Košarac zatražio pomoć od Sattlera zbog graničnih prelaza s Hrvatskom

Na granicama Bosne i Hercegovine i Hrvatske su ogromne gužve, kolone teretnih vozila sežu i do 10 kilometara. Naime, Republika Hrvatska donijela je odluku kojom prestaje tranzit teretnih vozila na nekoliko graničnih prijelaza s našom zemljom. Radi se o prijelazima Ivanica - Gornji Brgat, Velika Kladuša - Maljevac, Brčko - Gunja, Strmica - Strmica i Osoje - Vinjani Gornji.

Dosadašnje rute za teretni tranzitni promet između Hrvatske i BiH nisu ukinute

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske novim Pravilnikom o određivanju javnih cesta kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila kroz Hrvatsku nije ukinulo dosadašnje rute za teretni tranzitni promet između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, potvrđen...

Nakon te odluke Vanjskotrgovinska komora BiH je Vijeću ministara BiH i drugim nadležnim ministarstvima i institucijama uputila inicijativu za hitno reagovanje na ovu odluku Hrvatske. Odluka će imati ogromne posljedice po prijevoznike iz BiH, posebno u Unsko-sanskom kantonu.

Košarac: Jednostrana odluka Hrvatske o zatvaranju pet graničnih prelaza neprihvatljiva

Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Staša Košarac izjavio je da je odluka Hrvatske o zatvaranju graničnih prelaza sa Bosnom i Hercegovinom neprihvatljiva i da može imati negativne efekte po privredu.

Zbog velikog broja medijskih upita, Košarac se obratio novinarima u Sarajevu povodom informacije da vlasti Hrvatske planiraju zatvoriti pet graničnih prelaza sa BiH.

“To je za nas neprihvatljivo s obzirom na činjenicu da to može prouzrokovati zastoj u plasmanu roba koje su proizvedene i u Republici Srpskoj i u Federaciji Bosne i Hercegovine i može ozbiljno ugroziti ekonomsku i finansijsku opravdanost poslovne zajednice Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine time što bi u tom slučaju bili povećani transportni troškovi“, kazao je Košarac.

Ističući kako se radi o jednostranoj odluci Hrvatske, Košarac je izrazio uvjerenje da se ta odluka može ispraviti.

“Veoma je značajno i važno da imamo dobre susjedske odnose sa Hrvatskom, da imamo dobre odnose sa svim zemljama Evropske unije jer smatramo da je Evropska unija naš ključni vanjskopolitički cilj i u tom kontekstu vjerujem da će Ministarstvo vanjskih poslova Bosne i Hercegovine adekvatno reagovati“, kazao je Košarac.

On je također kazao da vjeruje da šefica bosanskohercegovačke diplomatije Bisera Turković ima dovoljno senzibiliteta da to pitanje stavi na dnevni red prioritetnih pitanja s obzirom na činjenicu da se ne smije učiniti ništa što bi izazvalo zastoj u vanjskotrgovinskom prometu proizvoda iz BiH.

Naglasivši da su problemi privrednika u BiH ujedno i problemi vlasti koja je dužna da osigura što bolje uslove za nesmetan protok ljudi i roba.

“U tom kontekstu smo mi pokrenuli aktivnosti i sa susjednom Crnom Gorom kako bismo otvorili pitanje integrisanja graničnih prelaza čime bi se poboljšao protok i ljudi i roba i kako bi bile riješene gužve na granicama. U tom kontekstu vjerujem da na temelju dobrih bilateralnih kontakata i odnosa koje imamo sa Hrvatskom, to pitanje trebamo tretirati kroz angažman Ministarstva vanjskih poslova“, kazao je Košarac.

Košarac je također kazao da je imao razgovore s predstavnicima privredne zajednice u BiH. uključujući i Vanjskotrgovinsku komoru, te je dodao da će iskoristiti i instrumente kontakata sa predstavnicima Evropske unije u BiH i obavijestiti ih o neophodnosti izmjene sporne jednostrane odluke Hrvatske.

Vanjskotrgovinska komora BiH ranije je uputila Vijeću ministara Bosne i Hercegovine dopis u kojem se navodi da bi Hrvatska mogla zatvoriti pet graničnih prelaza na granici sa BiH.

