Od memea do humanosti: „Blinking White Guy“ prikupio više od 300.000 dolara za istraživanje multiple skleroze
Drew Scanlon, muškarac čiji su izrazi lica na snimku iz 2013. godine pokrenuli popularni internet meme poznat kao „Blinking White Guy“, uspio je svoju neplaniranu online slavu pretvoriti u više od 300.000 dolara za istraživanje multiple skleroze (MS), otkrio je u nedavnom intervjuu.
Meme koji je osvojio internet
Sve je počelo 6. decembra 2013. godine, kada je Scanlon, tada producent video sadržaja za web portal posvećen video igrama, učestvovao u nedeljnom live streamu. Dok je njegov kolega u šali pomenuo dvostruko značenje vezano za određeni poljoprivredni alat, Scanlon je reagovao s nevjericom – s dva brza treptaja očiju i izrazom lica koji je prikazivao potpunu zbunjenost. U početku, malo ko je obraćao pažnju na njegovu reakciju.
Sve se promijenilo kada je korisnik jednog gaming foruma postavio gif Scanlonove reakcije u vezi s komentarom o nadolazećem stripu iz 2015. godine. Popularnost gifa eksplodirala je 2017. godine kada je korisnik na platformi X iskoristio njegov izraz lica da prikaže reakciju na zahtjevniji materijal u biologiji. Od tada je gif kružio internetom i postao globalni fenomen. Čak je i Vox u jednom trenutku rangirao gif kao 11. najbolji ikad, nadmašivši slične snimke poznatih ličnosti poput onih sa Leonardom DiCapriom i bivšim američkim predsjednikom Barackom Obamom. Scanlon priznaje da često ne osjeća da gif predstavlja njega: mnogi korisnici interneta mislili su da je riječ o glumcu Caryju Elwesu, uključujući čak i njegovu suprugu, prije nego ga je upoznala i udala se za njega.
Od memea do filantropije
Umjesto da svoju online popularnost iskoristi samo za zabavu, Scanlon je odlučio da meme postane sredstvo za dobročinstvo. Svake godine on koristi svoj rijetko korišteni X profil, objavljuje gif s komentarom „THIS IS MY FACE“ i poziva svojih više od 81.000 pratitelja da doniraju za godišnju biciklističku humanitarnu vožnju u korist Udruženja oboljelih od multipleskleroze posvećenu istraživanju i podršci oboljelim osobama.
U 2025. godini, zahvaljujući ovom pristupu, Scanlon je prikupio oko 70.000 dolara za septembarsku vožnju. Prethodnih godina, donatori su donirali ukupno više od 270.000 dolara.
„I dalje sam iznenađen koliko ljudi nesebično reaguje na ovu kampanju“, rekao je Scanlon u razgovoru za SFGate.com. On smatra da je činjenica da je postao lice jednog od najčešće korištenih memea na internetu zapravo dar, koji treba „proslijediti dalje“ kroz dobrotvorne aktivnosti.
Lična povezanost s MS-om
Za Scanlona je humanitarni rad više od filantropije – on ga doživljava kao ličnu misiju. Njegova prijateljica i njena majka boluju od multiple skleroze, hronične autoimune bolesti koja napada centralni nervni sistem. „To može biti zaista teška bolest, a malo ljudi je dovoljno upoznato s njom“, rekao je Scanlon.
Oko jedan milion ljudi u SAD-u živi s MS-om, prema istraživanju iz 2019. godine. Scanlonova kampanja pomaže da se prikupe sredstva za istraživanje, liječenje i edukaciju, čime se podiže svijest o bolesti koja često ostaje neprepoznata.
Meme sa svrhom
Za mnoge korisnike interneta, Scanlonov napor da koristi svoju slavu u humanitarne svrhe predstavlja inspiraciju. Jedan korisnik X-a je komentarisao: „Ne svi heroji nose plašteve. Neki samo zbunjeno trepću tokom godina.“ Scanlon kaže da bi bio zadovoljan kada bi naslijeđe memea bilo povezano s dobrotvornim djelovanjem. „Bilo bi mi drago ako bi ovaj meme bio prepoznat kao nešto što je učinjeno za dobro“, rekao je.
federalna.ba/The Guardian