnim komercijalnim junakom kakav je Barbie. Za sve druge filmove, klišej izreka je ovoga puta zaista istinita : nominacija je prava čast. The Holdovers, American Fiction i Anatomy of a Fall vjerojatno će biti nominirani, zajedno sa The Zone of Interest i Maestrom, iako nemaju takvu snagu. Bilo bi sjajno da se umjesto toga među nominirane ušuljaju Prošli životi poput dragulja Celine Song. Ali najozbiljniji propust međe nminiranim  vjerovatno će biti uzbudljiv film Ave DuVernay o kasti i rasi, Porijeklo, koji nije ni bio dio razgovora o dodjeli nagrada. DuVernay se nedavno javno zalagao snažno zalagao da se  to ispravi – ali možda je to došlo prekasno.

Nicholas Barber: Posljednjih godina Oscari su davali prednost takvim neobičnim nezavisnim filmovima kao što su Coda, Nomadland i Everything Everywhere All at Once, ali ovo će biti godina visokoprofilnih, visokobudžetnih holivudskih hitova. Nominacije – uključujući najbolji film – bit će podijeljene između Oppenheimera, Ubica cvijetnog mjeseca, Maestra, Barbie i Jadnika. Od ostalih kandidata, najviše bih volio vidjeti na popisu zapanjujuću  dramu o holokaustu Jonathana Glazera, The Zone of Interest. I ova kategorija sada ima mjesta za 10 nominiranih, stoga potražite American Fiction, The Holdovers, The Color Purple, Anatomy of a Fall i The Boy And The Heron.

Anatomy of a Fall/Anatomija pada (Izvor: Le Pacte)

Najbolji reditelj

Caryn James: Nolan, Nolan, Nolan. Christopher Nolan nikada nije pobijedio, a Oppenheimer, savršena mješavina umjetnosti i komercijalizma , ovaj je put Oscara izgubio među iznimno jakom skupinom. Cijenjeni Martin Scorsese glavna je Nolanova konkurencija, zajedno s Gretom Gerwig za njezin bogato izmišljeni hit vrijedan milijardu dolara Barbie i Yorgosom Lanthimosom za njegove blistave Jadnike. Jedno preostalo mjesto moglo bi pripasti Alexanderu Payneu, koji je tako vješto režirao The Holdovers. Njegova nominacija za nagradu Ceha redatelja snažan je predskazatelj. I premda Zlatni globusi nisu jak pokazatelj, pobjede Justine Triet za scenarij i međunarodni film stavile su nju i odvažnu Anatomiju pada na radar Hollywooda u pravo vrijeme. Bilo bi sjajno kad bi zauzela to peto mjesto.

Nicholas Barber: Martin Scorsese i Christopher Nolan zajamčeno će biti nominirani za svoje trosatne nefikcijske sage, Ubice cvijetnog mjeseca i Oppenheimer. Jadnici su toliko blistavo inventivni da bi im se redatelj, Yorgos Lanthimos, trebao pridružiti u postavi, a Bradley Cooper (Maestro) i Greta Gerwig (Barbie) vjerojatno će popuniti preostala mjesta. Svi bi bili dostojni nominacije , ali Alexander Payne (The Holdovers), Justine Triet (Anatomy of a Fall) ili Celine Song (Past Lives) mogli bi se ušuljati na listu  nominiranih , a bilo bi divno da i moćni Hayao Miyazaki bude uključen zbog toga što će Dječak i čaplja biti njegov posljednji anime Studio Ghibli.

American Fiction/Američka fikcija (Izvor: Claire Folger/Orion Pictures)

Najbolji glumac

Caryn James: Ovo je najnestabilnija glavna kategorija. Oppenheimerov Cillian Murphy je sigurna stvar, zajedno s Paulom Giamattijem za The Holdovers i Jeffreyjem Wrightom za American Fiction. A tu je i Bradley Cooper i nosna proteza o kojoj se najviše priča otkako je Nicole Kidman osvojila Oscara kao Virginia Woolf u filmu Sati. Njegova imitacija Leonarda Bernsteina u Maestru (koja se meni i nekima čini prenaglašenom) vrsta je glume koju glasači za Oscara svaki put nagrađuju. Peti nominirani vjerojatno će biti ili Leonardo DiCaprio za Killers of the Flower Moon ili Colman Domingo, čija strastvena izvedba nadmašuje konvencionalnog Rustina. Ali, nagrada bi trebala pripasti Andrewu Scottu za njegovu mučnu, elokventno potcijenjenu izvedbu u Svi mi stranci.

