Opel predstavio novu Astru
Nekad jedan od najpopularnijih kompaktnih modela se vraća u novom izdanju ojačan radikalno izmijenjenim izgledom.
Kao što je i bilo očekivati, nakon Peugeotove premijere 308-ice na red je došao Opel i njegova Astra. Postavljena na istu EMP2 platformu Astra se tehnološki ne razlikuje pretjerano u odnosu na Stellantisovog blizanca (308) pa će svoje mjesto na tržištu prije svega tražiti drukčijim nastupom temeljenim na vizualnom doživljaju.
Svi se još sjećamo izdanja Astre kada je popularnošću dostojno nosila status nasljednika Kadetta. U međuvremenu je konkurencija ojačala, a Astra se pomalo izgubila u masi. To se više neće ponoviti, jer Astra poput crossovera u Opelu nosi novi prepoznatljiv izgled naglašen posebnom maskom i LED svjetlima. Straga pak središnje postavljen natpis i horizontalno izvučena svjetla uvelike asociraju na ostatak game. Tek će silueta otkriti poveznicu s 308-icom, ali to će malo koga smetati.
Ispod poklopca ponuda kreće 1.2 trocilindrašem sa 110 i 130 KS. U ponudi ostaje i dizelaš, i to poznati izbor sa 130 KS. Svi standardno dolaze sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a opcijski se nudi osam-stupanjska automatika.
Novost u ponudi je uvrštenje plug-in hibrida. Čini ga 1.6 turbobenzinac sa 150 KS i elektromotor od 110 KS, a sinergijski učinak je poznatih 180 KS. Dostupno je i snažnije izdanje s 225 KS. Baterija je kapaciteta 12.4 kWh, a doseg 50 km.
Nova Astra je tek 4 mm dulja od prethodnika i mjeri 4374 m, ali je istovremeno čak 51 mm šira (1860 mm) i 15 mm niža (1470 mm). Povećan je i razmak između osovina, i to za 13 mm, na 2675 mm. Očekivano, prostora u unutrašnjosti je više, prtljažnik je narastao na 422 l. U oči upada najveća novost, a to je kokpit koji je digitaliziran. Čini ga 10-inčna ploča s instrumentima te jednako velik zaslon infotainmenta. Potpuno novi je dizajn volana i ručice automatskog mjenjača.
Cijene nisu poznate, a start prodaje je na jesen uz početak isporuka u siječnju iduće godine. Podsjetimo ovo je zadnja Astra dostupna s klasičnim motorima, jer Opel prelazi na struju 2028. godine. Njemački mediji pišu kako će cijena Astre i u njenom jedanaestom izdanju ostati na razini prethodnika, što je itekako dobra vijest.
federalna.ba/index.hr