Hrvatska planira prekategorizirati pet graničnih prelaza za promet teretnih vozila, a riječ je o prelazima Ivanica – Gornji Brgat, Velika Kladuša – Maljevac, Brčko – Gunja, Strmica – Strmica i granični prelaz Osoje – Vinjani Gornji.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Hrvatske utvrdilo je Pravilnik o uređivanju javnih cesta po kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila kroz tu zemlju. Na taj način biće onemogućeno korištenje pet graničnih prelaza za tranzit roba iz Bosne i Hercegovine kroz Hrvatsku, sa mogućim nizom negativnih posljedica na bosanskohercegovačku privredu.

Mitrović: Očekujem da danas bude riješen problem prelaska granice s Hrvatskom

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović kazao je danas da očekuje da u toku dana bude riješen problem nastao prije nekoliko dana, kada je zabranjen tranzitni promet preko graničnog prijelaza Velika Kladuša- Maljevac vozilima čija ukupna masa prelazi 7,5 tona.

Poslanik Stranke demokratske aktivnosti (A-SDA) Jasmin Emrić na sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH pitao je ministra Mitrovića da li je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH upoznato ili konsultirao od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske prije donošenja Pravilnika o određivanju javnih cesta po kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila kroz Republiku Hrvatsku.

Naveo je da je stupanjem na snagu tog Pravilnika od 20. maja zabranjen tranzitni promet preko graničnog prijelaza Velika Kladuša- Maljevac vozilima čija ukupna masa prelazi 7,5 tona.

Pitao je šta Ministarstvo namjerava poduzeti radi ponovnog otvaranja ovog graničnog prijelaza za tranzitni promet teretnih vozila bez navedenog ograničenja.

Ministar Mitrović je kazao da taj problem traje nekoliko dana i da su, na žalost, o njemu upoznati iz medija i od prijevoznika koji vrše prijevoz određenih roba, a Pravilnik o određivanju javnih cesta po kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih vozila kroz Republiku Hrvatske stupio je na snagu 20. maja 2021. godine.

Podsjetio je da je Ugovor o graničnim prijelazama između BiH i Republike Hrvatske potpisan u Briselu 2013. godine i njime je tretiran i granični prijelaz u Velikoj Kladuši kao granični prijelaz za međunarodni drumski saobraćaj putnika, vozila i robe, bez obzira na njihovo porijeklo, odnosno zemlju iz koje dolaze, osim ako je drugačije uređeno međunarodnim ugovorima kao i osim za robe koje podliježu inspekcijskoj kontroli.

- Donošenjem Pravilnika narušen je Ugovor koji je potpisan 2013. godine. Pravilnikom je ograničen tranzitni promet teretnih automobila sa ili bez prikolice čija ukupna masa prelazi 7,5 tona, koja su sama ili s priključnim vozilom dužine do 14 metara, a donesen je na osnovu Zakona o cestama Hrvatske - naveo je Mitrović.

Istaknuo je da je od saznanja za taj problem, Ministarstvo komunikacija i transporta BiH izvijestilo Evropsku komisiju putem Transportne zajednice, te preduzelo niz aktivnosti da se to pitanje riješi bilateralnim kontaktom s hrvatskim resornim ministrom Olegom Butkovićem i otklone propusti.

Navodi i da je sinoć razgovarao s ministrom Butkovićem, te mu ponovo ukazao na taj problem graničnog prijelaza Velika Kladuša, ali i da njegovi saradnici rade s kolegama iz Ministarstva mora i prometa Hrvatske kako bi novonastalo pitanje bilo riješeno.

Napomenuo je da veliki broj privrednika trpi ogromnu štetu, jer je taj granični prijelaz je vrlo važan i praktično jedini za prijelaz kamiona čija je ukupna masa veća od 7,5 tona.

- Očekujem u toku dana da ovaj problem riješimo bilateralnim putem. Radimo sve što je u našoj moći i još jednom  ponavljam da je to nekorektnost s hrvatske strane što nismo na vrijeme upozoreni, jer je veliki broj prijevoznika krenuo u tom pravcu, a onda je došlo do problema da ne mogu proći tim graničnim prijelazom - kazao je ministar Mitrović.

federalna.ba

granica BiH Hrvatska gužve
Bosna i Hercegovina Hrvatska Crna Gora prekogranična saradnja Žepče
0 23.09.2024 21:14
Hrvatska HDZ gradonačelnik
0 23.09.2024 09:58
Hrvatska hapšenje hapšenja uhićenje uhićenja
0 21.09.2024 10:55
sastanak Odbora za stabilizaciju i pridruživanje EU BiH
0 20.09.2024 10:32