videoprilog Adle Dizdar-Hodžić (Dnevnik 2)

Onih nekoliko putnika je prošlost – redovna linija nakon više godina

S mostarskog se aerodroma konačno ponovo leti! U sedmici pred nama poletjet će prvi avioni na prvoj redovnoj liniji nakon višegodišnje pauze. U pitanju je aviolinija Mostar – Zagreb – Mostar, koja saobraća više puta u sedmici. Uprava i gradska vlast najavljuju je kao novu epohu u poslovanju Aerodroma.

Pandemija, tehnička neopremljenost, nedovoljno subvencija... Posljednjih su godina Grad Mostar i Zračna luka ukidanje linija i sve manji broj putnika na ovome aerodromu pravdali mnogo čime. Ni ovu nisu bili započeli sjajno – postalo je izvjesno da, iako imaju potpisane ugovore s nekima od njih, niskobudžetne kompanije ni ovoga ljeta Mostar neće uzeti za partnersku destinaciju. Onda je, srećom, uskočila Croatia Airlines, hrvatska kompanija koja u mostarskom aerodromu ima vlasnički udio. Linija je najavljena kao sasvim opravdana i logična.

„Na 25 destinacija ćete imati tzv. povezani let. I to je bio cilj, povezati Mostar s Evropom i svjetskim destinacijama, napraviti networking, kuda će naši ljudi brže i jednostavnije otputovati u Evropi, ali i omogućiti našoj dijaspori da kroz iste kanale dođu do Mostara direktno preko Zagreba“, objašnjava Ivan Ljubić, bivši  v.d. direktora Zračne luke Mostar.

No, malo je nejasno, odnosno nedorečeno ko je ciljna grupa kojoj je linija ka Zagrebu namijenjena. Spominju se građani Mostara, spominje se dijaspora, turisti, privrednici... Iako su je, kazivali su sami tako ranije, pomno isplanirali, u Gradskoj upravi ne znaju na koga ciljaju. Još.

„Hoće li je koristiti samo poslovni svijet ili turisti – teško mi je procijeniti. Ono što je meni važno, da svima osvijestimo da ona postoji - neko će je koristiti iz ovih ili onih razloga“, kaže gradonačelnik Mostara Mario Kordić (HDZ BiH).

Oni koji u Mostar i Hercegovinu dovode turiste avioliniju ka Zagrebu pozdravljaju. I malo sigurnije od onih koji su je uveli govore kome bi mogla koristiti. Jer potrošiti oko 110 eura na povratnu kartu, koliko košta najjeftinija, nije malo.

„Kad pričamo o odmorima, dijaspori, tu je težište na niskotarifnim kompanijama. Mislim da će prvenstveno ovo biti interesantno poslovnim djelatnicima ili iz javnog sektora, u svakom slučaju neka poslovna putovanja i daleke destinacije“, ističe Sanja Kaljužni, voditeljica poslovnice turističke agencije.

Na samom aerodromu i u Gradskoj upravi, ipak, uvjereni su da će linija ka Zagrebu polučiti neku vrstu uspjeha - i da su one statistike iz proteklih mjeseci o svega nekoliko putnika na mostarskom aerodromu prošlost.

Kako navodi Ljubić, mostarska zračna luka je sezonska zračna luka: „Mi nikad nismo imali putnike u zimskom periodu, mi se orijentiramo na ljetni period“.

„Ne mogu ja procijeniti koji broj putnika očekujemo, ali vrlo je važna činjenica u daljnjim pregovorima i pokušajima podizanja prometa na Zračnoj luci imate barem jednu redovitu liniju“, ističe Kordić.

Koja je postojala i ranije. I koja je ukinuta jer nije bila održiva.

federalna.ba

Zračna luka Mostar Mostar aerodrom
Aerodrom Mostar Zračna luka Mostar Hrvatska Zagreb Mario Kordić Oleg Butković
0 22.11.2024 17:40
Mostar Mreža
0 19.11.2024 22:03
Vukovar Mostar
0 18.11.2024 20:39
Mostar neradna nedjelja
0 17.11.2024 09:17