Nicholas Barber: Cillian Murphy je čovjek kojeg treba pobijediti za Oppenheimera: to je uloga života u jednom od filmova godine, a već je osvojio Zlatni globus za najboljeg glumca u drami. Vlastita pobjeda Paula Giamattija na Zlatnom globusu, za najboljeg glumca u komediji ili mjuziklu, trebala bi mu osigurati nominaciju za ulogu drskog, ali simpatičnog heroja u The Holdovers. Vjerojatno će mu se pridružiti Bradley Cooper za Maestro i Leonardo DiCaprio za Killers of the Flower Moon. Što se tiče prezimena na glasačkom listiću, odabrao bih Jeffreyja Wrighta za American Fiction (još jedan simpatičan drkadžija), ali to bi mogao biti Colman Domingo za Rustina, Andrew Scott za All of Us Strangers ili Barry Keoghan za Saltburn.

Poor Things/Jadnici (Izvor: Searchlight Pictures)

Najbolja glumica

Caryn James: Ova se utrka zapravo vodi između dvije izvanredne, potpuno različite izvedbe: Lily Gladstone, kao snažnog, ali prigušenog srca Ubica cvijetnog mjeseca, i drskog, kaleidoskopski komičnog obrata Emme Stone u Jadnicima. Margot Robbie bit će nominirana za oživljavanje Barbie, zajedno s Carey Mulligan, naširoko hvaljenom kao najbolja stvar u Maestru. Annette Bening žestoko se borila za svoju naslovnu ulogu u neodoljivom Nyad, a njezina nominacija za Ceh glumaca dobar je znak. Ali mislim i nadam se da će Sandra Hüller dobiti to peto mjesto za svoj beskompromisni prikaz ne uvijek simpatične osumnjičene za ubistvo u Anatomiji pada.

Nicholas Barber: Nikad ne znate što će se dogoditi, ali četiri od pet imena u ovoj kategoriji doimaju se kao mrtva trka: svi vole Lily Gladstone u Killers of the Flower Moon; Carey Mulligan dostiže nove visine u Maestru; Emma Stone je uzbudljivo čudna u Jadnicima; a Margot Robbie je savršena u Barbie, filmu koji je također producirala. A peto ime? Sandra Hüller je hvaljena kao magnetična i zagonetna u Anatomiji pada još od premijere u Cannesu prošle godine, a Annette Bening zaslužuje nominaciju za svoje plivanje, kao i za glumu u Nyadu.

Barbie (Izvor: Warner Bros)

Najbolji sporedni glumac

Caryn James: Robert Downey Jr je favorit kao Oppenheimerov žestoki protivnik, a Ryan Gosling mu je najveća konkurencija za njegovu briljantnu bezbrižnu izvedbu Barbienog dečka. Hoće li Robert De Niro dobiti još jednu nominaciju za glavnog negativca u Killers of the Flower Moon? Možda, a apsolutno bi trebao za jedan od njegovih najdinamičnijih nastupa posljednjih godina. Charles Melton je dobio neke nagrade kritičara, ali od maja do decembra nije baš imao puno uspjeha  , tako da će ostatak kategorije vjerojatno popuniti Mark Ruffalo i možda Willem Dafoe za Jadnike. Konvencionalna mudrost za Oscara kaže da se dva kandidata iz jednog filma međusobno poništavaju, no budući da ni jedan vjerojatno neće pobijediti, obojicu mogu nominirati čak i strateški glasači.

Nicholas Barber: Ryan Gosling je doista jedan od glavnih glumaca Barbie, ali budući da su ga producenti filma prijavili za Oscara za sporednu mušku ulogu, trebao bi biti nominiran zbog svog ljupko glupog poteza. Robert Downey također će biti nominiran, ne samo zbog svog oštrog nastupa u Oppenheimeru, već i zato što je pomogao Disneyju zaraditi milijune dolara kao Iron Man. Robert De Niro mogao bi se prepoznati po ulozi odvratnog negativca u Ubicama  cvjetnog mjeseca, a čak su i kritičari, uočivši problem sa majom i decembrom, istaknuli srceparajuću ranjivost Charlesa Meltona. Peto bi mjesto moglo pripasti glumcu iz Jadnika - ili Willemu Dafoeu (kojega sam volio) ili Marku Ruffalu (koga sam mrzio).

Da'Vine Joy Randolph (Izvor: Focus Features)

Najbolja sporedna glumica

Caryn James: Da'Vine Joy Randolph već je primila pregršt nagrada za svoju živopisnu  izvedbu u The Holdovers, i čini se kao da je teško pobijediti. Danielle Brooks vjerojatno će biti nominirana za svoju moćnu izvedbu, najbolju u Boji ljubičaste, zajedno s Emily Blunt za njezinu malu, ali efektnu ulogu u Oppenheimeru. Ostalo je manje predvidljivo. Nominacija Jodie Foster za SAG za Nyad, zajedno s njezinom dugom i cijenjenom karijerom, mogla bi je potaknuti na utrku. America Ferrera do sada nije imala previše pažnje na dodjeli nagrada, ali trebala je. Kao glavni čovjek u Barbieworldu, ona je temelj filma, čak i bez svog monologa o kojem se mnogo govorilo o ulogama žena danas.

