Novi skandal na pomolu: plug-in hibridi s lažiranim emisijama
Europska grupa Transport & Environment, koja okuplja nevladine organizacije i promovira održivi transport, otkrila je kako su proizvođači popularnih plug-in hibridnih automobila lažirali njihove emisije stakleničkih plinova, slično kako je to Volkswagen činio u aferi danas poznatoj kao Dieselgate.
Europska federacija za transport i okoliš, skraćeno Transport & Environment, krovna je udruga koja okuplja nevladine organizacije s ciljem borbe za održiviji transport na području Europe. Njihovo najnovije izvješće, objavljeno početkom ovoga tjedna, izazvalo je velik interes javnosti jer su razotkrili tri moguće prevare na službenim podacima o emisijama stakleničkih plinova kod plug-in hibridnih automobila.
Otkriće da u stvarnosti automobili više zagađuju okoliš nego što to službeni podaci govore podsjeća na veliki skandal danas poznat kao Dieselgate u koji je bio upetljan Volkswagen. Razmjeri novog mogućeg skandala “plugingate” tek se trebaju vidjeti.
Grupa T&E svojim je testiranjem otkrila da tri popularna plug-in hibridna SUV-a, BMW X5, Volvo XC60 i Mitsubishi Outlander u okoliš ispuštaju od 28% pa sve do čak 89% više ugljikovog dioksida nego to njihovi proizvođači tvrde. Automobili su testirani u optimalnim uvjetima i u tri načina rada – samo na bateriju, samo na motor s unutarnjim izgaranjem te u modu punjenja baterija. Sva mjerenja pokazala su značajno odstupanje od službenih podataka, kao što je vidljivo na objavljenom grafikonu.
Iz grupacije poručuju da su “plug-in hibridi lažni električni automobili”, te da ne služe za vožnju u stvarnim uvjetima nego isključivo za “testiranje u laboratoriju i porezne olakšice”. Kažu kako je testiranje pokazalo da i u idealnim uvjetima zagađuju više nego što proizvođač tvrdi, a da prilikom bilo kakvog odstupanja od tih uvjeta (agresivnija vožnja ili praznija baterija) emisije CO2 još više rastu, preko svake dopustive razine.
Veliki plug-in hibridi kakvi su testirani, kažu iz T&E, nemaju dovoljno snage u elektropogonu, ne omogućavaju brzo punjenje, i samim time njihov električni pogon nije dovoljno ekološki. Iz tog razloga pozivaju nadležne u Europskoj uniji da revidiraju politiku poticaja za ovakve automobile, ali i da razmotre bolje načine mjerenja njihovih ukupnih emisija ugljikovog dioksida. Urgiraju da se to učini prilikom revizije ekoloških ciljeva EU za razdoblje 2025. – 2030. koja će biti na agendi sljedeće godine.
federalna.ba/autonet.hr