Nicholas Barber: Ova kategorija je škakljiva, jer najveći filmovi godine nisu imali mnogo sporednih uloga koje su privlačile pozornost. Emily Blunt bi mogla dobiti priznanje za Oppenheimera, ne zato što je to njezin najdojmljiviji rad, već zato što će Oppenheimer dobiti nominacije na svim stranama. Danielle Brooks se također najavljuje kao favorit za mjuzikl Boja ljubičaste, djelomično zato što je bila nominirana za Tonyja kada je igrala tu ulogu na Broadwayu. Da’Vine Joy Randolph je srce i duša The Holdovers, a Jodie Foster je sjajan, žestok užitak u Nyadu. Moj osobni izbor za peto mjesto bila bi Rosamund Pike, čiji lik u Saltburnu čini i jadnim i urnebesno groznim.

Past Lives/Prošli životi (Izvor: A24)

Najbolji originalni scenarij

Caryn James: Tri blještava scenarija isklesana do savršenstva definitivno su nominirana u ovoj kategoriji: The Holdovers, Anatomy of a Fall i Past Lives. Zatim postoji jaz u kvaliteti između njih i ostalih mogućih, ali daleko od sigurnih kandidata. Taj jaz, i činjenica da je kategorija adaptiranog scenarija prepuna, tjera vas da se zapitate koliko ili koliko malo Hollywood poštuje originalnost. Scenarij iz maja/decembra bio je među najcjenjenijim elementima filma i mogao bi biti dio price o nominacijama. Emerald Fennell pobijedila je u ovoj kategoriji za Obećavajuću mladu ženu, a mogla bi biti ponovno nominirana za svoj film Saltburn. Što je trebalo biti u ovoj kategoriji? Barbie, ali pogledajte dolje.

Nicholas Barber: Osim Maestra, koji su napisali Bradley Cooper i Josh Singer, ovogodišnji filmovi s najviše nagrada adaptirani su iz drugih medija, tako da postoji prilika da neki manji filmovi budu nagrađeni u kategoriji originalnog scenarija. Zanimljiva njemačka sudska drama, Anatomija pada (napisali Justine Triet i Arthur Harari), osvojila je Zlatni globus za svoj scenarij, tako da je definitivno favorit. Izuzetno gorko-slatki Past Lives Celine Song ima priliku. Akademija je Emerald Fennell dodijelila Oscara za njezin scenarij za Obećavajuću Mladu ženu, pa bi mogli odabrati njezin popularni nastavak, Saltburn. I dok su komedije obično zanemarene na dodjeli Oscara, The Holdovers (napisao David Hemingson) je previše izvrstan da bi ga se zanemarilo.

Zone of Interest/Zona interesa (Izvor: A24)

Najbolji adaptirani scenarij

Caryn James: Smiješno je što je potpuno originalna Barbie u adaptiranoj kategoriji, kao najbolji scenarij temeljen na dijelu intelektualnog vlasništva. (To nije šala; to što se temelji na prethodno postojećem liku dovelo je ovdje.) Greta Gerwig i Noah Baumbach ipak zaslužuju nominaciju, zajedno s ostalim vjerojatnim kandidatima: Scorsese i Eric Roth za Killers of the Flower Moon, Tony McNamara za Poor Stvari i Nolan za Oppenheimera. Cord Jefferson vjerojatno će biti nominiran za američku fikciju, ali ova će kategorija morati izostaviti druge velike mogućnosti. Nekako bi trebalo biti mjesta za transformaciju japanskog romana Andrewa Haigha u All of Us Strangers i za blistav način na koji je DuVernay pretvorio nefikcijsku knjigu u osobnu dramu u Porijeklu.

Nicholas Barber: Možete se kladiti na Oppenheimera i Killers of the Flower Moon koji su u ovom odjeljku. Scenarij Barbie Grete Gerwig i Noaha Baumbacha računa se kao "prilagođen" jer su Barbie i Ken već postojali prije nego što je film napisan, pa bi i to trebalo biti na popisu. Drugi očiti odabiri su grozničavo tumačenje Tonyja McNamare o romanu Alasdaira Graya, Jadnici, kao i American Fiction, Cord Jeffersonova oštra adaptacija romana Percivala Everetta, Erasure. Konačno, bilo bi prikladno da se oda priznanje za genijalnu adaptaciju Zone interesa Jonathana Glazera, iako nije koristio gotovo nikakav materijal iz izvornog romana Martina Amisa.

federalna.ba/BBC

 

predviđanja za Oscare